Wikia

Avatar Wiki

Buffel-Jak

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Waterstam embleem.png
Icoon dieren.png
"Buffel-Jak"
Een Buffel-Jak
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)

Water

Eerste verschenen

118 De Watermeester

Persoonlijk informatie
Oogkleur

Zwart

Vacht kleur(en)

Grijs met witte buik

Hoe gevaarlijk is dit dier?

Ongevaarlijk

Overige informatie
Dieren combinatie

Buffel + Jak

Afbeelding galerij (1)

Een Buffel-Jak is één van de voornaamste manieren van transport van de mensen van de Noordelijke Waterstam.

AnatomieEdit

De Buffel-Jak is een groot, grijs en wit dier dat vier gespierde benen heeft die eindigen in zwarte hoeven. Het gewei van het dier begint aan de zijkant van zijn hoofd en kromt dan naar achter om verder te groeien. Het dier heeft ook een kleine, harige staart. Zijn ruige vacht is grijs op zijn rug, met een witte vlek rond zijn ogen. Zijn nek, onderbuik en onderkant van zijn poten zijn ook wit.

VergelijkingEdit

De hoorns van dit dier doen vermoeden dat het gebaseerd is op de water buffel in onze wereld of misschien op de jak, een soort van bergrund. Het meest opvallende kenmerk van de mannetjes van deze soort, zijn de grote hoorn die zijdelings op zijn voorhoofd staan om dan naar achter te krullen. De Buffel-Jaks "belvormige" voeten doen vermoeden dat er een verband is met het Clydesdale paard. Dit dier onderscheidt zich niet enkel door zijn grootte, maar ook door de belvormige plukken haar, veren genaamd, rond zijn voeten.

Getemd gedragEdit

De Buffel-Jak is inheems aan de Noordpool en is een extreem nuttig dier voor de mensen van de Noordelijke Waterstam. Gekweekt voor vele jaren als huisdier, dit volgzaam wezen lijkt hard op onze paarden, beide gebruikt voor transport en als lastdier. Omdat her kan overleven in de koudste temperaturen is de Buffel-Jak het perfecte dier om mee te nemen op lange jachtpartijen op de bevroren toendra.

Aflevering verschijningenEdit

Boek 1: WaterEdit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki