Wikia

Avatar Wiki

Dasmol

Opmerkingen0
1.017 pagina's
op deze wiki
Aarderijk embleem
Aarderijk icoon
Icoon dieren
Long Feng 218 Ik kan het verklaren, Majesteit. Dit is niets anders dan een... nieuwbouw project.

"Dasmol"
Dasmol
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)

Aarde

Eerste verschenen

201 De Grot van Twee Geliefden

Persoonlijk informatie
Vacht kleur(en)

Bruin wit

Hoe gevaarlijk is dit dier?

Kan, ze zijn ook vriendelijk

Overige informatie
Dieren combinatie

Das mol

Afbeelding galerij (2)

Dasmollen zijn grote, blinde aardestuurders. Ze komen het eerst voor in aflevering 202 De Grot van de Twee Geliefden. De dasmollen zijn de oorspronkelijke aardestuurders, van wie de eerste menselijke aardestuurders, Oma en Shu, het aardesturen hebben geleerd. Ook Toph heeft het aardesturen geleerd van dasmollen, toen ze weg was gelopen van huis. Toph heeft geleerd van de ook blinde dasmollen dat aardesturen niet alleen een vechtstijl is, maar een verlenging van de zintuigen en een totaal nieuwe manier van omgaan met de wereld. Dasmollen verschijnen voor het eerst in de grot van de geliefden, een doolhof die Oma en Shu samen met dasmollen hebben gemaakt, maar ze komen ook getemd voor, zoals schoonmakers van de arena in de aflevering 206 De Blinde Bandiet.

Oma Shu learn

De eerste aardemeesters

De oorspronkelijke dasmollen waren enorm krachtige aarde-meesters, men zegt dat ze volledig verbonden zijn met de aarde onder zich. Er wordt gezegd dat, zolang een dasmol met zijn poten de grond aanraakt, geen enkele fysieke aanval deze beesten kan verwonden, omdat ze de kinetische energie van de aanval de grond in sturen. Deze dunne lijn tussen kinetische krachten en aardkrachten bewijst dat aardsturen een grotendeels fysieke kracht is, in tegenstelling tot het vuursturen, dat vooral de hitte van opgewekte vlammen gebruikt om schade aan te richten en dus niet de kinetische kracht die het vuur opwekt. Legendes over de aller sterkste dasmollen vertellen dat deze aardmeesters elke vorm van energie om zouden kunnen zetten in aarde-energie. Dit zou betekenen dat ze niet alleen fysieke aanvallen konden afweren, maar ook alle andere vormen van stuurkrachten. Zo zou een bliksemschicht, afgevuurd door een vuurmeester, geen effect hebben omdat de dasmollen de aarde zouden gebruiken als bliksemafleider. Ook de hitte van vuur zou kunnen worden omgezet in aarde-energie, waardoor vuur op de dasmollen net zo weinig effect heeft als op puur steen.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki