Wikia

Avatar Wiki

Deserteurs uit de Vuurnatie

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png

Er zijn een paar Vuurnatie soldaten die uit het leger zijn gedeserteerd. Als je dit doet word je vogelvrij verklaard.

Bekende deserteurs Edit

Jeong Jeong Edit

Jeong Jeong is de eerste die uit het leger ontsnapt is en nog leeft, aldus Chey.

Chey Edit

Chey is ook uit het leger gedeserteerd. Maar hij is nog steeds goed met explosieven. Hij was de tweede, na Jeong Jeong.

Piandao Edit

Piandao was een zeer sterk soldaat. Door zijn toedoen veroverde de Vuurnatie vele dorpen. Toen Piandao zag wat de Vuurnatie met de veroverde dorpen deed is hij uit het leger gegaan. Later voerde het leger nog een aanval op hem uit maar die mislukte.

Wang Vuur (Sokka) Edit

Wang vuurs onderschijding.png

Wang Vuurs onderscheiding.

Wang Vuur (Sokka's Vuurnatie schuilnaam) was in de strip "Private Fire" een lid geworden van het Vuurnatie leger. Toen Sokka erachter kwam dat zijn eskader naar het front werd gebracht besloot hij te vluchten. Hij werd hierdoor achtervolgt en eigenlijk opgepakt, maar hij wist zich vrij te praten. Volgens hem zaten er zeer gevaarlijk Aarde- en Watermeesters in de grot (Katara, Toph en Aang). Sokka ging in ze eentje tegen hem vechten (dus eigenlijk vluchten) met vecht geluiden. Uiteindelijk kreeg Wang Vuur een onderscheiding hiervoor.

Lin YeeEdit

Lin Yee is ook gedeserteerd uit het Vuurnatie Leger. Hij was een gewone, met speer vechtende, soldaat. Hij is nu leider van een opstandige groep die ook gedeserteerd zijn.

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki