Wikia

Avatar Wiki

De Avatar en de Vuurheer

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

"De Avatar en de Vuurheer"
De Avatar en de Vuurheer
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

46 van de 61

Originele vertoon datum
  • 24 oktober 2007 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"Het Strand"

Volgende →

"De Wegloper"

Afbeelding galerij (39)

De Avatar en de Vuurheer is de zesde aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 306.

Aang gaat met Roku mee op reis door Roku's verleden. Zuko maakt dezelfde reis maar dan met de geschriften van zijn Overgrootvader.

Uit het verhaal blijkt dat Avatar Roku vroeger bevriend was met Vuurheer Sozin. Ook nadat Roku terugkeerden van leren sturen van de ander drie elementen, lucht, water en aarde. Maar als Sozin voorsteld om het grondgebied van de Vuurnatie uit te breiden komt de vriendschap in het geding. Maar Sozin voert zijn plan toch uit en sticht koloniën in het Aarderijk. Als Roku hier achter komt verwoest hij het paleis van Sozin en waarschuwt hem dat als hij door gaat de Avatar hem vermoord. In zijn late jaren brengt Roku zijn oude dag door op Roku's Eiland. Toen de vulkaan op dit eiland uitbarstte bestreedt Roku de vulkaan. Hij weet de bewoners van het eiland te evacueren, maar komt zelf in levensgevaar. Sozin verschijnt dan ten tonele om zijn oude vriend te helpen. Maar als Roku giftige vulkaangassen inademt laat Sozin hem om komen samen met zijn draak. Door het omkomen van de Avatar kan Sozin vervolgens ongestoord zijn oorlogsplannen uitvoeren.

QuotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki