Wikia

Avatar Wiki

De Westelijke Luchttempel

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"De Westelijke Luchttempel"
De Westelijke Luchttempel
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

52 van de 61

Originele vertoon datum
  • 14 juli 2008 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering"

Volgende →

"De Vuursturende Meesters"

Afbeelding galerij (9)
1rightarrow.png Dit artikel gaat over de aflevering, zie hier voor de locatie

De Westelijke Luchttempel is de twaalfde aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 312.

Team Avatar vlucht na het verlies bij de Invasie van de Vuurnatie naar de Westelijke Luchttempel. Omdat Appa te moe is lopen ze het laatste stuk. Als ze de rand van een klif bereiken voelt Toph dat de luchttempel onder hun voeten onderste boven hangt. Wat ze weldra allemaal realiseren.

Ondertussen heeft Zuko ze achtervolgd en is al aangekomen bij de luchttempel. Hier krijgt hij een flasback van een week na zijn verbanning toen hij met Iroh deze tempel bezocht. Toen was zijn litteken nog vers en was hij verbitterd en zwoor de Avatar te vinden en te vernietigen. Toen Iroh voorstelde om wat te rusten, noemde hij hem lui. Op dat moment vliegt Appa voorbij en verschuilt hij zich in de het bos net buiten de tempel. Hij probeert vervolgens te oefenen voor de confrontatie met Team Avatar.

Ondertussen verkennen De Graaf, Teo en Haru de tempel. Sokka stelt voor om weer terug te vallen op het oorspronkelijke plan om Aang alle vier de elementen te leren sturen om Vuurheer Ozai te verslaan voor dat Sozins Komeet aankomt. Aang heeft niet zo'n zin om te leren Vuursturen. Katara stelt voor om Jeong Jeong te zoeken om het vuursturen te leren. Als Aang het vervolgens op een lopen zet komt de groep Zuko tegen.

Zuko probeert zich voor te stellen, en bied aan om Aang te leren vuursturen. Hij verteld dat hij Appa had bevrijdt in Ba Sing Se, en per ongeluk ook dat hij Explosie Man had ingehuurd om Aang te vermoorden. Dat is de druppel en Zuko wordt wegejaagd uit de tempel.

Na de confrontatie praat Team Avatar na over Zuko. Ze besluiten hem niet toe te laten. Toph verteld echter dat zij kon voelen dat Zuko oprecht was. Vanwege het feit dat Toph, Zuko nooit heeft gekend is de rest niet overtuigt.

Die nacht probeert Toph, Zuko te spreken. Maar Zuko schrikt en brand haar met vuursturen. Als Toph de volgend ochtend terug komt is voor de groep de maat vol, en moet Zuko worden aangepakt.

Ondertussen staat Explosie Man klaar om te vuren op Team Avatar, maar Zuko verhindert dat. Aang accepteerd uiteindelijk Zuko. En zo ook Toph en Sokka. Maar Katara waarschuw Zuko nog maar eens dat als hij ook maar een krimp geeft.

Around Wikia's network

Random Wiki