Wikia

Avatar Wiki

Bevrijding van Ba Sing Se

Opmerkingen0
987 pagina's
op deze wiki
Long Feng 218 Ik kan het verklaren, Majesteit. Dit is niets anders dan een... nieuwbouw project.

Vorige

Bevrijding van Omashu

Gelijktijdig
Bevrijding van Ba Sing Se
Iroh heroverd Ba Sing Se
Begin

Zomer 100 NSK

Einde

Zomer 100 NSK

Locatie

Ba Sing Se

Resultaat

Ba Sing Se is bevrijd

Krachten
Bevelhebbers
Militanten
Verliezen
[Sjabloon]

De Bevrijding van Ba Sing Se was een aanval terwijl Sozins Komeet langs vloog. De strijd kwam voor de Vuurnatie heel onverwachts. De Orde van de Witte Lotus werd door de grootmeester, Iroh, bij elkaar geroepen en had zich teruggetrokken in de agrarische zone van Ba Sing Se. Ze zorgde dat er niemand meer langs de buitenmuur kon, en wachtte tot de komeet voor de orde van de witte lotus met het gevecht begon.

SamenvattingBewerken

Toen de komeet in de ozonlaag kwam begon de aanval. De orde van de witte lotus stonden aan de buitenzijde van de binnenmuur, met honderde vuurnatie tanks aan de andere kant. Bumi (waarschijnijk) had rotsen gemaakt waarop de troepen stonden. Iroh maakte een gigantische vuurbal waarmee hij een gat in de muur maakte. Bumi liet de troepen d.m.v aardsturen in de stad komen.

Pakku, Piandao en Jeong Jeong werkte samen, Pakku bracht water in de stad, liet het bevriezen, waarna Piandao de landsoldaten kon ontwapenen. Toen het ijs drijgde te smelten door vuursturen kwam Jeong Jeong, die doormiddel van vuursturen in de lucht kon blijven. Hij vloog boven het plein, van alle kanten omringd door vuurnatie tanks. Elke keer dat er vanaf een kant vuurballen kwamen, liet hij ze terugschieten, waardoor hij in no-time honderden vuurnatie tanks vernietigde. Vervolgens kwam Bumi in de stad, toen de vuurnatie tanks vuurballen op hem schoten maakte hij een muur van aarde voor zich, als bescherming. Vervolgens maakte hij de tanks onklaar door rotsen naar ze te schieten.

Waarschijnlijk zat hiertussen nog een heel gevecht, maar omdat de aflevering vooral draait om het gevecht tussen Aang & Ozai en Zuko & Azula komt er van het beleg van Ba Sing Se maar weinig in beeld. Het laatst wat we zien is dat vuur, water en aarde door Ba Sing Se vanaf verschillende kanten vuurnatie tanks vernietigd. Met kleine vuurvlam laat Iroh de vlag van de vuurnatie verbranden. Dit symboliseert de vrijheid van het Aarderijk.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki