Wikia

Avatar Wiki

Appa's Verloren Dagen

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"Appa's Verloren Dagen"
Appa's Verloren Dagen
Informatie
Boek

Aarde

Hoofdstuk

36 van de 61

Originele vertoon datum
  • 13 Oktober, 2006 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"Verhalen uit Ba Sing Se"

Volgende →

"Het Laogai Meer"

Afbeelding galerij (0)

Appa's Verloren Dagen is de zestiende aflevering van Boek 2: Aarde. De aflevering code is 216.

Deze aflevering is helemaal in het perspectief van Appa. Het begin 4 weken terug, wanneer de Bibliotheek wegzakt en de zandmeesters komen.

Overzicht Edit

De Zandmeesters Edit

Appa en Toph zitten te wachten tot de rest uit de Bibliotheek terugkomt als de Bibliotheek wegzakt in het zand. Toph houd de Bibliotheek een tijdje tegen. Intussen komen er een aantal zandmeesters met hun zandglijders. Ze binden hem vast met touwen en slepen hem mee achter hen aan bij de zandglijders. Toph probeert tevergeefs met zandsturing ze tegen te houden maar dit mislukt om dat Toph daar niet zo goed in is. Als ze een flink eind van de Bibliotheek af zijn geeft hun leider het bevel te kijken wat er in de zadeltas zit. Twee zandmeesters gooien alles eruit maar de leider vind het troep. Ze slepen Appa mee naar een groep handelaren die Appa kopen voor een kist met goud. Op dat moment is Aang uit de bibliotheek gekomen en fluit op zijn bizonfluitje. Appa wordt helemaal wild en het lukt hem bijna weg te komen. Op dat moment schiet iemand een verdovingspijltje en valt Appa in slaap.

Het Circus Edit

Als Appa bijkomt zit hij in een kooi. Een verzorging vertelt hem dat hij moet luisteren en dreigt met vuur voor als hij dat niet doet. Als de verzorger weg is probeert Appa, die heel erg honger heeft, doormiddel van luchtsturing wat hooi te pakken te krijgen. Een kleine jongen, die op Aang lijkt geeft hem dat en Appa lijkt hem net aardig te vinden als de jongen weg moet. Dan komt de verzorger terug met de mededeling dat hij moet optreden. De eigenaar presenteert hem als 'de luchtbizon' maar Appa zet hem voor schut. Als de verzorger met vuur begint de dreigen vliegt Appa weg.

De Kyoshi Krijgers Edit

Appa en Suki.png

Appa bij Suki

Appa vliegt terug de woestijn in naar de plek waar de Bibliotheek zonk. Echter is Aang al vertrokken dus na wat slapen vliegt hij verder. Hij komt in een hut van een man waar hij wat hooi kan eten. Als die man het merkt komt de man met vuur binnen. Appa schrikt, omdat ie bang is geworden voor vuur, en vliegt een gaat in de hut. Hij vliegt verder naar een klein hutje in het bos. Dan komt er plots een zwijn dat Appa aanvalt. Nadat hij een zwaar gevecht wint zitten zijn voeten vast geklemt en zitten er allerlei stekels in zijn lijf. Die dag erna vindt Suki, de leider van de Kyoshi Krijgers, wat haar van Appa. Ze volgt de sporen en komt bij Appa uit. Ze geeft hem wat bessen en een appel, zodat Appa haar vertrouwt, en gaat dan weg. Later komt ze terug met de andere Kyoshi Krijgers. Samen maken ze Appa los uit de klemmen en halen ze de stekels uit zijn lijf. Als ze net klaar zijn komen ze Azula, Ty Lee en Mai tegen. Die gaan in de aanval maar de Kyoshi Krijgers verweren zich fel. Als iedereen, op Suki en Azula na, verslagen op de grond ligt probeert Appa Suki te helpen. Die jaagt hem weg met vuur zodat Appa kan ontsnappen en naar Aang kan gaan.

De Goeroe Edit

AangJong.png

Een herinnering van Appa's eerste ontmoeting met Aang.

Appa vliegt alweer verder, nu kiest hij een bewust doel, de Oostelijke Luchttempel. Hij haalt allerlei herinneringen op van toen hij een kleine luchtbizon was. Hij herinnert zich hoe hoe samen met zijn moeder vliegt en hij hoe dronk uit een waterbak. Appa probeert opnieuw uit de waterbak te drinken maar die zit vol met stof. Als hij verder door de luchttempel loopt vindt hij een man. Die man stelt zich voor als Goeroe Pathik. De Goeroe zorgt er eerst voor dat Appa lekker kan slapen en goed eet. Daarna vertel de Goeroe aan Appa dat hij hier wacht op Aang, zodat hij Aang de Avatar Trance kan leren. De Goeroe geeft hem een brief mee voor Aang, die hij aan zijn hoorn bint, en wijst hem de weg naar Aang, naar Ba Sing Se. Als Appa in Ba Sing Se aankomt wordt hij meteen opgemerkt door de Dai Li . Long Feng lokt hem met een bizonfluitje en neemt hem gevangen.

QuotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki