Wikia

Avatar Wiki

Chin de Grote

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png
Chin de Grote
秦帝
Chin
Biografische informatie
Origine
Leeftijd

overleden

Sterfte

±270 VSK

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Bruin

Oogkleur

Groen

Persoonlijke informatie
Vijanden

Kyoshi

Favoriete wapen

Aarde

Gevechtsstijl(en)

Aardesturing

Beroep
  • Generaal
Affiliatie
Eerste verschijning
  • "Avatar Dag" (als een flashback van Avatar Kyoshi)

Chin de Grote, ook wel bekend als Chin de Veroveraar, was een oorlogsheer afkomstig uit het noordwesten van het Aarderijk, ongeveer 370 jaar geleden, in de tijd van Avatar Kyoshi. Lanceerde hij een grote en succesvolle oorlog op het Aarderijk die hij met succes helemaal veroverd had (op Ba Sing Se na). Toen hij bij hetthuis land van Avatar Kyoshi aankwam, verdedigde ze zelf tegen Chin waardoor hij overleed.

Biografie Edit

Chin is geboren en getogen in het tijdperk van Avatar Kyoshi, ongeveer 370 jaar geleden. Chin werd op een gegeven moment gezaghebber van het leger en wist vanaf het noordwesten zijn rijk uit te breiden tot het gehele Aarderijk. Echter wist hij niet door Ba Sing Se te komen. Kyoshi zag Chin richting haar thuis land trekken en waarschuwde hem vooraf dat zij haar land zou verdedigen.

Toen de troepen van Chin aan kwamen bij Kyoshi's land, nam Chin het op tegen Kyoshi. Kyoshi gebruikte haar luchtstuur technieken om zijn kleding uit te waaien maar Chin bleef in aanval positie staan. Vervolgens raakte Kyoshi in de Avatar Trance en maakte een grens tussen haarzelf en Chin en zorgde dat haar stuk land van het vaste land af ging waardoor Kyoshi Eiland werd ontstaan. Toen Chin het land zag scheiden, schreeuwde hij en opeens viel het stuk land onder hem weg. Hierdoor viel hij in de oceaan en overleed uiteindelijk.

Nalatenschap Edit

Hoewel Chin gezien werd als tiran, werd er een dorp opgericht ter ere van hem. Dit dorp was gevestigd op de locatie Chin de zee in viel. Het dorp vierde op de dag dat Kyoshi Eiland gecreëerd werd, "Avatar Dag", waar ze de dood van Chin vierde met afgunst op de Avatar.

Weetjes Edit

  • Chin is waarschijnlijk vernoemt naar de eerste keizer van China.
  • Chin's korte status als veroveraar kan verwijzen naar Genghis Khan of Napoleon Bonaparte.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki