Wikia

Avatar Wiki

De Aarde-koning

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"De Aarde-koning"
[[Afbeelding:|300px|De Aarde-koning]]
Informatie
Boek

Aarde

Hoofdstuk

38 van de 61

Originele vertoon datum
  • 17 November, 2006 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"Het Laogai Meer"

Volgende →

"De Goeroe"

De Aardkoning is de achttiende aflevering van Boek 2: Aarde. De aflevering code is 218.

De groep breekt in het paleis van de Aardkoning in om hem te waarschuwen over de oorlog, die de Dai Li verborgen heeft gehouden. Eerst wil de Aardkoning het niet geloven maar als een een bijtafdruk van Appa op het onderbeen van minster Long Feng laten zien is de Aardkoning overtuigd en laat Long Feng arresteren voor (land-) verraad. Ook laten ze de Aardkoning de Vuurnatie Boor zien in de buitenmuur om dat hij niet bewust is van de oorlog. Uit archieven blijkt dat Appa briefjes mee had van Guru Pathik die verteld dat hij Aang kan helpen bij de Oostelijke Luchttempel om in de Avatar Trance te komen, een brief van Toph's moeder dat ze in de stad is en haar wil ontmoeten, een brief van de Zuidelijke Waterstam krijgers onder leiding van Sokka's en Katara's vader Hakoda in de Kameleon Baai. Bovendien wil de Aardkoning meehelpen met de invasie op de dag van de zonsverduistering die Sokka de De dag van de Zwarte Zon heeft genoemd. Ze besluiten zich op te splitsen, Aang gaat naar de Oostelijke Luchttempel, Sokka gaat naar de Kameleon Baai, en Toph gaat haat moeder ontmoeten, terwijl Katara in Ba Sing Se blijft. Op het moment van vertreken verteld de Aardkoning dat de Kyoshi Krijgers zijn aangekomen in de stad.

Maar als net zijn vertrokken worden de omstandigheden ineens slechter. In de gevangenis vertellen de Dai Li dat ze trouw blijven aan Long Feng. De Kyoshi krijgers blijken Azula en haar trawanten Mai en Ty Lee te zijn. Toph wordt gevangen door Meester Yu en Xin Fu in een metalen kist voor de beloning die de Bei Fong Familie heeft uitgelooft voor Toph.

Ondertussen bezwijkt Zuko aan een ziekte veroorzaakt door zijn tegenstrijdige lot en wordt achtervolgd door nachtmerries.

VerschijningenEdit

MensenEdit

DierenEdit

PlaatsenEdit

MachinesEdit

GebeurtenissenEdit

OverigeEdit

Around Wikia's network

Random Wiki