Wikia

Avatar Wiki

Avatar Trance

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

Icoon Avatar.gif
Geesten embleem.png
1rightarrow.png Voor het artikel over de aflevering, bekijk "De Avatar-trance" pagina.
Aang in de Avatar Trance
Avatar Trance
Algemene Informatie
Element

Geen

Bron

De Avatar

Geleerd van

Opgeroepen als reactie of ter eigen beschikking opgeroepen

De Avatar Trance (ook wel bekend als Avatar Staat) is een verdedigingsmechanisme waarin de Avatar toegang krijgt tot de kennis van de krachten van de vorige Avatars. Dit levert de Avatar over de beschikking tot enorme krachten, met toegang tot alle vier de elementen (zelfs wanneer een Avatar niet alle vier de elementen geleerd heeft).

Toepassingen Edit

Door het betreden van de Avatar Trance had Aang zichzelf en Appa ingevroren is een ijsberg voor honderd jaar, door het gebruik van de combinatie van Luchtsturen en Watersturen. Terwijl hij in Avatar trance is, zullen de ogen gaan gloeien, net als verschillende onderdelen van het lichaam gevolgd door de Chi paden (zoals de tatoeages van een Luchtnomade). Het gloeien is een combinatie van alle vorige levens, die hun energie gefocust hebben door het lichaam.

Roku avatar trans.png

Avatar Roku tijdens zijn Avatar trance.

Het is onbekend welk type van de tatoeage kan gaan gloeien bij een Avatar tijdens de trance; hoewel het gesteld werd dat alle tatoeages gaan gloeien wanneer een Avatar in de trance is omdat alle Chi paden bedekt zijn met de tatoeages. Dus als een tatoeage niet op de chi-lijn ligt, zal het niet gaan gloeien. Tijdens Sozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang zijn verschillende Luchtnomade Avatars te zien waarvan alleen hun ogen gingen gloeien en niet hun tatoeages. Het is mogelijk dat dit een fout was geweest tijdens de productie of omdat dit een visioen was van Aang.

Avatar alle stuurkunsten.png

Aang op zijn sterkst tijdens de trance.

Het is mogelijk dat een Avatar de Avatar trance beheerst, zoals Roku, Kyoshi, Kuruk, Yangchen en de Vuur Avatar Zonder Naam hebben gedemonstreerd in verschillende flashbacks, dat een grote hoeveelheid spirituele discipline en concentratie vereist. Guru Pathik probeerde eens Aang om de Avatar trance de beheersen door hem zijn Chakra's te helpen verschonen maar Aang kon Katara niet los laten in ruil voor kosmische krachten. Vaak wordt de Avatar trance geactiveerd wanneer er gevaar dreigt of emotionele verlies. In De Zuidelijke Luchttempel betreed Aang de Avatar trance wanneer hij ontdekt dat zijn vrienden en mentor, Gyatso, vermoord waren door de Vuurnatie soldaten. Aang betrad de Avatar trance wanneer generaal Fong Katara in gevaar bracht door haar in de grond te boren door middel van Aardesturing. Wanneer een Avatar volledige beheersing heeft over zijn Avatar trance, zullen zijn of haar ogen gaan gloeien (niet constant). Tijdens het grootste gedeelte van Aang's gevecht tegen Ozai, in Sozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang, begonnen Aang's ogen en tatoeages constant te gloeien. Uiteindelijk wist Aang de trance de beheersen en stopte met de trance om Ozai te redden door hem niet te vermoorden.

Het is mogelijk voor een Avatar om de vorige incarnatie van de Avatar te bereiken in de Avatar trance. Wanneer dit gebeurd, zal de Avatar een korte stem of verschijning horen of zien van de vorige incarnatie. Aang heeft dit verschillende keren weten te bereiken, waar hij Roku bereikte en Avatar Kyoshi, in Avatar Dag, en de vier Avatar voor hem in Sozin's Komeet, Deel 2: De Oude Meesters. De verschijningen van deze incarnaties blijken telkens hetzelfde te zijn, aangezien Roku altijd verschijnt als een oude man terwijl alle andere Avatar verschijnen in hun gemiddelde leeftijd jaren. Het is mogelijkheid dat de leeftijd waarop ze overlijden, de leeftijd is waar en hoe ze verschijnen in de Avatar trance. Hoewel het bekend is dat Avatar Kyoshi 230 jaar geleefd heeft maar er toch uit zag als een gemiddelde vrouw van een gemiddelde leeftijd. Het is mogelijk dat de leeftijden verschijnen als de personages die ze zelf zien in de Geestenwereld. Zo ziet Avatar Aang zichzelf altijd in de geesten wereld als zichzelf met een kaal hoofd en zijn monniken kleding, zelfs als hij dit niet draagt en haar heeft.

