Wikia

Avatar Wiki

Bato

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png

Bato
Bato
Biografische Informatie
Origine

Zuidelijke Waterstam

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Lengte

Langste van de Waterstam

Haar kleur

Bruin

Ogen kleur

Blauw

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Hakoda, Sokka, Katara, Aang, Team Avatar, Abdist

Vijanden

Vuurnatie

Wapen naar keuze

Waterstam wapens

Gevechtsstijl(en)

Zwaard en Speer

Beroep

Soldaat

Affiliatie

Zuidelijke Waterstam, Hakoda

Eerste verschijning

115 Bato van de Waterstam

Stem door

Richard McGonagle Engels

Bato is een inwoner van de Zuidelijke Waterstam, En een goede vriend van Katara en Sokka's vader, Hakoda. Hij is iets van een vaderlijke figuur aan Katara en Sokka in plaats van hun vader.

GeschiedenisEdit

Bato verliet samen met de andere soldaten van de Zuidelijke Waterstam van zijn leeftijd de Zuidelijke Waterstam 2 jaar voordat Avatar Aang de Zuidelijke waterstam bezocht. Na enige tijd was Bato gewond geraakt en werd achtergelaten bij de Abdij, terwijl de andere leden van de Zuidelijke Waterstam verder op weg gingen naar de hoofdstad van het Aarderijk, Ba Sing Se.

Tijdens hun reis vonden Aang, Katara en Sokka Bato's boot op een strand. Bato vond ze terwijl ze kampeerde dicht bij zijn schip. Hij nam ze mee naar zijn tent, die was ingericht met allemaal spullen van de Zuidelijke Waterstam. Katara en Sokka waren helemaal opgetogen. Bato was Hakoda's beste jeugdvriend, daarom voelde Sokka en Katara een band met hem die ze al die jaren niet met hun vader hadden kunnen voelen. Ze spraken de hele nacht met elkaar en haalden herinneringen op.

Trivia Edit

Around Wikia's network

Random Wiki