Wikia

Avatar Wiki

Chey

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Vuurnatie icoon.png
Chey

Chey
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

30

Geboorte

70 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Jeong Jeong, Lin Yee, Aang

Vijanden

Vuurnatie

Wapen naar keuze

Explosieven

Gevechtsstijl(en)

Bommen

Beroep

Vuurleger deserteur

Eerste verschijning

116 De Deserteur

Stem door

Fred Meijer Nederlands John Kassir Engels

Chey is een voormalig Vuurnatie leger officier, hij is goed met explosieven en hij is leerling van Jeong Jeong. Hij is de tweede persoon die uit het Vuur leger deserteerde en nog leeft, de eerste is Jeong Jeong.

Geschiedenis Edit

CheyAang.png

Chey helpt Aang

Chey gebruikte zijn explosieven om dorpen te vernietigen voor de Vuurnatie, in naam van de Oorlog. Maar nadat hij zag van hoeveel onschuldige mensen hij het leven heeft geruïneerd, begon Chey zich af te vragen waarom hij is het leger zat. Daarom besloot hij drie jaar geleden uit het Vuurnatie leger te deserteren. Hij werd de tweede die dat deed en nog steeds leeft. Toen hij hoorde over Jeong Jeong's bestaan ging Chey opzoek naar hem, in de hoop een leerling van hem te worden. Chey is vanaf toen deed van Jeong Jeong's stam, hij probeert alles van de meester te leren waardoor hij zelf ook verlicht is. Toen Aang en zijn vrienden naar het Vuurnatie festival gingen, werd ontdekt dat Aang de Avatar is, hierdoor moesten de drie vrienden ontsnappen aan de Vuurnatie soldaten. Ze werden hierbij geholpen door Chey. Toen ze weg vlogen op Appa zei Chey dat hij een Vuurmeester is. Chey brent de groep naar het kamp van Jeong Jeong in een bos, maar ze worden gevangen door Jeong Jeong's volgelingen. Vervolgens werden ze naar het kamp gebracht waar Aang les kreeg van Jeong Jeong over Vuursturen. Toen het kamp werd aangevallen door Admiraal Zhao, vluchtte iedereen. Op dat moment van Chey in het bos en wist niet wat er gebeurt was. Toen CHey terug kwam in het kamp was hij alleen.

Hoewel Chey niet meer als personage wordt terug gezien in de serie, lijkt hij te staan op een Vuurnatie opsporings poster in aflevering 211 De Woestijn. Hierdoor is het waarschijnlijk dat hij is ontsnapt. Wat er verder met hem is gebeurd blijft onbekend.

Around Wikia's network

Random Wiki