Hoe werkt de Avatar trance Edit

Aang verlaat zijn lichaam tijdens de Avatar Trance.png

Aang's geest verlaat zijn lichaam in de Avatar Trance.

De Avatar trance blijkt op twee manieren te werken, doorlopend en niet doorlopend.

Doorlopend Edit

Wanneer de Avatar trance doorlopend is, zullen de ogen van de Avatar gaan gloeien, gezamenlijk met zijn of haar tatoeages (in het geval van Luchtnomaden), en zullen blijven gloeien waardoor de geest van de vorige Avatar actief zijn of haar energie, vaardigheden en kennis door geeft door het lichaam van de recente Avatar, waardoor hij of zij grote hoeveelheden kracht krijgt. De trance, zoals die werkt op deze manier, blijkt bijna altijd een reactie te zijn op het verdediging mechanisme, zoals Roku het beschreef wanneer een Avatar (die net de trance wist te beheersen) wordt geconfronteerd met een bedreiging die ze niet aan kunnen of wanneer emoties zullen breken. Het beste is daarom om de trance te beschrijven als een reflex in plaats dan doorlopen. Wanneer de trance geactiveerd wordt, zal de geest van de vorige Avatar de beheersing over de recente Avatar te nemen, dus heeft de recente Avatar weinig beheersing over zijn of haar lichaam acties, dan een herinnering van wat zijn of haar lichaam deed.

Aang bleek de trance te gebruiken tegen Vuurheer Ozai nadat zijn laatste Chakra werd geopend. Hoewel het onduidelijk was of hij beheersing had over zijn daden of niet of dat het een reflex was, voordat hij weer controle nam over zijn lichaam en zijn aanval stopte. Dus is het niet duidelijk en onbekend of de Avatar controle kan hebben over zijn lichaam tijdens de trance op deze manier.

Niet-doorlopend Edit

Wanneer de trance niet-doorlopend wordt gebruikt, zullen de Avatar zijn of haar ogen en tatoeages (in het geval van een Luchtnomade) voor slechts enkele secondes gloeien en tijdens deze periode zal de recente Avatar zijn of haar energie en kennis nodig hebben waardoor hij of zij het kan uitbrengen wanneer hij de trance uit gaat, waarmee hij alleen de krachten mee neemt voor die specifieke taak. Dit verlaagt het gevaar om te overlijden in de Avatar trance. Dit kan alleen gedaan worden als de Avatar de trance de baas is.

Spirituele link Edit

De Avatar trance geeft Avatars de mogelijkheid om andere geesten te ontmoeten. Dit werd aangetoond in de aflevering De Slag om het Noorden Deel 2, wanneer Aang zijn Avatar trance binnen treed om de steun van de Oceaan geest te krijgen. Beide Aang in zijn Avatar trance en de Oceaan geest worden gecombineerd waardoor ze de Noordelijke Waterstam konden verdedigen nadat alle Waterstuurders zichzelf niet meer konden verdedigen tegen de Vuurnatie.

Wanneer Aang in zijn Avatar trance spreekt, klinkt zijn stem gezamenlijk met een aantal andere stemmen tegelijk, wat wordt gelooft dat dit de stemmen zijn van de vorige Avatars.

Zwakte van de Trance Edit

Avatar trans HD.png

Aang tijdens zijn Avatar trance. (The Last Airbender)

Terwijl Aang, en andere Avatars de trance betreden, is alles onzichtbaar in de Avatar trance, met millennia van bindings ervaringen in hen die een leger van stuurders kunnen verrassen, hoewel er één zwakte aan is. Elke Avatar is aanwezig in de psychische wereld terwijl de recente Avatar zich in de trance bevindt. Als de Avatar sterft terwijl hij of zij in de trance zit, zal elke Avatar sterven. Dit zal de cyclus permanent verbreken en de Avatar zal stoppen met het bestaan. Waarschijnlijk zal zonder Avatar de balans verbroken worden in de gehele wereld, waardoor de wereld niet meer in balans zal zijn, zoals wat er gebeurde met de afwezigheid van de Avatar tijdens de oorlog.

Een ander negatief punt aan de Avatar trance is de mentale kracht die nodig is wat lange effecten kan hebben op minder ervaren Avatars. In verschillende gevallen, nadat Aang de Avatar trance verliet, voelde hij zich verschrikkelijk wat invloed op hem had. Een gevolg van een langdurige kan veroorzaken dat de Avatar het werkelijke beeld steeds kleiner en significanter ziet. Zo gebruikte Avatar Kyoshi haar krachten om haar dorp te scheiden van het hoofd-land, waardoor Chin de Grote om kwam tijdens deze gebeurtenis. Hoewel ze dit ervaarde als een kleine prijs om te betalen voor de vrijheid, zorgde haar daden tegen Chi's mensen voor grote afschuw waardoor Aang er later voor moest boeten, honderden jaren later.

Gebruikt Edit

Vuur Avatar (zonder naam)Edit

YangchenEdit

KurukEdit

KyoshiEdit

  • Avatar Kyoshi beweegt twee grote beelden in de avatar trance. [1]
  • Tevens gebruikte Avatar Kyoshi de Avatar Trance in haar strijd tegen Chin de Grote. Kyoshi maakte haar woonplaats los van het vaste land, waardoor het huidige Kyoshi Eiland werd gevormd. Kyoshi deed dit door het land te splitsen door midden van Aardsturen, de lava omhoog brengen met Vuursturen en het wegblazen van het nieuw gevormde eiland met Luchtsturen.

RokuEdit

  • Rond 37 VSK vernielt Avatar Roku, in een gevecht met Vuurheer Sozin, Sozin's paleis in de avatar trance.
  • Bij de vulkaan uitbarsting op Roku's Eiland in 12 VSK probeert Avatar Roku de vulkaan te verslaan. Hiervoor gaat hij onder andere in de Avatar Trance.
  • Aang ontmoet Avatar Roku in 100 NSK in de Vuurtempel. Avatar Roku, die Aangs lichaam heeft overgenomen, vernietigt in de Avatar Trance de tempel en verjaagt de vuurnatie, waarna Team Avatar kan ontsnappen. [2]

AangEdit

  • In 0 NSK gebruikte Avatar Aang de Avatar Trance om zichzelf en Appa te redden voor een storm toen ze in de oceaan vielen. Aang vormt een luchtbal rondom zichzelf en Appa, die vervolgens in een ijsberg bevriest. Aang bleef de komende honderd-jaar in deze Trance, totdat hij in 100 NSK werd ontdekt door Katara en Sokka. [3]

100 NSK (tijdens de Honderdjarige Oorlog):

LaAang.jpg

La samen met Avatar Aang in 100 NSK tijdens de Slag om het Noorden

Boek 1: Water

  • Aang kwam in de Avatar Trance nadat hij in het water was gevallen, tijdens een gevecht met Zuko. Aang vormt een gigantische Waterzuil om Zuko van boord te gooien en komt vervolgens weer terug in de realiteit. [4]
  • Wanneer Aang het skelet van Monnik Gyatso ziet komt hij even in de Trance. Hij creëert een Luchtbol en komt een stukje omhoog, maar Katara zorgt dat hij er weer uitkomt. [5]
  • Aang ontmoet Avatar Roku in de Vuurtempel. Avatar Roku, die Aangs lichaam heeft overgenomen, vernietigt in de Avatar Trance de tempel en verjaagt de vuurnatie, waarna Team Avatar kan ontsnappen. [2]
  • Aang treed in de Avatar Trance om zijn vrienden te redden die in de oceaan waren gekomen tijdens een storm. [3]

Boek 2: Aarde

  • Als Generaal Fong Aang dwingt in de Avatar Trance te gaan en Katara gevangen neemt komt Aang er uiteindelijke ook in. Terwijl Aang met Roku kan praten vernietigt hij de hele basis. [1]
  • Nadat Aang hoort wat de zandmeesters met Appa gedaan hebben vernietigt hij in de Avatar Trance een paar zandgliders. Hij stijgt een stukje op, maar Katara haalt hem er weer uit. [7]
  • Tijdens een gevecht in Ba Sing Se gaat Aang zijn laatste chakra open en komt hij in de Trance. Hij wordt er echter snel weer uitgehaald door de bliksem van Azula. [8]

Boek 3: Vuur

  • In het Gevecht bij het Wulong Bos maakt Aang's rugwond contact met een rots, waardoor hij in de Avatar Trance komt. Echter wanneer hij Ozai bijna vermoordt komt hij uit de Trance, hij heeft het leren beheersen. Later komt hij terug in de trance om de oceaan te verhogen en het vuur te doven. [9]

Na de Honderdjarige Oorlog

  • Tijdens een discussie met Vuurheer Zuko, rond 101 NSK, over Yu Dao treed Avatar Aang in de Trance om duidelijk te maken dat hij Zuko zal vermoorden als hij net zoals zijn vader Ozai zou worden. [10]
  • Avatar Aang treed in de Trance tijdens een gevecht met Yakone, in 128 NSK. Hij verslaat Yakone en neemt zijn sturingskunsten weg door middel van Energiesturen.

KorraEdit

Boek 1: Lucht

  • Korra treed voor het eerst in de Avatar Trance in 170 NSK als ze haar krachten heeft teruggekregen van Avatar Aang. Ze vormt een Luchtzuil en stuurde vuur, lucht, aarde en water tegelijkertijd.
  • Vervolgens treed ze opnieuw in de Trance om Lin Beifong haar sturingskunsten terug te geven.

Zie ook Edit

Referenties Edit

Around Wikia's network

Random Wiki