Wikia

Avatar Wiki

Dierlijke Gids

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Icoon dieren.png
Aang en Appa.png

Appa is Aangs dierlijke gids.

Een Dierlijke Gids is een specifiek individueel dier, die een speciale band heeft met een persoon. Avatars hebben een zeer hechte relatie met hun Dierlijke gids; het verlies van Appa was genoeg voor Aang om in de Avatar Trance te komen.

De draak, Fang, is Avatar Roku's Dierlijke Gids. Fang is samen met Roku gestorven na het verraad van Sozin. Fang was later, in geest vorm, boodschapper van Avatar Aang een zeer speciale band heeft. Meestal kan de Avatar met dit dier de hele wereld rond reizen.

Alleen van Aang en Roku is getoond dat zij een dierlijke gids hebben. Het is niet bekend of andere Avatars ook een Dierlijke Gids hadden. Omdat draken de eerste vuurstuurders waren, en luchtbizons de eerste luchtmeesters, zou het kunnen dat een Avatar uit het Aarderijk een Dasmol als dierlijke gids heeft, omdat dit de eerste aardemeesters waren.

Het kan ook zijn dat andere personages, die geen Avatar zijn, een Dierlijke Gids hebben. In een flashback waarin Aang Appa ontmoet, was ook te zien dat andere Luchtnomade kinderen een jonge Luchtbizon uitkozen. Lio vertelde dat een luchtbizon een "vriend voor het leven" is. Alle luchtnomaden werden opgegroeit met een Luchtbizon. Ook Sozin werd vaak getoond met een blauwe draak. Dit kan beteken dat dit zijn Dierlijke Gids was.

Een ander opvallen dier is Bosco, de beer van Koning Kuei. Na de val van Ba Sing Se ging Kuei rijdend op Bosco de wereld rond. Maar het lijkt er meer op dat Bosco een geliefd huisdier is dan een Dierlijke Gids.

Bekende Dierlijke GidsenEdit

Korra en Naga.png

Avatar Korra met haar dierlijke gids, Naga.

TriviaEdit

  • Er is geen Dierlijke Gids uit het Aarderijk bekend. Dus het is niet bekend wat voor dier een Aarderijk Avatar als Dierlijke gids zou hebben.
  • Het is mogelijk dat alle Luchtnomaden Avatars een Luchtbizon als Dierlijke Gids hebben, omdat alle luchtnomade kinderen een luchtbizon mogen uitkiezen als ze jong zijn.

Around Wikia's network

Random Wiki