Wikia

Avatar Wiki

Ba Sing Se universiteit

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Ba Sing Se universiteit
Ba Sing Se Universiteit
Fysieke informatie
Locatie

Ba Sing Se

Regering
Eerste verschijning

"Stad van Muren en Geheimen"

De Ba Sing Se Universiteit is de universiteit van Ba Sing Se en één van de grote scholen in het Aarderijk. Het staat bekend als de grootste universiteit in de wereld en bevindt zich in de middelste ring van Ba Sing Se.

Geschiedenis Edit

De universiteit van Ba Sing Se was ooit een grote opslagplaats van kennis voor de inwoners van de stad, haar academisch aanbod werd enigzins bedorven nadat Long Feng aan de macht kwam (met name op gebied van actuele gebeurtenissen en politieke wetenschap), wat vermoedelijk verder is vergaan tijdens de bezetting van de Vuurnatie. Toch word het nog steeds beschouwd als een belangrijke verworvenheid van bouwkunde, architectuur en wetenschap. De universiteit is met name beroemd door zijn beroemde Kim Astrologie Toren en zijn 2 hectare grote Mung-Yi onderzoeks Koi vijver. De hoofd zoölogen aan de universiteit werden belast met het zoeken en halen van zeldzame wezens voor prive menagerie van de Aardkoning, inclusief een partner voor Bosco, hoewel er nooit een was gevonden. Professor Zei bekleedde de positie hoofd van de afdeling Antropologie, zoals vermeld word in De Bibliotheek, maar word geacht te zijn vervangen.

KlassenEdit

Op de Ba Sing Se Universiteit worden lessen gegeven in Muziek, Zoölogie, Architectuur, Antropologie (inclusief woestijn culturen door Professor Zei, hoofd van de afdeling Antropologie), Kunst, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Astrologie, Wetenschap, Techniek, Wiskunde en Drama.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki