Wikia

Avatar Wiki

Avatar: The Legend of Aang (DS)

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Avatar: The Legend of Aang (DS)
Avatar: The Legend of Aang
Beschikbaarheid Informatie
Beschikbaar voor

DS

Productie informatie
Informatie over het spel
Omschrijving

Jij moet met Haru, Katara, Sokka, Aang en Momo de slechte robotbouwer Lian stoppen.

Dit Spel heeft twee namen: Avatar: The Last Airbender en Avatar: The Legend of Aang. Dit was het eerst Avatar spel.

Karakters waar je mee kunt spelen

AanvallenEdit

De volgende lijst bevat elke aanval die je kan doen in het spel.

Aang Edit

  • 1e Aanval: Kan hij al
  • 2e aanval: Level 10
  • 3e aanval: Level 21
  • 4e aanval: Level 28
  • 5e aanval: Kan je leren van een Lucht Scroll in hoofdstuk 6

HaruEdit

  • 1e aanval: Kan hij al.
  • 2e aanval: Level 22
  • 3e aanval: Kan je leren van een Aarde Scroll in hoofdstuk 6

KataraEdit

  • 1e aanval: Kan ze al
  • 2e aanval: Level 24
  • 3e aanval: kan ze leren van een Water Scroll in Hoofdstuk 5

SokkaEdit

  • 1e aanval: Kan hij al
  • 2e aanval: Level 11
  • 3e aanval: koop van een kruidenwinkel als je in hoofdstuk 3 zit of hoger

De Scroll LocatiesEdit

Lucht Scroll Ga naar de Luchttempel in hoofdstuk 6. Ga naar het westen en daarna naar het noorden nadat je de temple hebt verlaten praat nu met Gyatso hij zal je uitdagen voor een potje 4 naties zelfs als je het spel verliest gelijkspeelt of het spel verlaat zal je beloond worden met de lucht scroll.

Aarde Scroll Ga naar de luchttempel in hoofdstuk 6. Ga naar het zuiden hier zul je een aardestuurder vinden, sla hem voordat je met hem praat op!. Hij geeft je een uitdagen, win de uitdaging en je hebt deze scroll

Water Scroll Ga naar het Four-Paws eiland in hoofdstuk 5, Ga naar het midden van het eiland tot je een monster vind, hiertegen moet je vechten. Waneer je het monster hebt verslagen zal hij wegrennen volg het pad waar hij inrende en je zal een gele kist vinden open de kist en je hebt een water scroll.

LevelsEdit

Level 1: Aanval van de VuurmarineEdit

Speelt zich af op De Noordelijke Waterstam

Karakters waar je mee kan spelen: Aang.

Bazen: Vuurnatie Machine gemaakt door Lian

Aang vraagt of Katara wil Pinguin Sleeën. Dat wil ze niet want daar heeft ze geen tijd voor, ze is opzoek naar Sokka. Ga nu naar het dorp toe. Een dorp word aangegeven met dunne muren. Praat nu met Meester Wei. Die is ten Westen van het dorp. Die zegt dat een watermeester vermist is. Ga nu via de onderste uitgang naar buiten. Ga naar het westen. Hier zul je twee Sleutelitems vinden. Ga weer Terug naar Meester Wei. hij wil dat je Katara gaat zoeken ga nu via de zuidelijke uitgang uit het dorp. Ga nu naar het oosten. Hier zul je Katara vinden, ze maakt ruzie met Sokka. Nadat je haar hebt verteld dat Meester Wei haar zoekt gaat ze naar hem toe. ga weer terug naar het dorp. Nu zul je zien dat de vuurnatie binnenkomt. Je moet 4 vuurnatie soldaten verslaan. Nadat je dit hebt gedaan moet je weer naar meester Wei terug. Je zult zien dat Wei word geraakt door Zuko. Zuko neemt Katara mee. Meester Wei zegt dat je weer terug moet naar het begin waar je begon om Appa te halen zodat je katara kan bevrijden. Ga daar heen. Sla hem voor de zekerheid op want er is een baasgevecht en die zijn extra moeilijk. Nu komt er een vuurspuwende Vuurnatie Machine aan. Vecht tegen deze.

