Wikia

Avatar Wiki

Aangs staf

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Lucht Nomaden embleem.png
Aang met zijn glijder.png
Aangs staf
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van

Hout

Overige informatie
Gebruikt door
Nut

Gebruikt om te vliegen en ondersteund Luchtsturen

Eerst vertoond
Laatst vertoond
1rightarrow.png Bekijk Aangs verwijspagina voor meer pagina's over Aang.

Aangs Staf is een ondersteunend voorwerp die Aang vaak gebruik om het Luchtsturen te assisteren waarvan de meest gebruikte actie het vliegen is. Aang heeft twee verschillende staven gebruikt, zijn eerste staf was handgemaakt in zijn tijd als monnik en zijn nieuwste staf was gemaakt door de Mechanist en zijn zoon Teo. Hij heeft de staf ook wel eens gebruikt in combinatie met Watersturen en Aardesturen.

Aangs originele staf Edit

Aang's originele staf was een dunne, lange staf gemaakt van hout en gebruikt door Avatar Aang voor niet alleen een wapen, maar ook als een middel om zijn luchtstuur technieken en de lucht te manipuleren. Met zijn staf was hij in staat om grote en krachtige golven van lucht te sturen tegen zijn vijanden. Hij gebruikte de staf ook vaak als een vlieger, aangezien er twee oranje vleugels uit de staf kwamen. De staf was hand gemaakt door de monniken in de Zuidelijke Luchttempel. Aang was erg aangetrokken tot deze staf en werd Toph de staf gebruikte als een noten kraker in de aflevering "Bitter Hard Werken".

Nadat Aang ontwaken was, na zijn verlies en de val van Ba Sing Se aan het einde van boek 2, had Aang grote wonden opgelopen met het gevecht tegen Azula. Uit boosheid door zijn verlies door de Vuurnatie vliegt hij weg met zijn glijder richting de Vuurnatie. Uiteindelijk kwam hij in een storm terecht waardoor hij niet sterk genoeg om de beheersing van zijn glijder te krijgen en stortte neer op zee. Aang overleefde de storm en was uiteindelijk aangespoeld op Halvemaan Eiland waar zijn vrienden hem vonden en zijn staf aanspoelde aan de kust, vernietigd en beschadigd wat niet meer te repareren viel. Aang wist dat zijn staf zijn identiteit weg gaf en daarvoor stak hij het in de grond dicht bij de vulkaan waardoor de staf verbrandde bij de nabije rivier van lava.

Aangs tweede staf Edit

Aangs nieuwe glijder.png

Aangs nieuwe staf.

Aang werd gedwongen om de Vuurnatie in te gaan zonder staf tot de Dag van de Zwarte Zon, de dag dat Team Avatar en verschillende vrijheid strijders een invasie deden in de Vuurnatie Hoofdstad. Wanneer de invasie troepen in het Aarderijk aan kwamen, had de Mechanist een nieuwe staf voor Aang gemaakt, die veel dunner en blauwe kleinere vleugels had. Ook zat er een snoep hoeder in waardoor Aang tijdens het vliegen kon snoepen. Aang maakte goed gebruik van deze staf tijdens de invasie en de nieuwe staf reageerde ongeveer gelijk als zijn oude staf. Aang gebruikte zijn staf niet tijdens het gevecht met Feniks Koning Ozai omdat hij zijn staf had achtergelaten nadat hij met de Leeuwen Schildpad mee ging. Katara gebruikte zijn staf om Aang proberen te vinden met de hulp van June's Shirshu. Het werd aangenomen dat Aang zijn nieuwe staf had mee genomen naar Ba Sing Se in de Jasmijn Draak naar hun overwinning.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki