Wikia

Avatar Wiki

Bloedsturen

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments17 Share

Waterstam icoon.png

Katara_stuurt_bloed.png
Bloedsturen
Algemene Informatie
Element

Water

Bron

Volle Maan

Geleerd van

Hama

Sub-techniek van

Watersturen

Bloedsturen is een sub-techniek van Watersturen. Er wordt niet alleen het bloed gestuurd, maar vooral het vocht in het lichaam, wat bij een mens ongeveer 70 procent is. Het is door Hama ontwikkeld toen ze in een vuurnatiegevangenis zat. Ze gebruikte de techniek om te ontsnappen. Hama probeerde dorpsgenoten te ontvoeren maar dat kon alleen tijdens een volle maan, omdat dan de macht van een watermeester het grootst is. Ze heeft deze sub-techniek ontdekt toen ze besefte dat ieder levend wezen vol water zit, en ze is experimenteren op Olifantratten. Uiteindelijk kon ze tijdens een volle maan een groepje beheersen en probeerde ze het op een bewaker uit en ontsnapte.

Katara heeft deze techniek ook gebruikt tegen de Zuidelijke Krijgers.

GeschiedenisEdit

OntdekkingEdit

Toen Hama gevangen was door de Zuidelijke Krijgers, werd ze in een vuurnatie gevangenis gestopt. Ze hielden daar vooral waterstuurders van haar stam. Hier ontdekte ze bloedsturen. Bij elke volle maan experimenteerde ze met ratten. Bij de volgende volle maan bloedstuurde ze een bewaker. Hij maakte haar cel open en Hama vluchte.

De PoppenmeesterEdit

In De Poppenmeester neemt Hama elke volle maan een paar mensen uit het dorp mee waar ze woont naar de berg. Hier stopt ze de mensen in de gevangenis die ze hier heeft gemaakt.

Trivia Edit

Amon is de enige bekende persoon die in staat is om het sturen van een persoon permanent te verwijderen

MeestersEdit

HamaMuis.jpg

Hama ontwikkeld bloedsturen.

Around Wikia's network

Random Wiki