Wikia

Avatar Wiki

Boomkikker

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Icoon dieren.png
Aarderijk embleem.png
"Boomkikker"
Bevroren Boomkikker
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)

Aarde

Persoonlijk informatie
Vacht kleur(en)

Bruin

Hoe gevaarlijk is dit dier?

Niet gevaarlijk

Overige informatie
Voorbeeld(en)

Bevroren Boomkikker

Boomkikkers zijn bruine amfibieën ter grootte van een hand die in de hele Wereld van Avatar voorkomt. Gedurende de winter houden deze kikkers een winterslaap door zichzelf te laten bevriezen en laten ze de koude aan zich voorbijgaan terwijl ze op de bodem van een rivier liggen. Als ze bevroren zijn, scheidt hun huid een stof af die gebruikt kan worden voor medische doeleinden, maar deze stof verdwijnt van zodra ze ontdooit zijn.

GeschiedenisEdit

Katarakikker.jpg

Katara met een Boomkikker in haar mond.

In 100 NSK werden Katara en Sokka ziek vlak bij Taku. Aang ging naar de Kruidenvrouw toe om te vragen hoe hij ze beter kon maken. De Kruidenvrouw gaf Aang de tip dat hij bevroren boomkikkers aan zijn vrienden moest geven waarop ze moesten zuigen. Aang vond de kikkers in een rivier terwijl hij werd beschoten door de Yu Yan boogschutters. Hij werd gevangen genomen door de Yu Yan boogschutters en naar het Pohuai Fort gebracht. Daar ontdooiden de kikkers en kropen weg. Aang werd bevrijd door Zuko en ze vluchtten weg. Aang zocht nieuwe kikkers en bracht ze naar zijn vrienden. Sokka, ijlend van de koorts, vond het zelfs lekker. Dit veranderde echter snel nadat Katara haar ontdooide kikker uitspuwde. Sokka en Katara begonnen beide te hoesten en te kokhalzen. Sokka beweerde zelfs dat hij een maand lang hierdoor een wrat op zijn huig had, hoewel Katara hem hierin tegensprak.

VergelijkingEdit

De Boomkikker is gebaseerd om de Boomkikker zoals wij die kennen. Dit beestje kan effectief overleven terwijl het bevroren is.

TriviaEdit

De Boomkikker is één van de weinige niet-hybride wezens die we kunnen zien in de wereld van Avatar. Andere voorbeelden zijn Miyuki en Bosco, de beer van de Aardkoning.

Aflevering VerschijningenEdit

Boek 1: WaterEdit

Zie OokEdit

Boomkikkersokka2.JPG

Sokka met een Boomkikker in ze mond

Around Wikia's network

Random Wiki