Wikia

Avatar Wiki

Dag van de Zwarte Zon

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

1rightarrow.png Bekijk ook pagina's met een vergelijkbaar onderwerp; Invasie van de Vuurnatie, Bevrijding van Omashu, De Dag van de Zwarte Zon Deel 1: De Invasie, De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering.

Dag van de Zwarte Zon
Dag van de Zwarte Zon
Algemene Informatie
Type

Gebeurtenis (Zonsverduistering)

De Dag van de Zwarte Zon verwijst naar een dag in de geschiedenis wanneer een zonsverduistering plaatst vindt, wanneer de zon geblokkeerd wordt door de maan waardoor vuurstuurders hun krachten verliezen. Er zijn twee bekende zonsverduisteringen geweest die bekend zijn in de geschiedenis. Tijdens een zonsverduistering gebruikte Team Avatar en verschillende soldaten van het Aarderijk en de Waterstammen om de Vuurnatie aan te vallen in Vuurnatie Hoofdstad.

Geschiedenis Edit

Bumi bevrijdt Omashu.png

Koning Bumi bevrijdt Omashu.

Weinig is bekend over de eerste zonsverduistering, behalve dat het de "De Donkerste dag in de Geschiedenis van de Vuurnatie" genoemd werd. Tijdens de tweede zonsverduistering werd Vuurnatie Hoofdstad aangevallen met het doel om de Vuurheer, Ozai, te vermoorden waardoor dat het einde zou betekenen van de oorlog die honderd jaar duurde. Hoewel de Vuurnatie al geïnformeerd was over de invasie, dankzij Azula, Mai en Ty Lee die zichzelf hadden verkleed als Kyoshi Krijgers tijdens de infiltratie van Ba Sing Se, had de Aarde Koning hun ingelicht over de invasie. Hierdoor wist de Vuurnatie zichzelf voor te bereiden voor de invasie en werd de gehele hoofdstad ontruimt en bevond Vuurheer Ozai zich in een ondergrondse schuilkelder. De invasie wist het Vuurnatie Koninklijk Paleis te bereiken maar zonder succes op hun doel. Toen de zonsverduistering afgelopen was, kwam er een luchtvloot van de Vuurnatie waardoor de duikboten werden vernietigd en de aftocht definitief de grond in werd geboord. Uiteindelijk werden ze opgepakt en in een gevangenis gestopt, hoewel de jongeren konden vluchten op Appa.

De Dag van de Zwarte Zon was echter geen mislukkeling. Tijdens de zonsverduistering gebruikte koning Bumi, die gevangen zat in Omashu, de zonsverduistering om zichzelf eindelijk te bevrijden en wist in zijn eentje heel Omashu te bevrijden van de Vuurnatie.

Effecten Edit

Een zonsverduistering heeft grote invloeden op vuurstuurders, aangezien vuurstuurders hun krachten van de zon krijgen. Een volledige verduistering zorgt ervoor dat vuurstuurders hun volledige krachten verliezen. Een zonsverduistering werd daarom in de Vuurnatie "De Donkerste dag in de Geschiedenis van de Vuurnatie" genoemd. Echter blijk het alleen effect te hebben tijdens een volledige verduistering, aangezien Vuurheer Ozai meteen bliksem stuurde op Zuko wanneer de zon weer voor een klein gedeelte doorkwam. Hoewel de maan verschijnt, voor de zon, blijkt een zonsverduistering geen extra krachten te geven aan waterstuurders, die hun krachten van de maan krijgen.

Weetjes Edit

Avatar wallpapaer 2.jpg

Een poster tijdens de Dag van de Zwarte Zon.

  • In de echte wereld, heeft een zonsverduistering een vergelijkende durende tijd periode als die van de serie.
  • De maan tijdens de zonsverduistering heeft geen bekende effect op waterstuurders.
  • Rechts zie je een wallpaper die gemaakt is op thema van de dag van de zwarte zon

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki