Wikia

Avatar Wiki

Avatar: The Legend of Aang (spel)

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Cover avatar de legende van aang.jpg
Avatar: De Legende van Aang
Beschikbaarheid Informatie
Beschikbaar voor

Wii, Nintendo GameCube, PlayStation 2, PlayStation Portable, Xbox

Leeftijd

7+

Productie informatie
Datum van uitkomst

9 februari 2007

Makers

THQ

Informatie over het spel
Omschrijving

Speel als Aang, Katara, Sokka en Haru en Stop Lian de robot maker

Uitleg van het spelEdit

In het spel kun je spelen als Aang (Momo), Sokka, Katara en Haru. Het spel speelt zich af tussen Boek 1: Water en Boek 2: Aarde.

VerhaalEdit

Hoofdstuk 1: NoordpoolEdit

Na de slag om het Noorden. Is Aang nog bezig met zijn watersturings training bij meester Wei. Op een dag is een jonge watermeester ontvoerd. Aang gaat op onderzoek uit en merkt dan een machine de jongen heeft mee genomen. Als Aang dit aan meester Wei heeft verteld valt Prins Zuko aan. Zuko wil de Avatar gevangen nemen maar hij leidt Katara in een hinderlaag waardoor hij haar gevangen kan nemen. Aang en Sokka besluiten dan om Zuko te achtervolgen maar als ze naar Appa toe willen komen ze een Vuurnatiemachine tegen. Wanner ze de machine hebben verslagen besluiten ze Zuko's schip te achtervolgen.

Hoofdstuk 2: De GevangenisEdit

Wanneer Aang en Sokka in het Aarderijkdorpje zijn aangekomen besluiten ze met de Wijze van het dorp te praten. De Wijzen weet niet waar Katara is maar zegt dat je dat misschien wel te weten komt bij de Vuurnatiebarakken. Aang en Sokka stellen in de Barakken 2 Vuurnatiepakken. Ze komen zo te weten dat Katara zich in de Gevangenis in het Oosten bevindt. Aang en Sokka gingen richting de Gevangenis. Sokka en Aang moesten bij de Gevangenis blijven terwijl de rest van de bewakers achter Zuko aan gaan omdat hij wil ontsnappen. Sokka en Aang besluiten om naar binnen te gaan om Katara te zoeken en te redden. Wanneer dat lukt vindt Katara dat ze Lian moeten helpen zij is namelijk gevangen genomen om machines te maken voor de oorlog. Aang besluit met tegenzin van Sokka dat dat een goed idee is. Wanneer ze bij Lian´s cel komen wordt die bewaakt door de Cipier. Na het gevecht met de Cipier is Lian al verdwenen. Maar ze laat wel een kaart achter met een bestemming een trainingskamp in het Aarderijk.

Hoofdstuk 3: Het BosEdit

Wanneer Team Avatar in het bos aankomt zie ze een gewonde man. De man zegt dat hun zich geen zorgen moeten maken om hem maar om de rest bij het trainingskamp moeten helpen. Ze komen in het trainingskamp waar de mensen vechten tegen de Machines van Lian. Nadat ze de machines hebben verslagen zegt Tyro dat ze tegen het stamhoofd moeten zeggen dat het kamp oké is. Tyro zegt tegen zijn zoon Haru dat hij met hun mee moet gaan. Wanneer ze dat gezegd hebben is er in het Zuid/Westen een grot die wordt bewaakt door de Bosgeest. De Bosgeest blijkt een monster te zijn die hun aanvalt. Nadat ze hem verslagen hebben zegt hij dat ze naar het midden van de Aarde moeten de hoofdstad Omashu (Dat is natuurlijk in het echt Ba Sing Se).

Hoofdstuk 4: OmashuEdit

Later beschikbaar.

Hoofdstuk 5: Onbewoond EilandEdit

Later beschikbaar.

Hoofdstuk 6: De Zuidelijke LuchttempelEdit

Later beschikbaar.

Hoofdstuk 7: Het FortEdit

Later Beschikbaar.

Besturing (ps2)Edit

Later Beschikbaar.

Speelbare Karakters en bazenEdit

Speelbare Karakters (volgorde van Verschijnen)Edit

Level bazenEdit

  1. Kolossale Vuurzee
  2. Cipier
  3. Bosgeest
  4. Consul
  5. Geo-Tunneler
  6. Graafmachine
  7. Lian's meesterwerk

Fouten in het spelEdit

  • Zuko heeft in het spel nog zijn Schip terwijl die in opdracht van Zhao was opgeblazen.
  • De Waterstuur leraar van Aang heet Meester Wei terwijl hij in de serie Pakku heet.
  • Zuko valt De Noordelijke Waterstam aan en Omashu dan kan niet omdat hij geen mannen meer tot zijn beschikking heeft
  • Op de kaart ligt Omashu op de plek van Ba Sing Se.
  • Omashu is de hoofdstad van het aarderijk terwijl dat eigenlijk Ba Sing Se is.

Around Wikia's network

Random Wiki