Wikia

Avatar Wiki

Ba Sing Se Dierentuin

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Ba Sing Se Dierentuin
Ba Sing Se Dierentuin
Fysieke informatie
Locatie

Net buiten Ba Sing Se

Regering
Positie

Dierentuin

Eigenaar

Kenji

Eerste verschijning

Verhalen uit Ba Sing Se

Voorheen lag de Ba Sing Se Dierentuin in de stad Ba Sing Se zelf maar Avatar Aang verhuisde de dierentuin naar de argrarische zone van Ba Sing Se.

GeschiedenisEdit

Vliegend boven Ba Sing Se landde Aang in een kleine dierentuin, zoekend naar Appa. Om zich heen kijkend ziet Aang een grote verscheidenheid aan dieren, die allemaal in hun veel te kleine kooien zaten. Veel van hen waren ook bijna uitgehongerd en verwaarloosd. Kenji, de dierenverzorger, zegt tegen Aang dat ze niet langer financiële steun van de Dai Li krijgen, omdat de dierentuin niet meer in trek is bij kinderen. Daardoor het het er ook heel smerig (in een van de kooien ligt een dier naast een paar stapels uitwerpselen.) Kenji wil niets liever dan de dieren vrij rond zien rennen in de open vlaktes. Aang stelt voor de dierentuin te verplaatsen naar een open plek net buiten de stad.

De dieren blijken veel moeilijker onder de duim te houden dan eerder verwacht, en ze rennen op hol geslagen los door de stad. Aang probeert ze weer bij elkaar te brengen. Tot hij het idee had zijn bizonfluitje te gebruiken

Aang dierentuin.gif

De creatie van de dierentuin, door Aang

Ondertussen probeert Kenji om de bewakers te overtuigen dat de poort echt open moet. Ze weigeren tot dat ze de kudde stampende dieren om hen af zien rennen. Als Aang ook de andere kant heeft bereikt gebruikt hij aardsturing om de hokken te maken. Hij aardestuurt vervolgens paden en habitats. Al gauw kwamen de kinderen en gezinnen de dierentuin binnenstromen om te kijken naar de vernieuwde dierentuin. Echter, niet alleen de dierentuindieren waren op het geluid afgekomen, maar ook half kat- half honden zitten in de hokken. Toen dit alles voorbij was, besloot Kenji dat Aang het maar bij mensen helpen moest houden.

DierenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki