Wikia

Avatar Wiki

Arnook

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png
Arnook
Arnook
Biografische Informatie
Origine
Leeftijd

50

Geboorte

50 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haar kleur

Bruin

Ogen kleur

Blauw

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Yue, Pakku,Noordelijke Waterstam, Team Avatar

Vijanden

Vuurnatie

Positie

Stamhoofd

Affiliatie
  • Waterstam embleem.png Noordelijke waterstam
Eerste verschijning

de Watermeester

Stem door

Fred Meijer Nederlands

Arnook is het stamhoofd van de Noordelijke Waterstam. Hij is geboren en getogen op de Noordpool, en getraind als een krijger. Na de dood van zijn vader meer dan twintig jaar voor de komst van Team Avatar, werd Arnook stamhoofd. Ondanks dat hij geen watermeester is, respecteren de andere mannen hem, en werd hij een groot leider. Hij trouwde de dochter van een ander stamhoofd en werd vader van een dochter, Yue. Hij was een nobele, dappere leider die altijd om zijn volk dacht.

GeschiedenisEdit

VerledenEdit

In zijn jeugd, trainde hij voor krijger omdat hij geen waterstuurder is. Arnook werd stamhoofd van zijn stam toen zijn vader overleed meer dan 20 jaar voor 100 NSK. Op een gegeven moment trouwde hij de dochter van een stamhoofd. Zij werd later zwanger van een dochter.

Toen Arnooks dochter, Yue was geboren, was ze erg ziek. Wanhopig om haar leven te redden, bad Arnook tot de Maangeest. Hij nam zijn jonggeboren dochter naar de Geesten Oase, bij de sterfelijke vorm van Tui, de Maangeest, tezamen met de Oceaangeest. Hij plaatste zijn dochter in het water onder de volle maan, en haar haar veranderde wit toen ze nieuw leven kreeg van de geest. Zijn vrouw noemde haar toen Yue, naar de maan.

Bij Yue's geboorte, had Arnook een droom waarin zijn dochter veranderde als jonge vrouw in de maan.

Slag om de NoorderwaterstamEdit

Toen Aang en de rest van Team Avatar aankwamen op de Noordelijke Waterstam, was Arnook blij dat hij de Avatar als bondgenoot had. Hij stelde hem voor aan Pakku, de beste watersturingsleraar. Katara hoopte ook om het ook van Pakku te leren, maar hij weigerde, omdat alleen mannen mogen watersturen op de noordpool. Later weigerde Pakku het ook Aang te leren, nadat hij Aang en Katara in het geheim zag oefenen. Katara smeekte Arnook om Pakku Aang weer les te geven, waarop Arnook antwoorde dat hij Pakku niet kon dwingen. Dit was later opgelost doordat Katara en Pakku en indrukwekkend duel hadden, waaruit bleek dat Katara's oma, Pakku's vroegere verloofde was.

VerschijningenEdit

Boek 1: WaterEdit

Voorganger:
Onbekend
Stamhoofd van de Noordelijke Waterstam
voor 80 NSK - tot na 100 NSK
Opgevolgd door:
Onbekend, uiteindelijk Tonraqs vader

Around Wikia's network

Random Wiki