Wikia

Avatar Wiki

De Wegloper

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"De Wegloper"
De Wegloper
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

47 van de 61

Originele vertoon datum
  • 25 oktober 2007 (Engels)
Kijken

Bekijk hier de aflevering

Hoofdstukken Gids
← Vorige

"De Avatar en de Vuurheer"

Volgende →

"De Poppenspeler"

Afbeelding galerij (8)

De Wegloper is de zevende aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 307.

Toph ruziet in het begin van de aflevering met Katara. Dan besluit Toph om met Aang en Sokka om naar de stad te gaan om wat lol te trappen. Met nog maar 1 zilverstuk op zak besluiten Toph en de jongens om Toph gebruik te laten maken van haar aardstuurkrachten om vals te spelen met gokken. Met 'gewonnen' geld koopt Sokka een berichten havik die hij havik noemt. Sokka vindt een gezochtposter met een afbeelding van Toph er op aangeduid wordt als 'De wegloper' . Als Katara achter de gezochtposter komt barst er een vele ruzie uit tussen Katara en Toph. Later zitten Toph en Sokka op en klifran te praten over de relatie die Sokka heeft met Katara. Katara is namelijk als de moeder voor Sokka. Toph geeft toe dat zij de aandacht en liefde van Katara erg kan waarderen. Toevallig zit Katara onderaan de klif te badderen en hoort het hele gesprek.

Katara wil laten zien aan Toph dat zijn ook spontaan kan zijn door 'de ultieme zwendel' te plegen. Ze gaan Toph laten aresteren om de beloning op te strijken. Dan zal Toph vervolgens via metaalsturen door de tralies te ontsnappen. Maar dit blijkt een val van de Explosie Man te zijn. Toph en Katara worden namelijk opgesloten in een houten cel. Gelukkig komt Katara op het idee om haar eigen zweet te watersturen. De twee ontsnappen en Toph slaagt er per ongeluk in om de chi van Explosie Man te blokkeren door een steentje in de tatoe op zijn voorhoofd te raken waardoor zijn explosie hem in het gezicht raken. Terwijl ze weg rennen bedenkt Sokka de naam 'Explosie Man' om hun belager te noemen.

Around Wikia's network

Random Wiki