Wikia

Avatar Wiki

De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering"
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

51 van de 61

Originele vertoon datum
  • 26 november 2007 (Engels)
Kijken

Bekijk hier de aflevering

Hoofdstukken Gids
← Vorige

"De Dag van de Zwarte Zon Deel 1: De Invasie"

Volgende →

"De Westelijke Luchttempel"

Afbeelding galerij (16)

De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering is de elfde aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 311.

In De Dag van de Zwarte Zon, Deel 2: De Zondverduistering is het eindelijk zover. De zonsverduistering is gekomen.

Team Avatar Edit

Wanneer Aang naar het paleis van de vuurheer gaat ziet hij dat die helemaal is uitgestorven. Hij gaat terug naar de anderen om het te vertellen. Sokka concludeert dat Vuurheer Ozai de invasie zag aankomen en de Vuurnatie Hoofdstad heeft geevacueerd. Team Avatar beslist wat ze nu gaan doen. Ze besluiten de invasie te vervolgen naar het paleis, terwijl Aang, Toph en Sokka op zoek gaan naar Ozai. Toph denkt een ondergrondse geheime bunker in een vulkaan ontdekt te hebben waar Ozai zich verschuilt. Ze vinden de bunker en ze gaan naar binnen. In de bunker kunnen ze Ozai nergens vinden. Wanneer ze uiteindelijk een kamer hebben gevonden blijkt Azula daar te zitten. Azula houdt het Team bezig tot dat de zonsverduistering voorbij is. Daarna vluchten ze de bunker uit en wanneer ze weer bij de aanval zijn zien ze dat de vuurnatie, oorlogsballonnen en luchtschepen heeft geproduceerd. Daarmee vernielen ze de onderzeeërs zodat ze niet meer kunnen vluchten. De volwassenen later zich daarna gevangen nemen en de Haru, De Graaf, Teo vluchten met Team Avatar op Appa naar de Westelijke Luchttempel.

Zuko Edit

In deze aflevering gaat Zuko de confrontatie aan met zijn vader. Hij zegt hier is gekomen om de waarheid te vertellen. Hij is niet degene geweest die de Avatar zou hebben vermoord in Ba Sing Se maar Azula. Hij zegt dat de avatar nog leeft en waarschijnlijk achter de invasie zit. Boos vanwege deze onthulling bevelt Ozai dat Zuko vertrekt. Zuko trekt zijn zwaarden erbij en zegt dat hij met de zonsverduistering niets tegen hem kan uithalen. Hij verteld verder dat alleen gewild had dat zijn vader van hem hield. Hij zegt zijn dagen in verbanning door gebracht te hebben om de vuurheer te dienen. Zuko beschuldigt zijn vader ook van het uitdaagden van hem alleen vanwege het voor de beurt spreken. Waarop Ozai zegt dat dit voor om respect te leren aan Zuko. Maar Zuko vond het genadeloos en fout. Hij gaat verder in te zeggen dat de hele Vuurnatie fout bezig is. En dat ze zichzelf voorliegen dat ze hun grootsheid willen delen met de rest van de wereld. De Vuurnatie heeft volgens hem de verantwoordelijkheid om vrede in de wereld te brengen. Dan merkt Ozai op dat van invloed is op hem, wat Zuko trots toegeeft. Iroh is veel meer een vader geweest voor Zuko dan Ozai. Hij verteld van plan te zijn om zijn oom te bevrijden en zich zal aansluiten bij Team Avatar. Net als Zuko wil gaan verleid Ozai met informatie over zijn moeder. Ozai verteld dat toen hij de dood van de zoon van Iroh te bespotten, beveelde Vuurheer Azulon dat Ozai, Zuko zou vermoorden om het leed van een verloren zoon te begrijpen. Ursa wil de haar zoon redden en bedacht een plan om Azulon te vermoorden. Hiervoor werd ze verbannen. Ozai voelt het einde van de zonsverduistering. Op dat moment valt de vuurheer Zuko aan met bliksem, maar Zuko stuurt het terug en hij ontsnapt. Als Zuko, Iroh probeert te bevrijden blijkt dat hij zelf al ontsnapt is.

VerschijningenEdit

MensenEdit

DierenEdit

VoorwerpenEdit

Transport/machinesEdit

PlaatsenEdit

GebeurtenissenEdit

OverigeEdit

Kijken Edit

Kijk hier de aflevering.

(Klik hier als hij het niet doet.) thumb|600px|right|De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering

Around Wikia's network

Random Wiki