Wikia

Avatar Wiki

Bevrijding van Omashu

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Bevrijding van Omashu
Bevrijding van Omashu
Begin

100 NSK

Einde

100 NSK

Locatie

Omashu

Resultaat

Vuurnatie uit Omashu verdreven

Krachten
Bevelhebbers
Militanten
Verliezen
[Sjabloon]

De Bevrijding van Omashu was nodig nadat de Vuurnatie Omashu veroverde. Dit gebeurde nadat Team Avatar Omashu bezocht aan het eind van de winter en voordat Team Avatar Omashu bezocht in het begin van de lente.

De bevrijdingEdit

De bevrijding van de stad Omashu bestaat uit twee delen; de burgers die uit de stad ontsnapte en Koning Bumi die de hele stad vrij maakte van de Vuurnatie.

BurgersEdit

Toen Team Avatar aan het begin van de lente Omashu bezocht waren ze teleurgesteld dat Omashu onder de vuurnatie was bezweken. Ze verzonnen een plan: ze deden alsof ze een besmettelijke ziekte hadden waardoor de vuurnatie ze de stad wel uit moest laten. Aang redde vervolgens Flopsie (het huisdier van koning Bumi) en probeerde koning Bumi zelf te redden, maar die wou achterblijven om ooit zijn stad terug te kunnen veroveren.

Koning BumiEdit

Vlak voor de zomer was er een eclips op hele wereld, die precies 8 minuten duurde. In die 8 minuten sloopte Bumi de kist waarin hij opgesloten zat, waarna hij meteen door vuurmeesters omslingeld werd. Echter die konden die konden niet vuursturen dus kon Bumi ze gemakkelijk uitschakelen. Hij liet doormiddel van aardsturing de fabrieken uit de stad zweven en liet toen het grote standbeeld van Ozai van de stad uit glijden. Vele vuurnatie fabrieken werden hierdoor meegenomen, eveneens de poort, de wachttorens en de brug waardoor je bij de stad kon komen.

Around Wikia's network

Random Wiki