Wikia

Avatar Wiki

Aarderijk

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Aarderijk
Aarderijk
Fysieke informatie
Locatie

Oostelijk halfrond

Regering
Hoofdstad

Ba Sing Se

Regeringstype

Confederale, absolute monarchie

Staatshoofd

Aardkoning

Munt

Aarderijkse munt

Heerser

Wu

Eerste verschijning

"De Zuidelijke Luchttempel"

Het Aarderijk is het grootste natie in de wereld. Het word geleid door een absolute monarchie geleidt door de Aardekoning. Het Aarderijk is een enorm continent aan de meest oostelijke kant van de wereld. Het Aarderijk is het thuisland van de meeste aarde stuurders. De hoofdstad van het Aarderijk is Ba Sing Se. Avatar: The Last Airbender speelt zich grotendeels af in het Aarderijk.

Het Aarderijk is het grootste continent van de wereld en ook het meest dichtbevolkt stuk land. Het land verschilt in verschillende gebieden met gewoontes tussen provincies en stammen. Het Aarderijk heeft ook een grote economie gebaseerd op de agricultuur en de gelimiteerde industrie, hoewel het niet zo geavanceerd is in de technologie als de Vuurnatie. Net als de Luchtnomaden en de Waterstammen, kreeg het Aarderijk grote verliezen te verduren, maar niet zulke massieve als de Waterstammen en de Luchtnomaden. Zo stond Ba Sing Se er honderd jaar lang om bekend één van de veiligste gebieden in de oorlog te zijn.

Het Aarderijk is constant in oorlog met de Vuurnatie, aangezien het Aarderijk de grootste concurrent is waardoor er steeds conflicten ontstaan bij de grenzen. Naast de Avatar, was het Aarderijk het enige obstakel tussen wereldwijde overheersing van de Vuurnatie. Hoewel de Waterstammen en het Aarderijk hun krachten met elkaar gebundeld hadden tijdens de oorlog, liepen beide partijen flinke verliezen op maar konden geen weerstand bieden. Dit eindigde sinds de infiltratie van Ba Sing Se, waarbij prinses Azula van de Vuurnatie Ba Sing Se wist te veroveren. In die zomer werd heel Ba Sing Se veroverd door de Vuurnatie.

Tijdens de aankomst van Sozins Komeet, aan het einde van de zomer, werd Ba Sing Se bevrijd door de Orde van de Witte Lotus, onder leiding van Iroh. Dit zorgde voor de volledige bezetting van de Vuurnatie. Met deze combinatie van de nederlaag van Vuurheer Ozai, door Avatar Aang, werd het Aarderijk volledig bevrijdt van de Vuurnatie en de oorlog gestaakt.

Uiterlijk Edit

Aarderijk nobelen.png

Nobele leden van het Aarderijk.

De mensen van het Aarderijk staan erom bekend dat ze bruin of zwart haar hebben, in verschillende tinten. Sommige mannen en vrouwen dragen hun haar in knotjes boven op hun hoofd. Mannen hebben soms baarden en/of snorren: jongere mannen kunnen dezelfde stijl hebben maar dragen hun haar los. Hun huidskleur is vaak blank of lichtgekleurd en ze hebben meestal bruine of groene ogen. Ze dragen meestal groene, geel-groene of bruine kleren, hoewel ze ook wel kleren met andere kleuren kunnen dragen.

Mode in het Aarderijk speelt een grote rol bij verschillende groeperingen, vooral bij de rijkere burgers. Vooral in het zuiden en westen dragen inwoners vaak een paardenstaart, versierd met verschillende houders en pennen, en vaak hebben de mannen baarden en/of snorren. Vrouwen dragen hun haar naar beneden of gestapeld bovenop hun hoofd. In Ba Sing Se, dragen vrouwen meestal hun lange haren gewikkeld rond een steun, versierd met kwasten of bloemen; mannen meestal op een wachtrij. Omashu burgers dragen vaak tunieken over een lange gewaad of broek, met hun haar verborgen door een kleine tulband of muts. Boeren en andere arbeiders dragen meestal kegelvormige hoeden bevestigd aan het hoofd door een touw.

Leden van het leger dragen groen en beige uniformen die gele accenten kunnen hebben. Traditionele kleuren die gedragen worden door het rijk zijn levendig groen en geel of meer gedempt bruin, hoewel outfits van andere kleuren kunnen worden gezien, met name in Ba Sing Se. Hun kleding en architectuur lijken de Chinese en Koreaanse invloeden te weerspiegelen.

Nationaal embleemEdit

Aarderijk embleem.png

Het nationaal embleem van het Aarderijk.

Het nationale embleem van de Aarderijk is een cirkel met in het midden van het embleem een veel kleiner vierkant. De insignes symboliseert zowel de letterlijke en figuurlijke diepte van de Aarderijk. Het vertegenwoordigt de onmetelijke diepe lengtes van rotsen en mineralen die Aardemeesters manipuleren om hun grote steden, evenals de diepte van de bewoners de toezegging te handhaven en streven naar de inspanning van een vreedzame en productieve manier van leven. Dit embleem is te zien op de helmen van de troepen van het Aarderijk.

Grote "muntstukken" zijn van dit ontwerp gemaakt en zijn van steen of aarde en worden soms gebruikt als wapen door Aardemeesters, wat uitgebreid te zien is in de aflevering "De Avatar Trance".

Aarderijk munten bestaat uit goud, zilver en brons stukken van verschillende groottes die gebruikt worden door de burgers om goederen en diensten te kopen, ze zijn gevormd in de vorm van het nationale embleem, maar goudstukken hebben vier inkepingen aan de rand, waardoor ze een bloem-achtige vorm hebben. Bekijk de munten gegooid juni in "Bato van de Waterstam"

Gebaseerd op het paspoort van Toph in "De Slangenpas", is het Aarderijk geschreven in het Chinees als "土 国" (tǔ guo). Toevallig is dit ook het Chinese woord voor het land Turkije.

Geografie Edit

Vanwege de enorme grootte, verschilt de geografie van de Aarderijk enorm per regio. Een groot deel van het centrum wordt ingenomen door droge graslanden en de Si Wong Woestijn, die het zuidoosten domineert. Het noordwesten van de kust is bedekt met dichte dennenbossen tot verder naar het zuiden, deze zijn vervangen door semi-tropische loofbossen. Het gebied in de buurt Omashu is vrij bergachtig, met pijnbomen kleine bosjes en grote steppen. De zuidkust is weelderig en warm, terwijl het noordoosten van de natuurlijke habitat een kouder klimaat heeft.

De geografie van de Aarderijk varieert enorm als gevolg van de immense grootte. De noordwestelijke gebieden zijn bedekt met dichte naaldbossen, terwijl de westkust de thuisbasis is van een warmer klimaat en vele loofbossen. Het binnenland in het westen is ook de thuishaven van de Grote Afgrond en verschillende moerassen, terwijl het centrum van het Koninkrijk bestaat uit de enorme Si Wong Woestijn. De zuidwestelijke kust is bedekt met weelderige bossen - echter verlaat een regenschaduw de gebieden ten zuidwesten van het Kolau gebergte bergketens met een spaarzame droge graslanden - de enige grote nederzetting in het gebied is Omashu die werd overgenomen door de Vuurnatie en werd omgedoopt tot Nieuw Ozai. De zuidkust is een weelderig gebied vol met rivieren en beboste gebieden, bevolkt door rijke steden als Gaoling; noorden, over de bergen, het land verandert in dunbevolkte vlakten die wederom uitkomt in de Si Wong woestijn. Het noordoosten is dan veelal onbewoond tot Ba Sing Se, en bestaat voornamelijk uit dorre bergen en naaldbossen.

Natuurlijke HulpbronnenEdit

Hoewel op het eerste gezicht de meest eenvoudige stoffen, gesteenten en stenen blijken één van de grootste natuurlijke hulpbronnen van de Aarderijk zijn, en als zodanig worden ze veel gebruikt en gemanipuleerd voor veel doeleinden, van gereedschap tot een gehele metropool. Terwijl het Aarderijk als geheel geen gebruik maakt van fossiele brandstoffen bijna net zoveel als de geïndustrialiseerde Vuurnatie, steenkool wordt gedolven in bepaalde dorpen voor brandstof. Het hout van hun bossen dienen ook als brandstof dat opgezadeld wordt voor de bouw.

Architectuur, landbouw-, timmer-, jacht, en mijnbouw zijn de vele belangrijke Aarderijk industrieën. De burgers zijn erin geslaagd om een geavanceerd systeem voor de handel te ontwikkelen waarvan bijna iedereen kan profiteren. Van de complexe afvalwater en het post-systeem van Omashu, tot aan de Metro Transit-stations van Ba Sing Se en diverse uitvindingen en hun uitvinders, zoals de Mechanist, dienen ze alleen als demonstratie van de verrassend ontwikkelde samenleving van de Aarderijk.

Hetzelfde geld voor fruit en notebomen. Wilde dieren leven in de bossen en boerenlandschappen wat vlees toevoegt aan het eten van de inwoners van het Aarderijk.

Overheid Edit

  • Overheid systeem: Absolute Monarchie
  • Hoofd van de Staat:
    • 54ste Aardkoning Wude jure
    • Kuvirade facto
  • Religieuze autoriteiten: Onbekend
Aarde Koning.png

Aarde Koning Kuei.

Het Aarderijk is een groot land verdeeld in provincies (zoals vermeld werd in de aflevering "Zuko Alleen") en de grote steden (zoals Omashu, onder anderen), die zijn onderverdeeld in kleinere stadswijken of afzonderlijke steden. De hoofdstad van het Aarderijk is Ba Sing Se.

Hoewel de Aardekoning de centrale heerser van het Aarderijk is en woont in Ba Sing Se, hebben sommige steden (zoals Omashu) een eigen koning die de regent en heerser van de stad is, maar officieel heeft de Aardekoning het hoogste gezag. De koningen van bepaalde steden zijn te vergelijken met gouverneurs maar worden daadwerkelijk koningen genoemd door de bevolking van de stad. Eens heerste trotse koningen over hun landen, maar over de generaties droegen ze meer en meer controle over de dagelijkse zaken over aan de rest van de regering. Hoewel vroeger die koningen van bepaalde steden meer voor het zeggen hadden, werd hun macht steeds verkleind en kreeg de Aardekoning meer macht en meer zegging over deze gebieden waardoor er slechts enkele koningen in steden leefden, hoewel deze koningen allemaal gehoorzaamde aan de Aardekoning. De Aardekoning was in de periode van de ontwaking van Avatar Aang meer een symbool voor de mensen dan een echte regent. Veel van de wet houding werd gedaan door de vele adviseurs en Aardekoning Kuei was volledig onbekend over de oorlog omdat die tegen hem verzwegen werd. Long Feng was degene die voor een bepaalde periode veel te zeggen had en vooral over de militaire krachten van het Aarderijk. Nadat de Vuurnatie Ba Sing Se hadden veroverd, werd de positie van Aardekoning Kuei afgeschaft en vluchtte hij mee met de Avatar en zijn team.

In de afleveringen "Stad van Muren en Geheimen", is gebleken dat de Aardekoning weinig echte macht heeft, en hoewel hij sterk vereerd werd (eventueel zelfs aanbeden), werd de meeste van de regeringsmacht in Ba Sing Se toevertrouwd aan verschillende adviseurs en begeleidt, zoals Long Feng, de grootsecretariaat van Ba Sing Se en hoofd van de Dai Li. Het is ook gesuggereerd dat de regering van Ba Sing Se heeft (of gebruikt maakt) van weinig macht buiten haar eigen versterkte stad, hetgeen wellicht verklaart de rampzalige situatie in een groot deel van het Aarderijk.

