Wikia

Avatar Wiki

Avatar

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments17 Share

Icoon Avatar.gif
Waterstam icoon.png
Lucht nomaden icoon.png
Aarderijk icoon.png
Vuurnatie icoon.png
Lucht Nomaden embleem.png
Vuurnatie embleem.png
Waterstam embleem.png
Aarderijk embleem.png

1rightarrow.png Bekijk de volgende artikelen voor een vergelijkbaar onderwerp: Avatar Trance, Avatar Dag (gebeurtenis), Avatar Dag, Avatar: The Last Airbender of Avatar: De Legende van Korra.

Deze pagina is beveiligd zodat alleen geregistreerde gebruikers deze kunnen bewerken.

Avatars.png

Een aantal Avatars

De Avatar is de geest van de planeet gereïncarneerd in menselijke vorm en meester van alle vier de elementen (Water, Aarde,Vuur en Lucht), wiens taak het is om evenwicht te brengen tussen de vier landen van de wereld. De Avatar is ook de zo geheten brug tussen de menselijke wereld en de geestelijke wereld. Door de eeuwen heen, hebben ontelbare incarnaties van de avatar gediend om de harmonie in de wereld te behouden.

Op elk moment is er slechts één avatar, die de geest is van de wereld, geïncarneerd in een menselijke vorm. Wanneer de avatar sterft, reïncarneert de avatargeest zich in een pasgeborene, die de volgende Avatar wordt. De Avatars geest is samengesmolten met de oppergeest van licht, Raava.

Elk land heeft een methode voor het herkennen van de nieuwe avatar. Bij de Luchtnomaden moeten alle pasgeboren baby's uit een selectie van speelgoed kiezen en kijken de nomaden of één van de baby's die speelgoed neemt, het speelgoed kiest van de vorige Avatars, genaamd de vier avatar relieken. Traditioneel wordt op hun zestiende verjaardag de identiteit bekend gemaakt van de nieuwe Avatar, de nomaden besloten om het eerder tegen Avatar Aang te vertellen omdat er een oorlog dreigde met de Vuurnatie.

Avatars hebben ook de unieke mogelijkheid om gebruik te maken energiesturen, maar zeer weinig avatars leerden deze techniek, en niemand heeft het gebruikt. Avatar Aang gebruikt deze techniek om het vuursturen van Feniks Koning Ozai te verwijderen en Korra gebruikte het om de slachtoffers van Amon hun sturing terug te geven.

Zodra de Avatar de vier elementen beheerst heeft, namelijk lucht, water, aarde en vuur, en ook de avatar trance beheerst, is hij een volledig gerealiseerde Avatar.

Avatar cyclus

Standbeeld Roku in de Zuidelijke Luchttempel.png

Standbeelden van Avatars in de Zuidelijke Luchttempel.

De reïncarnaties van de Avatar worden beheerst door de Avatar cyclus van de vier elementen: Water, Aarde,Vuur en Lucht. De cyclus is gebaseerd op de passage van de vier seizoenen (water is winter, aarde is lente, vuur is zomer en lucht is herfst).

Wanneer een Avatar overlijdt, wordt de volgende Avatar geboren in de nieuwe natie van de Avatar cyclus (bijvoorbeeld, Avatar Yangchen van de Luchtnomaden werd opgevolgd door Avatar Kuruk van de Noordelijke Waterstam, die opgevolgd werd door Avatar Kyoshi van het Aarderijk, die opgevolgd werd door Avatar Roku van de Vuurnatie die uiteindelijk weer werd opgevolgd door Avatar Aang van de Luchtnomaden) die opgevolgd werd door Korra van de Zuidelijke Waterstam. De nieuwe Avatar zal ongeveer een week na de dood van de vorige Avatar geboren worden, waardoor de geest zich kan binden met de embryo van de volgende Avatar. Het is onbekend of de cyclus uitmaakt of de Avatar een jongen of een meisje zal worden, hoewel Aang aantoonde dat dit niet het geval was. Echter blijkt dat de volgorde vrouw-man-vrouw-man was, maar dat Aang die verbrak door Avatar Roku op te volgen later werd die weer hersteld doordat Korra Aang op volgde dus is de volgorde gewijzigd, dus is het nu Vrouw Man Vrouw Man.

De Avatar cyclus bepaalt de volgorde waarin de Avatar de vier elementen moet leren. De Avatar begint met het trainen van zijn of haar inheemse element (de element waarin de Avatar geboren is: als een Avatar geboren is in de Vuurnatie zal hij of zij eerst het Vuursturen leren). Vervolgens zal de Avatar de drie overgebleven elementen gaan leren in de volgorde van de cyclus (een Water stuurder zal eerst Aarde gaan sturen, dan Vuur en vervolgens Lucht). Avatar Aang, echter, was een uniek geval, in een unieke situatie, aangezien hij eerst vuur probeerde te beheersen als zijn tweede element, maar eindigde er vervolgens mee dankzij advies van Jeong Jeong om eerst Water en Aarde te leren zoals het eigenlijk moet.

Gelijktijdige sturingen

Aang dierentuin.gif

Aang maakt gebruikt van Luchtsturen en Aardesturen.

De Avatar heeft de mogelijkheid om meer dan één element tegelijkertijd te sturen. Aang demonstreerde deze mogelijkheid de eerste keer tijdens de aflevering Verhalen uit Ba Sing Se wanneer Aang een dierentuin maakte voor de dieren in Ba Sing Se, terwijl hij op zijn "Luchtscooter" reisde, gemaakt van zijn luchtstuur kunsten.

Rokus vier elementen binding.png

Avatar Roku die alle vier de elementen toepast.

Hij gebruikte deze mogelijkheid ook tijdens de aflevering, "De Avatar en de Vuurheer", waar hij dekking zocht van de wolken terwijl hij op Appa reed om naar Roku's Eiland te gaan. Natuurlijk maakte hij alleen gebruik van zijn luchtstuur technieken, in plaatst van beide luchtsturen en watersturen.

Tijdens "Sozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang", gebruikte Aang alle vier de elementen, terwijl hij Avatar trance was, om zichzelf bijna onoverwinnelijk te maken en gebruikte de elementen als dodelijke en vernietigende aanval. Dit maakte hem de eerste stuurder die lucht in een bol vormig schild veranderde om zichzelf anders dan dat hij normaal doet. Hij gebruikte vuur voor een ring van vuur om het luchtschild. Vervolgens brak Aang een groot stuk aarde die hij gebruikte als een andere ring om hem heen en vervolgens water voor de laatste ring om zijn schild. Deze gebonden aanval zorgde voor een vernietigde aanval die uiteindelijk Vuurheer Ozai het gevecht deed verliezen.

Avatar trance

1rightarrow.png Bekijk het hoofdartikel op de Avatar Trance pagina.

De Avatar Trance is een verdedigings mechanisme waarin de Avatar vrije toegang krijgt tot de kennis en de krachten van de vorige Avatars. Dit geeft de Avatar beschikking over enorme krachten, met toegang tot alle vier de elementen (zelfs wanneer een Avatar niet alle vier de elementen geleerd heeft). Als een Avatar in de Avatar trance gedood wordt, stopt de avatar te bestaan.

Meditatie

Aang meditatie.jpg

Aang tijdens zijn meditatie.

1rightarrow.png Bekijk het artikel over de Geestenwereld waar Aang in terecht komt als hij mediteert.

Avatar Aang betrad zijn Avatar trance niet tijdens meditatie en harmonie met de geesten om zich heen, maar zijn tatoeages en ogen gloeien in een vergelijkende gebeurtenis. In deze methode bezoekt hij de Geestenwereld in zijn eentje, waardoor zijn lichaam niet verdedigd wordt en waarbij hij zijn lichaam verlaat van de echte wereld. Een voorbeeld werd gezien tijdens de aflevering "De Slag om het Noorden Deel 1".

Bekende Avatars

Bijna alle Avatars.png

De overleden Avatars, 170 NSK

Meesters

De Avatar wordt getraind door verschillende stuurders.

Avatar Meester
Water Aarde Vuur Lucht
Avatar RokuRoku's watersturings leraarSud Luchtnomaden
Avatar AangKatara (Zuidelijke Waterstam)
Pakku (Noorderlijke Waterstam)
Toph BeifongZukoGyatso
Avatar KorraKataraTenzin

Zie ook

Weetjes

  • Terwijl de Avatars ogen en tatoeages (in het geval van een Luchtnomade), gloeien normaal met een witte getinte kleur blauw in de Avatar trance, maar er zijn verschijningen geweest waar het alleen wit was, bijvoorbeeld in de aflevering De Woestijn.
  • In het Sanskriet/Hindi betekend Avatara reïncarnatie.

Around Wikia's network

Random Wiki