Wikia

Avatar Wiki

De Goeroe

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"De Goeroe"
De Goeroe
Informatie
Boek

Aarde

Hoofdstuk

39 van de 61

Originele vertoon datum
  • 1 December, 2006 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"De Aarde Koning"

Volgende →

"De Tweesprong van het Lot"

Afbeelding galerij (10)

De Goeroe is de negentiende aflevering van Boek 2: Aarde. De aflevering code is 219.

De aflevering begint in Iroh en Zuko's Appartement in Ba Sing Se. Zuko komt thuis en waardeert de kookkusten van Iroh. Het ziet er goed uit voor de twee, vandaag openen ze hun nieuwe theewinkel: De Jasmijn Draak.

Ondertussen komen Sokka en Aang aan in de Kameleon Baai. Hier zou de vader van Sokka, Hakoda en de rest van de krijgers van de Zuidelijke Waterstam zich verbergen. Aang gaat nu op weg naar Guru Pathik, die hem zal helpen met de Avatar Trance. Ondertussen wordt Sokka verwelkomt door de krijgers van de Zuidelijke Waterstam.

Terug in Ba Sing Se verwelkomt de Aardkoning Kuei de als de Kyoshi Krijgers vermomden Ty Lee, Mai en Azula. De Aardkoning vertelt hen over het plan voor de Invasie van de Vuurnatie op de dag van de Zonsverduistering. Ondertussen vergaderd Katara met de Raad van Vijf over de oorlogsplannen.

In tussentijd is Aang aangekomen bij de Oostelijke Luchttempel. Hier zal Guru Pathik hem helpen. Hij verteld Aang over de Chakras. Aang moet namelijk zijn zeven chakras openen om naar vrije wil in en uit de Avatar Trance te stappen.

Toph wordt gevangen door Xin Fu en Meester Yu, die haar terug naar haar ouders vervoeren, hoewel ze ontsnapt door Metaalsturen uit te vinden.

Azula laat opzettelijk de Dai Li haar groep afluisteren. Ze wil de Dai Li gebruiken om een coup te gebruiken voor de verrovering van Ba Sing Se. Ondertussen brengt Katar een bezoekje aan De Jasmijn Draak. Als hij ziet dat Zuko daar werkt wil ze onmiddelijk de Aardkoning waarschuwen. Ze vertelt aan Azula, die ze even verwart met Suki, voordat ze terug kan vechten wordt ze gevangen. In de gevangenis sluit Azula een deal met Long Feng om de Aardekoning van de troon te stoten.

Aang krijgt een visioen van Katara in gevaar, en verlaat de opleiding bij de zevende chakra om haar te redden tegen de wil van de Goeroe.

QuotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki