Wikia

Avatar Wiki

Biografie van Aang (Lente 100 NSK)

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aang
Aang speelt met vuur.png

Aangs Hoofdartikel

Biografie

Boek 1: Water (12 VSK - 100 NSK)
Boek 2: Aarde (Lente 100 NSK)
Boek 3: Vuur (Zomer 100 NSK)

Relaties

Aangs relaties

Andere media

Aang in de films
Aang in de spelletjes

1rightarrow.png Bekijk Aangs verwijspagina voor meer pagina's over Aang.

Aang is de avatar

BiografieEdit

Aang met Aardsturingskleding.png

Aang met Aardsturingskleding

Het team besloot om naar Omashu te gaan om Bumi Aang aardestuur te leren. Echter toen ze aankwamen bleek Omashu te zijn veroverd door de Vuurnatie. Aang besloot om met zijn vrienden Bumi te zoeken maar kwamen terecht in de ondergrondse waarmee ze een plan hadden bedacht om de inwoners uit de stad te krijgen. Bumi was niet te bekennen waardoor ze besloten om Bumi te zoeken. Ze vonden Bumi maar die besloot om achter te blijven omdat volgens hem een aardemeester altijd toe slaat op het juiste moment en luistert. Het team werd tijdens deze ontmoeting geïntroduceerd met prinses Azula, Ty Lee en Mai die op hen jaagden. Hoewel het team veilig wist te ontkomen besloten ze om verder te gaan zoeken naar een nieuwe aardemeester voor Aang. Zo kwam het team terecht bij een stad in het Aarderijk genaamd Gaoling. Hier werden ze geïntroduceerd met Toph Bei Fong, die blind bleek te zijn maar door middel van seismische zicht kon zien. Hoewel zij en haar ouders er eerst op tegen waren, besloot Toph om toch stiekem mee te gaan met hen. Al gauw werden ze weer achtervolgd door Azula, Ty Lee en Mai. Al gauw bleek dat ze door het haar uitval van Appa, het team kon volgen. Hoewel het team Azula had ingesloten, samen met Zuko en Iroh, pleegde Azula een verrassingsaanval waardoor ze wist te ontkomen.

De Si Wong WoestijnEdit

Sokka ontdekt.png

Sokka ontdekt de Dag van de Zwarte Zon

Later kwam het team een archeoloog van de universiteit van Ba Sing Se tegen die de Wan Shi Tongs Bibliotheek zocht, in de woestijn. Met deze ontmoeting besloot het team om hem te gaan helpen met succes. Het team wist in de bibliotheek te komen en wist informatie te vinden over de Dag van de Zwarte Zon, de dag waar vuurstuurders hun krachten verliezen. Ze wilde deze informatie naar Ba Sing Se brengen naar de Aardkoning, maar toen ze uit de bibliotheek kwamen, was Appa ontvoer door zandstuurders. Aang werd zo overstuur tegen de zandstuurders, dat hij zich in de Avatar Trance bevond, maar wederom wist Katara hem eruit te helpen. De komende periode was Aang erg bedroefd om het verlies van Appa en besloot om naar Ba Sing Se te gaan, nadat de zandstuurders hadden verteld dat hij daar waarschijnlijk zou zijn.

Ba Sing SeEdit

Bij aankomst van Ba Sing Se, stond het team wederom tegenover de Vuurnatie nadat een gigantische Vuurnatie Boor de stadsmuur wilde doorboren. Het team wist de boor onklaar te maken waardoor ze werden ontvangen als ere gasten. Toen het team eenmaal in Ba Sing Se aankwam, kwamen ze erachter dat bijna niemand in de stad af wist, of mocht praten over de oorlog, inclusief de aardkoning. Met weinig succes op het vinden van Appa en het bereiken van de Aarde Koning, kwam het team Jet tegen die beweerde dat hij wist waar Appa was en ze kwamen erachter dat hij gehersenspoeld was door de Dai Li, de politie van Ba Sing Se met als hoofd Long Feng. Ze besloten hierdoor om zichzelf te infiltreren in het hoofdkwartier, in het Laogai Meer, waar het team zich wist te herenigen met Appa, maar vijanden werd met Long Feng en de Dai Li. Kort hierna vloog het team naar het koninklijk paleis waar ze Aarde Koning wisten te overtuigen dat er een oorlog aan de gang was waardoor Long Feng gearresteerd werd. Kort hierna kreeg een Aang een uitnodiging van Goeroe Pathik die Aang hielp met het betreden van de Avatar Trance, maar dat kon alleen als Aang Katara kon los laten, wat hij niet bleek te kunnen en gelijk een visioen kreeg dat Katara in gevaar was waardoor hij besloot om terug te gaan naar Ba Sing Se. Al gauw bleek Ba Sing Se te zijn geïnfiltreerd door Azula en dat Katara was gevangen genomen in dezelfde cel als Zuko. Wanneer Aang met hulp van Iroh de gevangenis cel in wist te komen, stond Zuko voor een keuze tussen de Avatar of een nieuw leven. Wanneer Aang en Katara probeerde te ontsnappen van Azula en de Dai Li, koos Zuko toch de zijde van de Vuurnatie en viel Aang ook aan. Aan kon eindelijk Katara los laten waardoor hij zichzelf in de Avatar Trance kon zetten, maar werd neergeschoten door Azula met haar bliksem en Aang viel dood neer. Opeens kwam Iroh en verdedigde Katara die Aang had opgepakt en probeerde te ontsnappen. Dankzij Iroh konden ze ontsnappen en verlieten Ba Sing Se, die nu ook veroverd was door de Vuurnatie. Katara wist Aang te genezen met het water van de Geesten Oase, maar Aang had blijvende schade.

Aang struck.png

Aang wordt geraakt

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki