Wikia

Avatar Wiki

Chakras

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Zuko Gram.png De grammatica van deze pagina/alinea is niet goed.

Waarschijnlijk is deze informatie vertaalt met een vertaal programma of er staan veel spelfouten in.
U wordt uitgenodigd om op [bewerk] te klikken om de Avatar Wiki te verbeteren!

NeutraalArena.png

Een Chakra is een metafysische of biofysische energie in het lichaam. Er zijn zeven chakra's, elk op een specifieke plaats in het lichaam. Elke chakra heeft een doel en ze hebben allemaal een eigen emotie. Elke chakra kan geopend en gesloten worden afhandelijk van de gemoedstoestand van het persoon. Wanneer een chakra open is, kan de energie vrij door het lichaam stromen. Maar, als een chakra gesloten is zit de energie vast.

De chakra's worden voor het eerst besproken door Guru Pathik in aflevering 219 De Goeroe. Toen was Aang bij hem in de Oostelijke Luchttempel. Guru Pathik gebruikte een aantal vijvers als voorbeeld: Elke vijver (chakra) is verbonden met de volgende door kleine watervallen. In het begin zijn de watervallen verstopt, maar wanneer je de watervallen opent stroomt het water zoals de energie in je lichaam.

Chakra's Edit

Dit zijn de verschillende chakra's:

Chakra Plaats Geopend door Geblokkeerd door
Aarde Chakra
Muladhara
Uiteinde van de wervelkolom Overleving Angst
Water Chakra
Swadhisthana
heiligbeen plezier Schuld
Vuur Chakra
Manipura
Maag Wilskracht Schaamte
Lucht Chakra
Anahata
Hart Liefde Verdriet
Geluidchakra
Vishuddah
Keel Waarheid Leugens
Licht Chakra
Ajna
Voorhoofd Inzicht Illusie
Denk Chakra
Sahasara
Kruin van het Hoofd Pure Kosmische energie Aardse banden

Chakra system1.jpg

de 7 charkra's

GeschiedenisEdit

Aang probeerde, met de hulp van de Goeroe Pathik, zijn chakras te openen zodat hij in de Avatar trans kon gaan en deze kon beheersen. Pathik waarschuwde Aang dat het proces om chakras te openen niet kan worden gestopt zodra het is begonnen. Het moest worden voltooid of Aang zou de Avatar trans helemaal niet kunnen ingaan.

Aang opende met succes de eerste zes chakras, maar toen Pathik Aang vertelde over het openen van de zevende chakra, wat zou betekenen dat hij zijn liefde voor Katara moest vergeten, weigerde hij dit in eerste instantie te doen. Later probeerde hij het toch, maar mislukte zijn poging doordat hij een visioen zag waarin Katara gevangen zou zijn. Dit deed hem zoveel dat hij vond dat zijn chakras openen kon wachten.

Toen Aang en Katara door Azula, Zuko en de Dai Li werden aangevallen, probeerde Aang de zevende chakra te openen. Hij kon de Avatar trans kort ingaan, maar werkt geraakt met bliksemsturing door Azula waardoor hij niet meer in de avatar trans kon komen. Terwijl hij tot de staat voor dat korte ogenblik kon toegang hebben bleef zijn romantisch gevoel voor Katara intact, waarbij het onduidelijk wordt gemaakt hoe hij zijn chakra kon openen. Na dit, gelooft Aang zijn zevende chakra gesloten was, en hij de Avatar Staat niet kon ingaan. Dit kan uit één of ander gedeeltelijk geheugen van Avatar gestamd zijn Yangchen die hem meedeelt dat zijn capaciteit om de trans in te gaan in was onderbroken.

Hoewel Aang zich vermoedelijk van vrees heeft bevrijd, schuld, schande, en gelijkaardige emoties, blijft hij hen tijdens Boek 3 (in het bijzonder in „Het Ontwaken“ en „Nachtmerries en Dagdromen“) tonen. Dit kan voorstellen dat sommige van zijn chakras opnieuw geblokkeerd zijn geworden. Dit kan verklaren waarom Aang zijn romantisch gevoel voor Katara nog kan nastreven, echter, het kan nog mogelijk zijn om van iemand te houden zonder zevende chakra te sluiten. Zowel hebben Avatar Kuruk als Avatar Roku aangetoond dat het mogelijk is te houden van iemand. Terwijl hij de Avatar Staat bezit . Het is volledig mogelijk, echter, dat zij nooit hun chakras bij allen openden, aangezien Avatar Yangchen duidelijk verklaarde dat het losmaken van zijn ziel van de wereld, die de belangrijkste doelstelling was om chakras in de eerste plaats te openen, iets Avatar kon nooit doen was. Als dit het geval is is het onduidelijk hoe zij beheersing van de Staat bereikten, hoewel het de proceswerken verschillend voor Avatar die hun plicht wordt gegeven aan de wereld mogelijk is.

Aang blijft onbekwaam om de Avatar Staat door Boek 3 te gebruiken, hoewel hij het tijdens zijn slag met Ozai herwint. Zelfs daarna het openen van zijn zevende chakra, blijft zijn verhouding met Katara sterk. Het zou kunnen zijn dat Aang door zijn plichtsgevoel en opoffering aan zijn lot, toch zijn zevende chakra heeft kunnen openen, zonder zich af te moeten sluiten van Katara. Als dit inderdaad het geval was, stond het openen van zijn zevende chakra Aang toe om op een succesvolle verhouding verder te gaan, aangezien hij de gehechtheid had afgeworpen die belangrijke problemen in bovengenoemde verhouding kon veroorzaakt hebben. Nochtans is het ook mogelijk dat, gezien de chakraversies de „kosmische energie“, het blok door zijn eigen onvermogen kan veroorzaakt te zijn om voorbij zijn liefde voor haar aan zijn grotere plicht aan de wereld te zien, die hij gewillig in de finale waarbij het blok wordt verwijderd goedkeurt.

Het is onduidelijk als Aang definitieve chakra voorafgaand aan wordt geslagen door de bliksem opende van Azula, schijnt het waarschijnlijk zoals in „Het Ontwaken“ tijdens een helende zitting Katara heel wat gesloten omhoog energie rond de wond van Aang voelt, en toen het litteken een rots in zijn slag met Ozai de onmiddellijk gereactiveerde Staat beïnvloedde. Hoewel het ook mogelijk is ontruimde Aang het niet behoorlijk, aangezien door de strijd zijn ogen en tatoegeringen gloeiden zoals zij wanneer de trans als reflex wordt gebruikt, macht over de Staat door zuivere kracht van en bereikten zullen toen hij zich van het doden Ozai tegenhield. Want wanneer hij de Staat gebruikt om de branden te doven die door Ozai zijn begonnen de gloed slechts kortstondige niet constant is.

VerbindingenEdit

  • In het echt komt het concept chakras in oud India voort en vormt het de basis van vele filosofische, geestelijke, godsdienstige, en andere systemen.

TriviaEdit

  • In het Hindoeïsme is de tweede chakra gevestigd in of dichtbij de seksuele/voortplantingsorganen, aangezien het met genoegen verwant is. Wegens dit feit is dit het enige chakra waarvan de plaats niet wordt vermeld in de serie.

Around Wikia's network

Random Wiki