Level 2: Tussen de vijandenEdit

Karakters waar je mee kan spelen: Aang, Sokka (en Katara pas na dat je haar uit de gevangenis gered hebt)

Bazen: Vuurnatie Soldaat (Sub baas, niet verplicht), Cipier
Kaart tussen de vijanden.png

Een kaart van het level

Aang komt bij een gebied uit waar zuko's schip staat. Je moet weten waar katara is. Ga nu met aang en sokka naar het aangeven dorp. Praat met een man in het noordoosten. Hij zal zeggen dat een meisje met dezelfde kleur als Sokka draagt naar het gebouw in het noorden is gebracht. Ga naar dit gebouw. Tijdens deze rit kom je waarschijnlijk een paar vuurnatiesoldaten tegen versla deze. Als je er bent zul je zien dat er twee vuurnatie soldaten op de wacht staan en dat het geen slim idee is om binnen te treden. Ga nu naar het vuurnatie gebouw in het zuiden. Hier staan ook agenten op de wacht. Ga nu naar de achteringang. Je zult nu een grappig filmpje zien Sokka wil aan de overkant komen. Aang doet een luchtstuur aanval en gooit hem tegen het gebouw aan. Ga deze binnen. Je zult in een grote kamer een filmpje zien dat vuurnatie soldaten niet mogen stinken. Ga nu opzoek naar vuurnatie kleding. Die zijn waarschijnlijk ten westen van het gebouw, maar dat weet ik niet zeker. Je zult het gebied herkenen door een beetje mist, omdat er iemand aan het doucen is. Nu trekken Sokka en Aang de kleding aan.Nadat je de vuurnatie kleding hebt zullen de vuurnatie soldaten je niet aanvallen. Ga nu weer via de achteringang naar buiten. Sokka en Aang vinden de kleren behoorlijk zwaar en stinkend en trekken ze uit. Ga nu vervolgens naar het Gevangenis gebouw. Ga daar naar binnen. Ga nu een trap op. nu moet je opzoek gaan naar de gevangenis sleutel van katara. Ga naar de tweede verdieping. Ga bij de noordoostelijke kamer naar binnen en open daar de kist. Ga nu naar de kelder. Bevrijdt nu Katara. Katara zal zeggen dat er nog een gevangene is, Lian. Deze zit in een geheime deur ten oosten van Katara's cel.
Game.jpg

De baas van level 2.

Ga daar heen sla hem voordat je gaat even op. nu moet je vechten tegen een vuurnatiecipier met een wapen.

Level 3: Het BosEdit

Karakters waar je mee kan spelen: Aang, Sokka, Katara (en Haru pas nadat je het dorp gered hebt)
Kaart level 2.png

De kaart van level 3

Bazen: Bosgeest

Je komt nu aan in een Bos. Ga naar het dichtsbijzijndste dorp. Hier zie je allemaal robots, 4 in totaal. Je zult 4 tegen 4 spelen, want Haru helpt ook. Sokka tegen Robot, Aang tegen robot, Katara tegen robot, Haru tegen robot. Nadat je dit hebt gedaan moet je naar het andere dorp. Je komt bij een kapote brug, Katara
Bosgeest.png

De Bosgeestbaas.

maakt met haar watersturing een brug Sokka glijd daar uit. Nu zul je nog 4 robots zien. Daar ga je nu mee vechten. Nadat je dit hebt gedaan komt Haru voor altijd in het team. Vervolgens verteld zijn Vader dat hij iets wil vertellen over die machines, maar eerst moet je het dorpshoofd van het andere dorp vertellen dat het dorp gered is. Ga nu weer terug naar Haru's vader. Hij zal zeggen dat je naar het gebied ten zuid oosten moet gaan. Doe dat. Je zult nu een misterieuze grot tegenkomen. Ga daar in. In de grot leven wolfen. Sla hem op. Na een tijdje kom je een open plek tegen. Hier zal een Bosgeestmonster zijn. Vecht met deze. Nadat je deze hebt verslagen zal het monster in een mens veranderen. Hij zal zeggen dat je naar het middelpunt van de aarde moet gaan.

Level 4: OmashuEdit

1rightarrow.png Voor de stad Omashu zie Omashu

Karakters waar je mee kan spelen: Aang, Sokka, Katara, Haru (en Momo alleen om de bibliotheek te ontgrendelen je kunt niet met momo vechten).

