Wikia

Avatar Wiki

Coup van Ba Sing Se

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Vorige

Slag om de Boor

Gelijktijdig

De Oorlog

Volgende

Invasie van de Vuurnatie

Coup van Ba Sing Se
Coup van Ba Sing Se
Begin

Lente 100 NSK

Einde

Lente 100 NSK

Locatie

Ba Sing Se

Resultaat

Ba Sing Se is veroverd

Krachten
Bevelhebbers
Militanten
Verliezen
[Sjabloon]

De Coup van Ba Sing Se werd officieel georganiseerd door Long Feng, die Azula onder zijn macht dacht te hebben. Hij liet haar de staatsgreep organiseren, hij bleef enkel achter de schermen.

SamenvattingEdit

Toen Long Feng door de aardkoning werd ontmaskerd werd hij opgesloten in de gevangenis van het Aarderijk. Echter de Dai Li beschouwde hem nog als hun meester. Toen Long Feng erachter kwam dat Azula, May en Ty Lee als Kyoshi Krijgers in Ba Sing Se waren, besloot hij een staatsgreep te plannen, en Azula de leiding te geven.

BeginEdit

Wanneer Katara langs de theewinkel van Iroh en Zuko komt meld zij dat meteen bij de Kyoshi Krijgers, eigenlijk Azula, Ty Lee en Mai. Ze nemen Katara gevangen en nodigen Iroh en Zuko uit bij het paleis om thee te schenken. Wanneer ze hen gevangen proberen te nemen verrast Iroh ze met zijn vuuradem en ontsnapt hij. Zuko blijft achter om een Agni Kai met Azula te houden, die slaat het echter af en laat hem gevangen zetten bij Katara door de Dai Li.

Team AvatarEdit

Wanneer Aang in zijn visioen ziet dat Katara in gevaar is gaan hij, Sokka en Toph meteen terug naar Ba Sing Se. Aang en Iroh proberen Zuko en Katara te bevrijden terwijl Sokka en Toph de aardkoning beschermen. Wanneer ze echter aankomen is de staatsgreep al begonnen, en schakelt de Dai Li de raad van vijf zonder enige moeite uit. Wanneer Sokka en Toph bij de aardkoning aankomen zijn Ty Lee en Mai daar. Momo, Sokka en Toph beginnen met de aanval, maar wanneer Azula de aardkoning drijgt te vermoorden, moeten ze zich overgeven.

De tweesprong van het LotEdit

Wanneer Zuko en Katara net vrede in hun cel hebben gesloten komen Aang en Iroh opdagen. Aang en Katara gaan alvast weg, terwijl Iroh nog wat met Zuko probeert te bespreken. Wanneer Azula tussenbeide komt bied zij Zuko aan om samen te avatar te bestrijden en hun vader trots te maken. Iroh smeekt Zuko om het goede te doen. Aang en Katara beginnen hun gevecht tegen Azula, en net wanneer ze aan we winnende hand zijn, komt Zuko tussenbeide, die de kant van Azula kiest. Opnieuw ontstaat er een gevecht, en opnieuw zijn Aang en Katara aan de winnende hand. Maar vlak voordat Aang er een eind aan kan maken, komen er honderde Dai Li krijgers die hem vloeren. Aang komt in de Avatar Trance, en net wanneer ze het gevecht denken te winnen, stuurt Azula bliksem naar Aang. Iroh geeft Aang & Katara de kans om te ontsnappen. De aardekoning, zijn beer en Team Avatar kunnen ontsnappen, maar het aarderijk is gevallen met Ba Sing Se.

Around Wikia's network

Random Wiki