Wikia

Avatar Wiki

De Zuidelijke Luchttempel

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

1rightarrow.png Dit artikel gaat over de aflevering, klik hier voor de locatie
"De Zuidelijke Luchttempel"
De Zuidelijke Luchttempel
Informatie
Boek

Water

Hoofdstuk

3 van de 61

Originele vertoon datum
  • 25 February, 2005 (Engels)
Kijken

Bekijk hier de aflevering

Hoofdstukken Gids
← Vorige

"De Avatar Keert Terug"

Volgende →

"De Krijgers van Kyoshi"

Afbeelding galerij (19)

Schrijver: Michael Dante DiMartino

Regie: Lauren MacMullan

Gast rollen Engels: Sab Shimono (Monnik Gyatso), Jason Isaacs (Commandant Zhao)

De Zuidelijke Luchttempel is de derde aflevering van Boek 1: Water. De aflevering code is 103.

Samenvatting Edit

Team Avatar gaat naar de Zuidelijke Luchttempel, daar vertelt Aang over zijn mentor, Gyatso, en laat hij zijn vrienden een spel zien die de Luchtnomaden vroeger speelde. Nadat Aang ontdekt dat de Vuurnatie zijn volk heeft uitgeroeid, wordt hij boos en betreed hij de Avatar Trans, daardoor weten verschillende mensen op de wereld dat de Avatar is teruggekeerd. Prins Zuko en zijn oom ontmoeten Commandant Zhao, die erachter komt dat de Avatar is teruggekeerd. Zuko en Zhao houden een Agni Kai, die wordt gewonnen door Zuko. Aang wordt getroosd door zijn vrienden, die zeggen dat zij nu zijn familie zijn.

Overzicht Edit

Katara en Aang zijn hun spullen aan het inpakken. Aang is van plan om een bezoek te brengen aan het enige huis dat hij nog heeft, de Zuidelijke Luchttempel. Sokka wil nog langer door slapen. Maar Aang is te enthousiast en hij prikt met een stok in Sokka's slaapzak en zegt dat er een slang in zit. Doodsbang springt Sokka omhoog. Nadat hij op de grond is gevallen beseft Sokka dat hij voor de gek is gehouden, maar nu hij wakker is kunnen ze vertrekken.

Voor de kust van het zuidwestelijk Aarderijk, is Prins Zuko's schip in een Vuurnatie haven aangemeerd. Zijn schip moet gerepareerd worden na zijn ontmoeting met Aang. Zuko wil dat de reparaties snel gedaan worden zodat hij verder kan met het achtervolgen van de Avatar. Hij waarschuwd zijn Oom Iroh niet over de Avatar te praten tijdens hun verblijf zodat de andere vuurmeesters niet naar hem op zoek zullen gaan. Zhao loopt naar Zuko en Iroh toe en verwelkomt hen in zijn haven. Zuko en Iroh horen dat Zhao is gepromoveerd van Kapitein tot Commandant. Nadat Zhao heeft gezien hoe erg het schip is beschadigd, vraagt hij hoe dat is gebeurd. Zuko verzint snel een verhaal dat ze tegen een Aarderijk schip zijn gebotst. Nieuwschierig naar de details nodigt Zhao hen uit voor een drankje. Zuko probeert er onderuit te komen maar Iroh accepteerd de uitnodiging.

Aang, Katara en Sokka vliegen op Appa naar de Zuiderlijke luchttempel. Sokka heeft vreselijke honger, maar al het zeehondenvlees is weg. Aang vertelt Sokka dat hij het vlees heeft gebruikt als aanmaakmiddel voor het vuur. Boze Sokka. Aang vliegt over het Betola gebergte, en weet dat ze er bijna zijn. Katara vertelt Aang iets over de luchtmeesters (hoe ze aan hun einde zijn gekomen) maar probeert Aang niet meteen de harde waarheid te vertellen. Aang blijft positief.

Ze arriveren bij de Zuidelijke luchttempel. Het is een groot gebouw bovenop een berg. Het ziet er puntig en hoog uit. Aang zegt tegen Appa: "Weer thuis, maatje, weer thuis..."

Zhao probeert woorden uit Zuko te slaan, maar Zuko praat er omheen. Dan, wanneer ze net vertrekken, komt er een wachter binnen van Zhao die vertelt dat de bemanning van Zuko de avatar hadden gezien. "Zo... Vertel me eens, waardoor is het schip écht beschadigd?" zei Zhao.

VerschijningenEdit

Personen

Dieren

Quotes Edit

Trivia Edit

  • Iroh spreekt Zhao hier uit als "Sao", maar later zeggen ze meer "Zjou".

Kijken Edit

Kijk hier de aflevering;

Klik hier als hij het niet doet.

thumb|600px|right|Aflevering 103 De Zuidelijke Luchttempel.

Around Wikia's network

Random Wiki