Wikia

Avatar Wiki

Beifong Metaalsturing Academie

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Beifong Metaalsturing Academy.png
Beifong Metaalsturing Academie
Fysieke informatie
Locatie

Aarderijk

Regering
Positie

Metaalsturing academie

Eigenaar
Eerste verschijning

"The Promise, Part 1"

De Beifong Metaalsturing Academie was een leerinstituut opgericht door Toph Beifong kort na het einde van de Honderdjarige Oorlog met het doel om aardestuurders de kunst van het metaalsturen te leren. Het lag in de buurt van de stad Yu Dao, een voormalige Vuurnatie kolonie in het westelijke Aarderijk.

Geschiedenis Edit

Voor het einde van de Honderdjarige Oorlog, was het gebouw dat Toph later als academie zou gebruiken, een vuurstuur dojo die het eigendom was van Meester Kunyo; echter, door Vuurheer Zuko's deelname aan de Harmonie Herstel Beweging, verlieten Kunyo en zijn studenten het gebouw.

Rond 101 NSK arriveerde Toph in Yu Dao en begon haar academie in dit gebouw, waar ze de kunst van het metaalsturen aan anderen leerde. Hoewel ze het in eerste instantie deed zodat ze de baas kon spelen over mensen, had ze ook een nobelere reden; aardestuurders helpen hun volledige potentie te bereiken als metaalstuurders.

Echter, toen Zuko zijn steun voor het verwijderen van de Vuurnatie koloniën terugtrok, keerde Meester Kunyo en zijn leerlingen terug naar het gebouw en trapte Toph's studenten eruit. Volgens hem, was het gebouw rechtmatig zijn eigendom. Voordat Toph en Kunyo een gevecht konden beginnen, en daarin mogelijk het gebouw zouden vernielen, kwam Sokka tussenbeide en stelde voor dat de leerlingen zouden vechten om de zaak te beslissen.

Het gevecht zou drie dagen later plaatsvinden en Sokka en Toph gebruikte deze tijd om de leerlingen te trainen. Hun methodes bleken echter niet te werken. De avond voor het gevecht, besefte Toph dat ze haar leerlingen dwong om iets te worden wat ze niet waren, net zoals haar ouders dat bij haar hadden gedaan. Ze besloot zich de volgende dag gewonnen te geven en de school af te geven.

Toen Meester Kunyo and zijn leerlingen de volgende dag terugkwamen, stond Toph op het punt om op te geven zonder gevecht, maar werd op het laatste moment tegengehouden door Ho Tun, die een metalen munt tegen haar aanstuurde. Tot Toph's verbazing hadden haar lessen die nacht geklikt bij haar leerlingen. Met hun nieuwe metaalsturing versloegen Toph's leerlingen de vuursturende studenten en wonnen daarmee het gebouw.

Na het heroïsche optreden van Toph's leerlingen tijdens de Slag om Yu Dao, kregen veel mensen, waaronder de politiechef van de stad interesse om metaalstuurders te worden. Echter, de grote hoeveelheid nieuwe studenten, leidde ertoe dat er te weinig plaats in de academie was, waardoor Toph de studenten moest onderbrengen in tenten van aarde op het terrein.

Bekende studenten Edit

Around Wikia's network

Random Wiki