Bazen: Koning bumi's veradelijke adviseur; Consul (Haru)

Het middelpunt van de aarde is een raadseltje. Middelpunt betekend koning en aarde betekend Aarderijk. En de koning is natuurlijk Omashu's Koning. Dus Gaat team Avatar naar Omashu. Ga naar het paleis. Praat daar met Bumi. Bumi zal te horen krijgen dat team avatar op zoek is naar het mistery van de robots. Bumi zal zeggen dat jullie in de Bibliotheek moeten zoeken naar de
Bumi met naast hem consul.jpg

Bumi en Consul

ze infomatie. Bumi's Adviseur: zal zeggen dat alleen aardmeesters naar binnen mogen. Haru zegt: Dan ga ik toch gewoon naar binnen? De adviseur: zegt dat je alleen op afspraak naar binnen mag en het duurt een tijdje voordat je toestemming hebt. Bumi zal zeggen dat deze reden alleen voor mensen uit het aarderijk geldt, maar Aang, Katara en Sokka komen niet uit het aarderijk. Aang zal zeggen Bumi je bent Briljant!" Dat zei aang ook altijd vroeger tegen Bumi. Na dit moet je de Bibliotheek binnen. Ga naar de Bibliotheek. Er staan wachters voor de deur. Ga nu achterom, deze zit op slot, Maar er zit een luchtrooster ernaast, en Momo kan erdoor. Je moet nu een code intoetsen. Rood is gesloten groen is open. Dit is een vervelend klusje.
Bibiotheek.png

Klik hierop voor een hulp hoe je in de bibliotheek kunt komen.

Nadat je dit heb gedaan gaan Aang, Katara en Sokka naar binnen. Haru mag niet naar binnen want hij mag alleen met afspraak naar binnen. Let op je moet uit het zicht van de bewakers blijven. Als het je is gelukt kom je bij een boek waar in staat dat je naar een eiland genaamd Four Paws moet gaan. Maar dit staat niet op Sokka's kaart. Bumi zal zeggen dat hij het verteld als jij voor hem een speciaal soort créme gaat halen. Ga nu naar de aangegeven plek op de kaart. Praat met de man. Hij zal zeggen dat je Noten, Speciaal soort Kruid en een vogelbekbeer ei moet hebben. Ga nu naar de driegemakeerde plekken op de kaart. Als je met een verkoper wilt praten voor het ingredieënt zal er dit menu komen:

Kopen/ verkopen

Praten

Laat maar

Kies dan praten. Je zult uiteindelijk te horen krijgen dat het laatste vogelbekbeer ei al is verkocht. Ga nu naar het aangegeven gebied. Praat daar met de man. Hij zal zeggen: wilt u hem gebakken of gekookt? Je wilt het nog heel en gratis. dat wil de verkoper niet. Maar als je zegt dat het voor de koning is geeft hij het ei. De noten kun je vinden aan de bomen. En de kruiden bij de kruidenmenger. Ga nu weer naar de Créme man. Nadat hij het heeft gemaakt dringt de vuurnatie binnen. Ga nu naar koning bumi. Hij zal de créme op zijn lippen doen. Heb je al die moeite gedaan voor lippenbalsem! De Vuurnatie breekt binnen Bumi wijst je de plek op de kaart aan en geeft je een geheime uitgang. Nadat je een heel groepje vuursoldaten hebt verslagen kom je er. Let op ga! er niet meteen heen. Sla hem eerst op. Je zult nu tegen Consul moeten vechten. Haru zal zeggen dat hij dit alleen wil doen. En bedankt Haru... Nadat je hem verslagen hebt kan je de stad uit. Nu zul je een filmpje zien dat Zuko er aankomt. Hij word boos. Dan komt er een machine...

Level 5: Four PawsEdit

Karakters waar je mee kan spelen: Aang, Sokka, Katara, Haru

Bazen: Flopsie achtig beest (niet verplicht), Heen en Weer Machine

Je komt aan op four paws. Ga nu naar het centrum van het land. als je daar bent kom je een Flopsieachtig beest tegen. Haru, Sokka en Katara zijn bang en zeggen dat alleen de avatar dit beest kan verslaan. Als je hem heb verslagen volg je je pad, open een kist en je krijgt een watersturings rol, als je dit wilt gebruiken moet je bij het menu sleutel items bent en watersturingsrol selecteren. Nu moet je 2 symboolen moeten namaken, doe dit, je mag 3 Fouten maken. Als je drie fouten heb gemaakt moet je het opnieuw doen. Nadat je dit hebt gedaan leert Katara een nieuwe truc. Ga nu naar het gebied ten noordoosten met het kleine laddertje teken. Ga daar op zoek naar de trap naar beneden. Als je hier bent zullen een paar robots je aanvallen. Ga als je ze heb verslagen ga dan de tempel dieper in. Keer je beeld met de RenL knop en zoek de blauwe bol. als je deze hebt gepakt zal er een plek op de kaart oplichten. Ga nu naar het dorp. Deze is aangegeven met een rondje op de kaart. Praat nu met de oude man, de dorpswijze. Hij zal je een verhaaltje vertellen over de Four Paws afstamt van het gewone aardsturen. Hij bedankt je nu kunnen hij en zijn volk aardsturen om robots af te schriken. nadat je dit hebt gehoord zal hij je ook nog vertellen over een grot, dat is bij het opgelichte gebied. Ga nu naar het noordwesten van het eiland. vind nu de opening in de muur. Als je er de blauwe bol in doet zal er een deur opengaan. Ga daarbinnen. Ga nu naar het noordoosten van de grot. je zult een kist aantreven, hier vind je een rode erts. Ga nu weer naar het begin van de grot. Ga naar het gebied met de rode deur, hij zal nu opengaan. Loop de gang af totdat je bij een andere kist komt, nu krijg je een blauwe erts. Ga nu naar de blauwe deur sla hem op! ga nu lopend naar het einde. hier zul je een heen en weer machine aantrefen. Je zal zien dat Lian hem bouwt. Ze zal vertellen dat ze de machines gaat gebruiken om de oorlog te beëindigen. Aang is hier tegen. Lian stuurt de robot op je af. Vecht tegen deze. nadat je deze hebt verslagen zal Lian zeggen dat ze aangs band met de geestenwereld gaat vernietigen, dan vlucht ze, aang weet waarheen...

Level 6: Zuidelijke luchttempel en een dorp dat aan de voet van de Zuidelijke Luchttempel zitEdit

Karaters waar je mee kunt spelen Aang en Sokka, Katara en Haru Aang is gescheiden van de rest

bazen: Graafmachine en een paar ballonen

Aang weet waar Lian zijn band met de geestenwereld gaat verbreken. De Zuidelijke luchttempel! Je speelt nu alleen met aang. Ga de tempel in. Je zult nu een filmpje zien dat twee robots de avatarbeelden gaan vernietigen. Stop deze robots.

Nu ga je met Sokka, Katara en Haru spelen. Praat met de mensen in het dorp. Ga nu naar het gebied ten westen van de kaart waar een paar huizen staan. hier willen de Dorpsbewoners zich verstoppen voor de robots. Je zult tegen drie vliegende robots moeten vechten. Daarna komt misterieus gerommel...

Nu ga je weer met aang spelen. Ga nu naar het gebied waar Sokka, Katara en Haru gingen. Sla hem vlak voor je komt hem op. Je zult na een beetje zoeken en een graafmachine tegenkomen. Vecht tegen deze. Nu vind aang een kuil...

Level 7: Onbekend terein en TempelEdit

Karakters waar je mee kunt spelen: Aang, Sokka, Katara en Haru de laatste drie pas nadat je ze hebt bevrijd.

bazen: Verbeterde Heen en Weer Machine, Lians Meester werk, Lains Meester werkt alleen met Aang als hij in de avatar Trance zit

Aang besluit de kuil in te gaan. Je komt nu bij een gebied vol met dode bomen. Ga nu naar het kleine vierkantje ten oosten van de kaart. dat is een tempel. Nadat je naarbinnen bent gegaan zal je verschillende robots tegenkomen. Nu moet je Sokka, Katara en Haru redden. ga nu naar het noordelijke gebied. Hier zul je sokka vinden. Bevrijd hem. Hij zal vertelen dat hij een moersleutel van Lian heeft gestolen. Ga nu naar een andere kamer. Al kom je bij een opgesloten deur zit je goed. Sokka opent deze met zijn moersleutel. En aang vliegt over de zee van lava. Nu komt ook katara bij je team. Ga nu naar de laatste kamer. Hier zal een vuurzee zijn. Katara blust deze zee. Ga nu dieper in deze kamer. Nu kom je Haru tegen. Sokka opent de deur met zijn moersleutel. Ga nu naar de kamer in het zuiden. Je zult nu een berg met aarde vinden. Druk op de A-Knop. Haru haalt de berg weg. Sla hem nu op. Ga nu dieper in de grot. Je zult
Avatar The Last Airbender DS Final Boss03:45

Avatar The Last Airbender DS Final Boss

De laatste baas.

Zuko tegenkomen. Zuko is gewond. Aang zal met Zuko praten. Zuko wil dat jij Lian gaat stoppen en schaamt zich voor de vuurnatie dat zij de machines van die meid inzet. Nu zul je tegen een verbeterde versie van de Heen en Weer machine moeten vechten. Nadat je dit heb gedaan moet je hem opslaan. Nu kom je bij een zaal met een grote robot. Deze valt op comando van Lian je aan. nadat je hem heb verslagen komt er een filmpje. De machine is nog niet verslagen. Hij raakt Katara. Aang komt in de Avatar Trance. Nu moet je hem nog een keer verslaan met alleen aang. Nadat je dit hebt gedaan heb je het spel uitgespeelt.

Extra opdrachtenEdit

Extra opdrachten zijn opdrachten die je erbij kunt krijgen, je krijgt er een beloning voor maar 't is niet nodig om hem te doen om hem uit te spelen.

NoordpoolEdit

Beloning kracht drankje of A kruid als je de opdracht niet af maakt.

Praat met het kind ten westen van de stad, haar moeder is ziek, jij moet haar kruiden brengen deze zijn best moeilijk te vinden op de noordpool ga zuidwesten van de stad, daar is een kruid breng die naar het kind, je krijgt nu de beloning.

Vuur eilandEdit

Beloning 200 goudstukken.

praat met de handelaar in de haven (noordoosten van de stad) de handelaar is z'n handelswaar kwijt, hij denkt dat 't eten gestolen is. ga naar de handelaar in het stadje, die verbind je door naar de roddellaren, praat daar ook mee, je word nu door verwezen om naar 't westelijke dal te gaan, hier vind je het handelswaar, nu komen de dieven 2 vuurnatie soldaten en hun leider een baas, versla ze, en je krijgt de boloning.

Het bosEdit

Beloning haru krijgt + 3 in 2 vaardigheden.
Locatie minispel..png

De Locatie van de aardestuurder.

Nadat je de robot's heb verslagen ga dan terug naar het andere dorp. Hier moet je met de stamoudste praten, nu kan je een minispel doen, die is bij de meest zuidwestelijke plek, hier is een aardemeester uit omashu, je zal nu met Haru een minispel doen (aarde training), je kunt maar 1 keer de beloning krijgen maar je kunt het altijd doen. zie minispellen voor meer informatie.

Praat met kruidenvrouw, momo zal nu een minispel doen waarbij hij noten moet beschermen tegen muizen. Je krijgt als beloning gelukbrengende robijnvruchten.

OmashuEdit

Beloning kool (hoe beter je het gedaan hebt hoe beter de kool)

ga naar het westen van omashu, uiteindelijk zal je de kolenman tegenkomen, een aardestuurder knalt zijn kolen weg, nu moet je een minispel doen, kolen vangen, hoe meer kolen je hebt gevangen hoe beter de beloning zal zijn.

MinispellenEdit

Vier Natie'sEdit

Vier natie's is een bordspel je kan de natie stenen zijn of de m stenen zijn. het doel is van de natie stenen dat ze M stenen slaan, en het doel van de m stennen is dat ze de natiestenen vast zetten. Je kunt dit spelen op het vier natie bord, hiervoor moet je een bepaald bedrag inzetten.

Aarde Training.Edit

Dit doe je met haru het doel is dat je de rondzwevende stenen raakt.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki