Wikia

Avatar Wiki

De Zuidelijke Krijgers

Opmerkingen0
1.042 pagina's
op deze wiki
1rightarrow Deze pagina gaat over de aflevering, voor de Vuurnatie groep met dezelfde naam, zie Zuidelijke Krijgers.
"De Zuidelijke Krijgers"
ZuiderlijkeKrijgersVlag
Informatie
Boek

Vuur

Hoofdstuk

56 van de 61

Originele vertoon datum
  • 17 juli 2008 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige

"De Kokende Rots, Deel 2"

Volgende →

"De Spelers van het Sintel Eiland"

Afbeelding galerij (11)

De Zuidelijke Krijgers is de zestiende aflevering van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 316.

Schrijvers: ‎Elizabeth Welch Ehasz

Regie: Joaquim dos Santos

Gast rollen (Engels): Tim Dang (Yon Rha), Grey DeLisle (Azula, Kya), André Sogliuzzo (Hakoda), Jennie Kwan (Suki)

Samenvatting Bewerken

De Avatar en zijn vrienden worden gedwongen om te vluchten uit de Westenlijke Luchttempel omdat ze worden gevonden door Azula. Zuko confronteerd Katara met het feit dat ze hem niet vertrouwd, en hij bedenkt een manier om haar vrienschap te winnen. Hij beslist om Katara te gaan helpen de Vuurnatie soldaat te zoeken die haar moeder heeft vermoord. Samen vinden ze de man, maar Katara is niet in staat om wraak te nemen. Ze wil geen slechte voorbeelden volgen, maar vergeeft hem het niet wat hij haar moeder heeft aangedaan. Nadat ze terug zijn in het kamp, vergeeft Katara Zuko en ze accepteerd Zuko in de groep.

Verloop Bewerken

Azula valt aan met Vuurnatie Luchtschepen de Westelijke Luchttempel aan. Aang vergrendeld de deur tot de luchttempel met luchtsturen. Ondertussen duwt Zuko, Katara uit de weg van vallende stenen. In plaats van Zuko te bedanken voor zijn hulp, eist Katara dat hij van haar af gaat. Toph en Haru aardsturen een tunnel door de bergen zo dat ze kunnen ontsnappen. Omdat Appa niet in de tunnel wil splitst de groep zich op. Sokka, Aang, Katara, Toph, Suki en Momo vluchten met Appa. De rest vlucht met de tunnel.

Gelukkig vindt Team Avatar, een onbewoond strand om uit te rusten. Aang merkt op dat het weer als vanouds is. Waar Sokka de grap maakt dat Zuko dan ze ook moet opjagen. Iedereen moet er om lachen behalve Katara. Als Sokka een toost wil uitbrengen op Zuko loopt Katata boos weg. Zuko vraagt aan haar wat haar dwars zit. Waarna ze roept hoe ze zich verraden voelde in Ba Sing Se. Ze was de enige die Zuko toen vertrouwde. Als Zuko vraagt hoe hij het goed kan maken zegt ze dat hij Ba SIng Se moet terugveroveren of haar moeder terug brengen.

Als Zuko bij Sokka doorvraagt komt hij achter het verhaal van de dood van Katara's moeder. Hij was toen nog pas 8 en Katra pas 9. Zuko vraagt aan Sokka om de soldaten te beschrijven. Uit de beschrijving van de rode vaandels met afbeeldingen van raven leidt Zuko af dat de aanval was gepleegd door de Zuidelijke Krijgers.

De hele avond zit Sokka voor de tent van Katara, en wanneer ze eindelijk naar buiten komt vraagt ze nors wat hij wil. Zuko verteld haar dat hij weet wie haar moeder heeft vermoord. Hierna vraagt Katara prompt aan Aang om Appa te mogen lenen. Aang zegt dat ze niet op wraaktocht moet gaan. Katara wil niet luisteren ook als Sokka het met Aang eens is. Uiteindelijk laat Aang het toen omdat ze dit zo nodig heeft.

Die nacht reizen Katara en Zuko af naar een buitenpost van de Vuurnatie. Hier vallen ze binnen en grijpen de informatie die ze nodig hebben. Uit deze informatie ontdekken ze dat de Zuidelijke Krijgers zijn gestationeerd op Walvis Staart Eiland. Onderweg verteld Katara over haar ervaringen met de dood van haar moeder. Ze zag die dag zwarte sneeuw neerdalen een teken van de aanval. Katara ging op zoek naar haar moeder. In hun huis vindt Katra haar moeder ondervraagt worden door een Vuurnatie-Soldaat. Haar moeder draagt haar op om buiten haar vader te zoeken. De Vuurnatie-Soldat beveelt haar naar buiten. Haar moeder probeert haar gerust te stellen met de woorden dat het allemaal goed komt. Maar als Katara met haar vader terug is, is haar moeder al vermoord en de soldaat is verdwenen. Sokka zegt dat hun moeder zeer dapper is geweest. Sinds die dag draagt Katara de halsketting van haar moeder bij zich.

Dan ziet Zuko een Zuidelijke Krijgers Fregat. Met een krachtig staaltje Watersturen, veegt ze de hele bemaning van boord. De twee dringen de controlekamer binnen, en Katara onderwerpt met bloedsturen de Zuidelijke Krijgers Commandant. Na ondervraging komen ze er achter dat hij niet de moordernaar van de moeder van Katara is. Na verder ondervraging ontdekken dat 4 jaar geleden de voormalige officier van de Zuidelijke Krijgers met pensioen is gegaan. Zijn naam is Yon Rha en hij woont bij zijn zieke moeder.

Yon Rha wordt door zijn knorrige moeder opgedragen boodschappen te doen. Op zijn terug weg begint het te regenen en krijgt hij het vermoeden achtervolgt te worden. Yon Rha stuurt een vlaag vuur naar achteren. Vervolgens wordt Yon Rha overvallen door Zuko. En eist Katara van hem dat hij haar gezicht herrinert. En dan herrinert Yon Rha plotseling de gebeurtenis van die noodlotige dag. Een bron had hem verteld dat er op de Zuidelijke Waterstam nog een watermeester bevond. Daarom viel hij de Zuidelijke Waterstam aan om deze watermeester te vermoorden. De moeder van Katara loog tegen Yon Rha dat zij de watermeester was die hij zocht, om Katara te beschermen. Daarop vermoorde Yon Rha de moeder. Woedend laat Katara zien dat zij, en niet haar moeder, de laatste watermeester was van de Zuidelijke Waterstam, door ijspegels om Yon Rha te richten. Maar op het laatste moment laat ze de ijspegels als water vallen. Doodsbang smeekt Yon Rha voor zijn leven en bied zelfs zijn moeder aan. Katara verteld hem dat zij zich altijd heeft afgevraagd wie achter de moord zat. Maar ze begrijpt het nu ze hem zo ziet. Hij noemt hem vervolgens een zwakke, belachelijke, zielige, waardeloze en lege man, die ze niet waardig vindt om wraak op te nemen. Zuko en Katara laten Yon Rha jankent en gesloopt achter.

Als Appa terug is bij Aang, verteld Aang dat hij trots is op Katara. Zij zegt er op dat ze Yon Rha nooit kan vergeven, maar kan Zuko nu wel vergeven. Zuko verteld Aang vervolgens dat hij gelijk had dat Katara dit nodig had. Waarop Aang zegt dat geweld nooit het antwoord is. En dan stelt Zuko een slimme vraag: Wat ga je dan doen tegen mijn vader?.

VerschijningenBewerken

MensenBewerken

DierenBewerken

VoorwerpenBewerken

VervoerBewerken

PlaatsenBewerken

SturingenBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki