Wikia

Avatar Wiki

Architectuur in de Wereld van Avatar

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Pakkutje.jpg Deze pagina wordt bewerkt door DerkanusII.
Graag niets veranderen zodat ik een andere keer verder kan gaan met bewerken. Mits je toestemming hebt

Als er iets niet klopt kunt U het op mijn Praat pagina of op de chat kwijt, ik probeer U zo snel mogelijk te helpen.

Aarderijk embleem.png
Lucht Nomaden embleem.png
Waterstam embleem.png
Vuurnatie embleem.png
WLTbeelden.png
Architectuur in de Wereld van Avatar
Algemene Informatie
Type

Gebouwen en Architectuur

Voorbeelden
Artistieke en creatieve architectuur wordt gezien over heel de Wereld van Avatar, variërend van de Vier Naties, allemaal met verschillende materialen te ontwerpen gebouwen, zoals metaal, steen en ijs , waaruit blijkt dat constructies zijn opgebouwd uit verschillende materiaalsoorten afhankelijk van het klimaat van elke natie en lokaal beschikbaar materiaal, in aanvulling op de erfenis en culturele tradities van elke regio. Paleizen, tempels, huizen en hutjes zijn voorbeelden van architecturale werk.

Luchtnomaden Edit

Luchtnomaden geloofden in de vrede en harmonie in de wereld, die positief werd weerspiegeld in hun architectuur.

Zuiderlijk Luchttempel vooruitzichten.png

Zuidelijke Luchttempel

De Luchttempels bestaan over het algemeen uit torens en pagodes aangebracht op een hoge berg, of in het geval van de Westelijke Luchttempel, die is tegen een klif aan gebouwd. Luchttempel daken zijn gemaakt van keramische tegels groen geschilderd met gele ribben, met uitzondering van de Zuidelijke Luchttempel want daar zijn de daken gemaakt van blauwe tegels. Alle van hen, in het bijzonder de Westelijke Luchttempel, waren architectonische hoogstandjes, en werden gebouwd op hoge bergen of zelfs ondersteboven.

Lijst van gebouwen Edit

  • Zuidelijke Luchttempel - De Zuidelijke Luchttempel heeft lange torens en het is de enige tempel die blauwe daken heeft. Net zoals bij de Noordelijke Luchttempel heeft het Avatar beelden in het Luchttempel Heiligdom.
  • Noordelijke Luchttempel - Lijkt op de andere tempels, deze tempel heeft veel torens en heeft groene daken met gele ribben en is gebouwd op een berg net als de Zuidelijke en Oostelijke tempels.
  • Oostelijke Luchttempel - De Oostelijke Luchttempel torens zijn gebouwd op drie bergen. De drie torens zijn met elkaar verbonden met elegante hangbruggen. De tempel heeft ook veel eigenschappen van de Luchtbizons die daar ook worden geboren en rondvliegen zo is er een ijzeren ring gemaakt om op te bijten.
  • Westelijke Luchttempel - Deze tempel ligt is gebouwd in de bergen in het noorden van de Vuurnatie. De luchttempel is helemaal omgekeerd en is net zoals de andere luchtemppels alleen te bereiken met Luchtbizons of Luchtsturing. Het is gebouwd in een klif dat vonden daar vonden de luchtnomaden makkelijker rust en stilte.
  • Luchtnomaden Monument - In elke luchttempel, zijn beelden gemaakt van als respect voor de Luchtnomaden die hier ooit leefde.
  • Stupas - Een stupa is een soort van graftombe voor een monnik er staat op alle vier de kanten 1 oog de betekenis daarvan is: "ik weet alles en ik zie alles".
  • Grotten - Er zijn grotten diep in de bergen waar luchtnomaden schuilden voor de Vuurnatie tijdens Luchtnomade Genocide. Uiteindelijk werden ze dan toch ontdekt en vermoord. Het is een mooi ingerichte grot met veel luchtnomaden voorwerpen.

Waterstam Edit

Noordelijke Waterstam.png

De Noordelijke Waterstam

Architectuur in de Waterstam is anders dan bij de andere 3 naties. De constructies van de Noordelijke Waterstam zijn gemaakt van ijs, in de Zuidelijke Waterstam zijn de huizen gemaakt van houten stokken overdekt met dierenhuiden Sokka heeft er ook een wachttoren gebouwd, nochtans als je de Honderdjarige Oorlog bekijkt heeft de Zuidelijke Waterstam een goede manier om te bouwen uit gevonden. De zusterstam daarentegen had nooit last van de oorlog en heeft zich met grotere constructies van ijs kunnen concentreren. In het Mistige Moerasleefdemensenin smalle hutten vijf meter boven de grond in verband van vloed.

Zuidelijke Waterstam concept art.jpg

De Zuidelijke Waterstam

Lijst met gebouwen Edit

  • Waterstam Avatar Tempel De Waterstam Avatar Tempel is gemaakt van ijs en een soort type grondstof dat oplicht als de avatar de avatar de Avatar Trance instapt. Hij staat op de noordpool.
  • de Noordelijke Waterstam - Deze stad is bijna helemaal gemaakt van ijs. Er zijn 2 gebieden. Het eerste gebied is voornamelijk voor de verdediging, het twee de is het gebied is de stad en de Geesten Oase. Er is een hele hoge muur gebouwd die alleen open kan gaan als waterstuurders hem open maken waardoor het moeilijker is om in de stad te komen. Ook zijn er grachten in de stad waardoor de handel en het vervoer makkelijker word.
  • Geesten Oase - De geesten oase is gebouwd met perfecte symmetrie, de oase ligt in een rustige en stille omgeving, het is er warm en er groeien bomen en gras.
  • Zuidelijke Waterstam - De zuidelijke waterstam is een geïsoleerd kamp verdedigd door de Zuidelijke Waterstam krijgers. En er zijn een paar torens gebouwd.

Aarderijk Edit

Royale Paleis AR.png

Het Aarderijk paleis.

Het Aarderijk, met zijn immense grootte en diversiteit heeft veel variatie in de bouwkunsten, methodes en designs, van boerderijen tot een paleiscomplex.

Bouwmethodes en designs zijn in de meeste omgevingen simpel; huizen en hallen zijn meestal gemaakt van hout. De daken zijn niet geverfd behalve de dakranden, en de muren zijn meestal van dun hout gemaakt.

Meer uitgewerkte , verfijnde matrialen en designs worden gebruikt in meer ontwikkelde gebieden; in grote steden zo als Omashu en Ba Sing Se, is er sprake van steen en hout. Meestal zijn de huizen gemaakt door aardsturen.

Door het grote leefbare gebied waardoor minder mensen op een plaats wonen heeft het Aarderijk minder grote Architecture werken dan bijvoorbeeld de Vuurnatie of de Luchtnomaden.

Ba Sing SeEdit

Ba Sing Se de hoofdstad van het Aarderijk is een simpele maar typishe bouwkunst van het Aarderijk. De typishe bouwkunst van het Aarderijk is zeer simpel. De huizen bestaan meestal uit simpele bakstenen en groene daken bestaand uit dakpannen. Wat ook typish is voor Ba Sing Se zijn huizen gebouwd tegen de muur.

Ba Sing Se Dierentuin.png

Ba Sing Se Dierentuin

Vele bouwwerken uit het Aarderijk zijn volledig of grotendeels gemaakt van aardesturing zelf. De nieuwe dierentuin van Ba Sing Se bijvoorbeeld is volledig gemaakt door aardesturing, alleen is het niet gemaakt door echte aardemeesters maar door Avatar Aang, die hierdoor de baas van de dierentuin wilde helpen.

Lijst van architecture werken Edit

  • Aarderijk Avatar Tempel - De Aarderijk Avatar Tempel is verstopt in een hoge bergketen. De kolossale steen tempel kan alleen worden bereikt door een lange trap en wandeling. De muurschildering zijn waarschijnlijk de Aarde Avatars voor Kyoshi omdat Kyoshi haar eigen tempel had. De ogen lichten op als de avatar de avatar trance instapt.
  • De omgeving Omashu - Omashu is heel lang geleden gebouwd op een keten van heuvels door Oma, een van de eerste mensen die kon aardsturen. Het paleis is gebouwd op de hoogste heuvel, in het centrum achter de de klif. Het heeft een Complex Mailsysteem, een riool waar al het water en afval van de stad doorheen gaat. Omashu's drie deuren zijn gemaakt van massieve stenen, elke ongeveer anderhalve meter en over de 9 meter hoog. Als resultaat dat alleen sterke getrainde aardestuurders hem open kunnen maken. Gebouwen in Omashu zijn gemaakt van steen en met groen betegelde daken. De het design van de stad is zo gemaakt dat alles loopt op aardesturing.
Fong's Basis.png

General Fong's Basis.

  • Generaal Fong's Basis - De Basis van Generaal Fong is een van de meest belangrijke werken voor het Aarderijk. Het is het punt waar troepen voor het Aarderijk worden getraind en opgeleid. Het van bovenaf is het best klein. Het heeft ook een ruimte om te bidden en een plaats om voor de soldaten te rusten.

VuurnatieEdit

Vuurnatie Koninklijk Paleis.jpg

Het koninklijk paleis van de Vuurnatie

De Vuurnatie gebuiken in hun bouwkunst veel rood en bruin, vooral ook stenen en metaal. Metaal wordt in de vuurnatie bijna altijd gebruikt voor de vervaardiging van oorlogsvoertuigen en bunkers. Bij de vuurnatie ziet men ook vaak hoge torens met scherpe punten. De vuurnatie heeft over heel de wereld de meest versierde huizen, niet alleen buitenshuis want hun interieur vanbinnen heeft ook heel wat mooie versieringen.

Vuurnatie troonkamer.png

Interieur van het koninklijk paleis van de Vuurnatie.

Het interieur van de vuurnatie is zeer chique en luxieus. Het is versierd door af en toe beelden en veel zuilen. De vuurnatie maakt ook veel gebruik van fakkels en vlammen tegen de muur als versiering. Wat ook typish is zijn dat de kamers altijd heel groot en hoog zijn. De vuurnatie maken ook veel versieringen van goud.

Around Wikia's network

Random Wiki