Ook de regering in Ba Sing Se lijkt ongelooflijk onderdrukkend te zijn, vergelijkbaar met een systeem van het fascisme. Alle macht is geconcentreerd op een enkele dictator (Long Feng), en het niveau van controle tentoongesteld op de bevolking varieert van ernstige economische en sociale normering, gevoelens van superioriteit over anderen, het idee van een utopie, en gedwongen verwijdering van de oppositie door methoden, zoals hersenspoeling. De regering van Ba Sing Se is ongelooflijk bureaucratisch, omdat het minstens 6 tot 8 weken zou duren op een verzoek van een ontmoeting met de koning.

1rightarrow.png Anarchie in het Aarderijk

Nadat Zaheer in 171 de Aardkoningin heeft vermoord lijkt Ba Sing Se in anarchie te zijn vervallen. Na de moord werd Kuvira aangesteld als vervangend staatshoofd. Ze ging met haar leger door het Aarderijk om het te herenigen. Drie jaar later, in 174 NSK, had Kuvira bijna het hele Aarderijk onder controle. Toen de situatie voldoende rustig werd geacht, werd Wu tot Aardekoning gekroond. Kuvira weigerde echter de macht over te dragen, en riep het Aardekeizerrijk uit, waarvan zij zelf de leider van was.

Cultuur Edit

Aarderijk Avatar Tempel.png

Een Avatar Tempel.

Van de gedwongen cultuur van Ba Sing Se tot de aanvankelijk geïsoleerde bewoners van Kyoshi Eiland, is de cultuur van de Aarderijk veel minder gedefinieerd dan die van de andere naties. Dit is te danken aan zijn enorme omvang. Door hun manipulatie van de Aarde, die Iroh verwijst naar de "element van de stof", zijn Aardemeesters vrijwel onroerend, zoals weerspiegeld werd in de persoonlijkheid van de Aarderijk burgers. Veel aanwijzingen staat dat het Aarderijk losjes is gebaseerd op Oost-Azië (vooral China en Korea) met verwijzing naar de kapsels, de architectuur, geografie, en relaties met andere landen.

Ba Sing Se Koninklijk paleis.png

Het koninklijk paleis van Ba Sing Se.

Aarderijk architectuur verschilt per provincie. Net als de andere naties, is het gebaseerd op de elementaire kleur, in dit geval groen. Het merendeel van de gebouwen zijn gemaakt van steen, hout, gips en; deze kunnen worden gebruikt in combinatie met elkaar of afzonderlijk, afhankelijk van de beschikbare middelen. De meeste gebouwen hebben hellende daken bedekt met donkere grijze of groene tegels; gele tegels aan te duiden rijkdom, en worden gebruikt door aristocraten in Ba Sing Se. Het Aarderijk insigne wordt vaak gelegd op belangrijke gebouwen en forten als een symbool van de overheid. Wegen verschillen aanzienlijk - in het land, zijn ze meestal gemaakt van goed gedragen vuil, terwijl de steden vaak goede verharde straten hebben.

De bevolking van het Aarderijk woont in kleine dorpjes, grote steden en de hoofdstad van Ba Sing Se, die een aanzienlijk deel van haar burgers bevat. Kleinde dorpen van een tiental bewoners dot het landschap; grotere steden, zoals Chin Dorp en Gaoling, zijn minder vaak gevonden. Vanwege de Vuurnatie aanvallen, werden veel van de eens grote steden van de Aarderijk hetzij vernietigd (zoals Taku), of overgenomen (zoals Omashu). Kleinere steden werden meestal gedwongen tot slavenarbeid door de Vuurnatie, naar de mijne kolen en ertsen op te bouwen en hun oorlogsschepen dienen van brandstof.

De mensen van het Aarderijk zijn trots en sterk en houden zich aan een filosofie van vreedzame co-existentie en samenwerking met de andere landen van de wereld. Aardemeesters maken gebruik van hun capaciteiten voor de defensie en de industrie en hebben fel hun steden verdedigd tegen de aanvallen van de Vuurnatie.

Seizoen Edit

Elk van de Vier Naties wordt beïnvloed door hun eigen dominante seizoen; dat van het Aarderijk is de lente, de tijd waarop de meeste levende dingen op Aarde herboren worden. Hierdoor worden er meer Aardemeesters geboren tijdens de lente dan in andere tijden van het jaar en hun krachten zijn het sterkst tijdens de lente.

Militaire krachten Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Militaire krachten van het Aarderijk.

Omdat het Aarderijk geografisch gezien de grootste van de vier naties is, bezit het een grote variatie aan strijdkrachten en materiaal.

Nationaal leger Edit

Fong Soldiers.jpg

Het Aarderijk leger.

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Aarderijk leger.

Doordat het grootste deel van zijn land aan elkaar verbonden is en slecht van elkaar gescheiden door bergen, is het Aarderijk het meest afhankelijk van zijn troepen op het land. Net als bij de Vuurnatie bestaan de legers van het Aarderijk uit meesters en gewone soldaten. Soldaten, zowel meesters als gewone soldaten, dragen een grote variëteit aan wapens; van speren, zwaarden en andere soorten lans-wapens tot wat meer ongewone wapens zoals hamers, bijlen en sikkels. Soldaten die niet kunnen Aardsturen dragen standaard een helm in de vorm van een strohoed, zijn zwaarder gepantserd en dragen laarzen. De helmen van Aardemeesters zijn gepunt en versierd met het symbool van het Aarderijk. Aardemeesters lopen ook op blote voeten, wat een principe is voor Aardsturen. Officieren dragen een geel harnas in plaats van het gewone groene harnas.

Aarderijk soldaten dragen kleding van verschillende kleuren in verschillende delen van het Aarderijk. Zo dragen de bewakers van Omashu net iets andere uniformen dan de andere Aardemeesters in het Aarderijk. De Aardemeesters die Iroh vingen in "de Geestenwereld" droegen gele en lichtbruine kleren. Generaal Fongs soldaten droegen lichtgroene kleding, de bewakers van Volle Maan Baai droegen bruine uniformen en de persoonlijke bewakers van de Bei Fong familie droegen een lichtbruin uniform. De soldaten van Omashu die niet kunnen Aardsturen, dragen blad-groene kleuren, terwijl dit soort soldaten in andere delen van het Aarderijk olijfgroene uniformen draagt. In Ba Sing Se dragen de soldaten op de muren meer diverse uniformen met zwarte en gouden kleuren. De cavalerie bestaat uit Struisvogelpaarden, die korte stukken verticaal kunnen klimmen en met hoge snelheden kunnen rennen. Ze worden ook gebruikt als transport voor burgers. Aardemeesters gebruiken stenen in de vorm van het Aarderijk symbool als projectielen voor katapulten. Deze mansgrote ronde munten zijn onmisbare wapens voor de Aardemeesters. De munten kunnen langs elkaar gezet worden om een verdedigende muur te maken of opgestapeld worden voor een uitkijktoren. Ervaren Aardmeesters kunnen deze munten gebruiken als voertuig en “rijden” in het gat in het midden van de munten.

Kyoshi Krijgers Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Kyoshi Krijgers.
Kyoshi krijgers.png

Kyoshi Krijgers

De Kyoshi Krijgers zijn een vrouwelijke groep krijgers op Kyoshi Eiland, geleid door Suki.

Hun vecht-stijl is gebaseerd op die van hun oprichter, Avatar Kyoshi, hoewel geen leden van de huidige groep krijgers kan sturen. Uitgerust in donkergroen pantser en Kabuki-achtige make-up, ontworpen om tegenstanders te intimideren, gebruiken de Kyoshi Krijgers metalen waaiers als hun voornaamste wapens. Later werd onthuld dat ze ook gebruik maken van katanas en kleine schilden op de pols. Ze gebruiken hun waaiers als een verlenging van hun eigen arm en gebruiken de kracht van hun tegenstander tegen hen, een principe dat ook gebruikt wordt bij Watersturen. De vrouwelijke krijgers trainen niet graag mensen van buiten en al helemaal niet mannen in die unieke methodes. Traditioneel zijn alleen vrouwen toegestaan om als Kyoshi Krijges getraind te worden, hoewel er uitzonderingen zijn geweest.

Hoewel Kyoshi Eiland voor lange tijd neutraal bleef in de Vuurnatie’s oorlog tegen het Aarderijk, werden de Kyohsi Krijges geïnspireerd om het Aarderijk bij te staan in hun strijd tegen de Vuurnatie, nadat de Avatar het eiland had bezocht. In "De Slangepas", wordt onthuld dat de krijgers niet op het front vechten, maar als bewakers dienen voor de veerboten naar Ba Sing Se. Ze verschijnen opnieuw in "Appa’s Verloren Dagen" waar ze proberen Appa te beschermen tegen Prinses Azula, Mai en Ty Lee. Na deze confrontatie infiltreren Azula, Mai en Ty Lee de hoofdstad Ba Sing Se, vermomd als leden van de Kyoshi Krijgers. Het wordt al snel duidelijk dat de Kyoshi Krijgers verslagen werden in hun strijd met Azula. Tijdens de zonsverduistering onthult Azula aan Sokka dat Suki (en waarschijnlijk ook de andere Kyoshi Krijgers) door haar gevangen is genomen.

Dai Li Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Dai Li.

De Dai Li zijn de culturele af dwingers van Ba Sing Se. Ze staan onder direct bevel van Long Feng, minister van cultuur en dienen als een soort geheime politie; ze arresteren en hersenspoelen iedereen die de regels over het noemen van de oorlog breekt. Naast hun aparte uniformen, zijn ze te herkennen aan hun handschoenen en schoenen van steen, die ze als goede wapens kunnen gebruiken door middel van Aardsturen. Hoewel ze de Aardekoning dienen, zijn ze alleen trouw aan Long Feng. Echter, na de gebeurtenissen van de staatsgreep tegen de hoofdstad van het Aarderijk, hebben ze hun loyaliteit aan Azula gegeven. Het waren de Dai Li die verantwoordelijk waren voor het neerhalen van Ba Sing Se's muren zodat het leger van de Vuurnatie binnen kon komen en de hoofdstad kon bezetten. De Dai Li werden eigenlijk vele eeuwen geleden gecreëerd door Avatar Kyoshi om de cultuur van Ba Sing Se te behouden, als reactie op een opstand tegen de regering en de zevenenveertigste Aardekoning. Op het moment heeft ze spijt van het creëren van de Dai Li, omdat ze geen idee had hoe corrupt ze zouden worden. Ze lijken gebaseerd te zijn op de regering-agenten van de Qing Dynastie in China, over het algemeen bekend als de Dai Li (in Cantonees).

Koninklijke Aardemeester Wachters Edit

De Koninklijke Aardemeester Wachters van Ba Sing Se zijn niet verbonden met de Dai Li of het leger en dienen als de persoonlijke beschermers van de Aardekoning. Er zijn honderden van hen die het Koninklijk Paleis bewaken. Ze zijn ook gezien als poortwachters van de buiten- en binnen muren van Ba Sing Se. De wachters gebruiken speciale rotsen als projectielen tegen indringers via land en lucht. Ze dragen een donkergroen harnas met een groene veer op de top van hun helm.

Raad van Vijf Edit

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel: Raad van Vijf.

De Raad van Vijf is een groep van vijf hooggeplaatste Generalen van het Aarderijk, onder andere Generaal How en Sung, die beslissen hoe ze hun legers die buiten Ba Sing Se vechten het best kunnen gebruiken. Het is de Raad van Vijf die alle oorlogsplannen ontwerpt en uitvoert, zoals de beste manier om de hoofdstad de beschermen en de voorgestelde invasie van de Vuurnatie. Daarnaast beheerst de Raad ook de Koninklijke Bewakers, een elite troep van wachters die de koning beschermen. De Raad van Vijf bestaat al sinds er een koning van Ba Sing Se is, en totdat Long Feng op het toneel verscheen, werkte de Raad altijd hand in hand met de Aardekoning om het welzijn van de stad te waarborgen.

Tijdens Prinses Azula's uitvoering van de staatsgreep tegen de hoofdstad, werden alle leden van de Raad gevangen genomen door de Dai Li en staan op dit moment onder huisarrest.

Voertuigen Edit

ARTanks.png

Oorlog voertuigen van het Aarderijk.

Aanvankelijk had alleen de Vuurnatie beschikking over oorlog-voertuigen, te weten hun tanks. Echter voor de geplande invasie van de Vuurnatie bouwde de Mechanist, een uitvinder uit het Aarderijk, een aantal gepantserde tanks. De tanks werden voortbewogen door Aardsturen en verplaatsten zich op een rups-achtige manier. Hoewel de buitenkant geheel van metaal was, bevatte de tanks aan de binnenkant stenen. Op deze manier konden de Aardemeester binnenin de tanks de voorkant van de tank optillen en hiermee tanks en gevecht-torens van de Vuurnatie letterlijk verpletteren. Verder konden de zijkanten van de tank geopend worden zodat Aardemeester stenen konden lanceren. De tanks waren zeer effectief tijdens de bestorming van de Koninklijke Plaza Toren en lieten zien veel schade te kunnen verdragen. Hoewel de tanks geen deel uitmaken van het officiële leger van het Aarderijk, dragen ze wel het nationale symbool op de voorkant.

Naast de tanks had de Mechanist ook nog een aantal ander voertuigen ontworpen. Dit waren kleine vrachtwagens die de Water- en Aardemeesters voorzag van water en stenen wanneer deze niet aanwezig waren. Deze vrachtwagens werden niet voortbewogen door sturen maar door een motor. Een speciale versie van deze vrachtwagen was geladen met explosieven en werd als rijdende bom gebruikt om door de muur van de Plaza Toren te breken en de weg naar de Vuurnatie Hoofdstad vrij te maken.

Marine Edit

Er is weinig bekend over de Aarde Marine, behalve dat het waarschijnlijk inferieur is aan die van de Vuurnatie. Generaal Fong van het Aarderijk zei immers duidelijk dat de Vuurnatie binnendringen met schepen zelfmoord zou zijn. In het begin van de aflevering de "De Aardkoning" waren drie vrachtboten, waarschijnlijk met Dai Li agenten aan boord, te zien in de wateren van het Laogai Meer.

Voor de invasie van de Vuurnatie ontwerpt de Mechanist vijf onderzeeboten, die zich voortbewegen door middel van Watersturen. De onderzeeërs zijn uitgerust met een periscoop en kunnen met behulp van Watersturen torpedo's afvuren. Daarnaast dienden de onderzeeërs als transport voor de gehele invasiemacht, die niet alleen bestond uit meesters en soldaten, maar ook uit tanks.

Technisch gezien hebben de onderzeeërs geen banden met het militaire leger van het Aarderijk, behalve dat ze gebouwd zijn door een inwoner van het Aarderijk, de Mechanist. De oorspronkelijk plannen van de onderzeeërs waren echter ontworpen door Sokka, die tot de Waterstammen behoort. Hierdoor is het nog onduidelijk of de onderzeeërs bij het Aarderijk of de Waterstammen moet worden ingedeeld (technisch gezien zouden ze bij de waterstammen ingedeeld moeten worden omdat ze werken met watersturing).

Bekende Plaatsen Edit

Bekende inwoners Edit

Around Wikia's network

Random Wiki