Wikia

Avatar Wiki

Betaalmiddel in de Wereld van Avatar

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Lucht Nomaden embleem.png
Waterstam embleem.png
Vuurnatie embleem.png
Goud.png
Betaalmiddel in de Wereld van Avatar
Algemene Informatie
Type

Er worden verschillende soorten manieren dingen gebruikt om te betalen om dingen te kopen of te verkopen.

Voorbeelden
  • Koperen Munten
  • Zilveren Munten
  • Gouden Munten
  • Yuan

De betaalmiddellen in de Wereld van Avatar bestaan uit verschillende metalen. Alle 5 de naties hebben hun eigen betaalmiddel. De meeste naties gebruiken gouden, zilveren en koperen munten. De gouden munten hebben altijd de meeste waarde.

Waterstam Edit

Waterstam betaalmiddel.jpg

Waterstam Geld

Het betaalmiddel van de Waterstem is blauw en rond met een gat in het midden. Het economisch systeem van de Waterstam is niet zo modern en verfijnd als die van de meer geïndustrialiseerde naties. Geld van de Waterstam wordt geaccepteerd in meeste delen van het Aarderijk. Echter in de plaatsen die verder weg liggen van de Waterstam wordt het geld niet geaccepteerd.

Aarderijk Edit

Munten van het Aarderijk zijn rond en hebben een vierkant in het midden. Er zijn geen verschillen in vorm, echter zijn de materialen waarvan de munten van gemaakt wel verschillend. De vorm van het geld van het Aarderijk is het zelfde als dat van het embleem.

Bronzen munt.png

Een koperen Aarderijk munt.

Koperen Munt Edit

De koperen munt is de munt met de laagste waarde. Het is een klein rond muntje met een vierkant gat in het midden.

Zilveren Munt Edit

De zilveren munt is de munt in het Aarderijk die meer waard is dan de koperen munt en minder waard dan de gouden munt.

Gouden Munt Edit

De gouden munt is het meest waard in het Aarderijk.

Vuurnatie Edit

Munten van de Vuurnatie zijn vijfhoekig. De verschillen tussen de munten zijn aan te duiden aan het gewicht, de grootte en de vorm. Net zoals bij het Aarderijk is het nationale embleem erop gedrukt. Tevens zijn er muntspades, dat zijn stukken goud, zilver of koper.

Munten Edit

Vuur Natie zilveren munt.png

Vuurnatie munten dragen het nationale embleem.

Koperen Munt

De koperen munt heeft de laagste waarde in de Vuurnatie. De munt is vijfhoekig en heeft aan beide de kanten het embleem van de vuurnatie in het midden.

Zilveren Munt

De zilveren munt is de kleinste munt in de Vuurnatie, dit heeft waarschijnlijk te maken met dat het de meest gebruikte munt is.

Gouden Munt

De gouden munt heeft net zoals bij de andere munten een vijfhoekige vorm en het embleem van de vuurnatie erop gedrukt. Deze munt heeft de meeste waarde van alle munten in de Vuurnatie.

SpadesEdit

Vuurnatie Spades.png

Vuurnatie spades zijn schoppen van een soort edelmetaal.

Alle spades zijn hetzelfde, behalve het materiaal waarvan het gemaakt is. Het is eigenlijk een soort van schop. Koperen Spade De koperen spade heeft een een 'U' achtige vorm, het is gemaakt van koper het is het minste waard van alle spades.

Zilveren Spade

De zilveren spade heeft dezelfde vorm als de kopere spade. Het is het meest neutraalst van alle spades en wordt tevens het meest gebruikt.

Gouden Spade

De gouden spade heeft dezelfde vorm als de koperen spade en is gemaakt van goud. Het is het meeste waard van al het officiële Vuurnatie geld maar word dan ook alleen gebruikt voor grote onderhandelingen en gokken.

De Luchtnomaden Edit

Appels.png

Zuster Iio Geeft appels aan jonge Luchtnomaden.

De Luchtnomaden hadden geen betaalmiddelen, mede omdat ze de meeste voedingswaaren zelf verbouwden en ook veel ruilden.

De Verenigde Republiek der Naties Edit

Yuans.png

Yuan Briefjes

De valuta van de Verenigde Republiek der Naties heet de Yuan. Er is zowel briefgeld als muntgeld. Op de voorkant van het briefgeld staat een afbeelding van Avatar Aang en op de achterkant het stadhuis. De munten hebben een gouden uitstraling, echter is het niet zeker of ze van goud zijn.

Around Wikia's network

Random Wiki