Wikia

Avatar Wiki

Aardstuurder kapitein

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Aarderijk icoon.png
Naam onbekend Nou, zo heet hij niet... maar...

De naam "Aardstuurder kapitein" is niet bevestigd door officiële bronnen.

Aardstuur Kapitein.png
Aardstuurder kapitein
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Zwart

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Aarderijk

Vijanden

Iroh,Vuurnatie,Zuko

Favoriete wapen

Aarde

Gevechtsstijl(en)

Aardsturen

Beroep

Aarderijk Soldaat

Positie

Kapitein

Eerste verschijning

Midwinter Deel 1: De Geesten Wereld

Deze Aardstuurder kapitein is een wraakzuchtige man die het de Vuurnatie betaald wil zetten voor wat ze met de wereld hebben gedaan. Hij heeft gevochten tegen Iroh en het Vuurnatieleger tijdens de 600-dagen Beleg van Ba Sing Se.

Hij doet alles om zijn Aarderijk en vooral de Aarderijkhoofdstad Ba Sing Se te beschermen.

Geschiedenis Edit

In Midwinter Deel 1: De geestenwereld komt hij voor. Iroh wordt ontmaskert door zijn kleding en wordt gevangen genomen door drie Aardemeesters en deze kapitein.

Hij heeft Iroh daar gevangen genomen en wil hem in Ba Sing Se laten bestraffen, uiteindelijk doet hij dat zelf maar Zuko schiet Iroh te hulp. Zuko heeft zijn oom (Iroh) kunnen vinden door dat, Iroh zijn slipper liet vallen en Zuko vond hem. Later gaat Iroh zelf proberen te ontsnappen maar faalt.

Ontsnappingspogingen en gevangenen Edit

De eerste poging van Iroh was om de handen van een wachter te verbranden en vervolgens van de berg af te rollen. Dit deed hij maar werd door een aardemeester gestopt toen de wachter een aarde muur maakte. En werd weer gevangen genomen. De tweede poging was gewoon toeval Iroh greep zijn kans toen Zuko hem hielp. Toen een aardemeester een rotsblok wilde laten vallen op Iroh's handen trapte Zuko deze weg. Zuko brak vervolgens de ketting met zijn hiel. Ze vielen de aardemeesters aan en de kapitein had Zuko bijna verslagen maar Iroh hielp Zuko en overwon.

Around Wikia's network

Random Wiki