Wikia

Avatar Wiki

Bliksem doorsturen

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie icoon.png
Iroh stuurt bliksem door
Bliksem doorsturen
Algemene Informatie
Element

Vuur

Bron

De Zon

Geleerd van

Iroh bestudeerde waterstuurders

Het Doorsturen van bliksem is een sub-techniek van Vuursturen dat vuurstuurders de mogelijkheid heeft om bliksem te absorberen in het lichaam als energie en het vervolgens af te kaatsen uit het lichaam. Deze techniek was ontwikkeld door Iroh nadat hij waterstuurders bestudeerde die hun krachten ook doorsturen. Bliksem doorsturen werkt vergelijkend op een natuurlijke manier als het generen van bliksem.

Methode Edit

Iroh had deze techniek geleerd door het bestuderen van waterstuurders en kon daaruit leiden dan hun hun krachten door te sturen. Om bliksem goed door te kunnen sturen moet degene de bliksem begeleiden en niet proberen te beheersen. De bliksem moet in het lichaam komen via de vingertoppen en moet door de arm, langs de schouders en vervolgens naar de maag gaan. De maag is de energiebron van de energie in een lichaam. Vervolgens moet de begeleider de bliksem vanuit de maag doorsturen naar de armen en vervolgens uit de vingertoppen en het begeleiden naar een bepaald doel. Tijdens dit proces moet de begeleider van de bliksem de bliksem niet langs het hart verwijzen anders kan de begeleider overlijden tijdens dit proces.

Geschiedenis Edit

De techniek werd voor het eerst gedemonstreerd door Iroh tijdens de aflevering "De Storm" waar Iroh de techniek gebruikte om Zuko's schip en de bemanning re redden van een blikseminslag. Echter was Iroh na het doorsturen gedeelte verbrand (wat kan aantonen dat een natuurlijke bliksem slag krachtiger is dan dat het wordt gegenereerd door een persoon waardoor het meer effect heeft), hoewel de verwondingen niet ernstig waren. Ook gebruikte Iroh deze techniek om Zuko te beschermen van een bliksem aanval van Azula die een gerichte aanval op Zuko wilde uitvoeren. Vlak voordat ze bliksem uitvoerde, pakte Iroh haar hand en verwees de bliksem op een nabije berg tijdens de aflevering "De Avatar Trance".

Zuko verwijst bliksem.png

Zuko stuur bliksem door.

Tijdens de aflevering "Bitter Hard Werken" stemde Iroh erin mee om Zuko deze techniek te leren, nadat Zuko geen bliksem kon genereren. Iroh legde uit dat de bliksem door beide armen moest gaan en vervolgens naar de maag en er vervolgens weer uit moest komen door de andere arm. Hij vertelde dat "als je wilde dat de energie in je lichaam vloeit, dat de bliksem het moet volgen. Hiervoor moet je een pad creëren vanaf je vingertoppen tot je armen naar de schouders en vervolgens naar de maag. De maag is de bron van de energie in je lichaam en wordt de zee van Chi genoemd. Van je maag stuur je het door naar de andere arm. De maag is erg kritiek en moet niet langs je hart gaan of het zal dodelijke gevolgen hebben".

Aang absorbeert bliksem.png

Aang absorbeert de bliksem.

Nadat Zuko de techniek onder de knie had, eiste hij van Iroh dat hij bliksem op af schoot zodat hij zijn technieken kon verbeteren, maar Iroh weigerde dit omdat het erg dodelijk was. Zuko zocht vervolgens de bliksem op bij de onweer bui maar hij werd niet getroffen.

Tijdens de aflevering "De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering" genereerde Vuurheer Ozai, Zuko's vader, bliksem op Zuko nadat de Zonsverduistering over was. Zuko wist de bliksem te absorberen en verwees het terug naar Ozai. Door de explosie werd Ozai tegen de muur aan gegooid waardoor Zuko kon ontsnappen.

Tijdens de aflevering "Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning" leerde Zuko de techniek aan Aang die de techniek herkende van de waterstuur principes. Aang gebruikte de techniek om de bliksem van Ozai te verwijzen, maar weerkaatste het niet af op Ozai omdat hij zijn leven wilde sparen. Tijdens "Sozin's Komeet, Deel 3: In de Vuurzee" vocht Zuko tegen Azula die bliksem genereerde op Katara waardoor Zuko ervoor sprong. Hoewel Zuko succesvol was in het doorsturen van bliksem,hij had de bliksem toch langs zijn hart laten gaan.

Volgens Zuko is het proces om bliksem door te sturen intens, vermoeiden, uitputtend en een angstaanjagende ervaring. De persoon die bliksem verwijst voelt de kracht die massieve energie, maar ze weten dat ze zullen sterven als ze ook maar één foute beweging maken. Aang er vaarde psychische pijn toen hij de bliksem van Ozai verwees, hoewel Zuko en Iroh nooit pijn er vaarden door het toepassen van deze techniek.

Personen die de techniek uitgevoerd hebben Edit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki