Wikia

Avatar Wiki

Ding

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png

Oude Baas Ding
"Oude Baas" Ding
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

67 NSK

Geboorte

33 NSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

wit

Oogkleur

goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Vuurnatie

Vijanden

Hama

Beroep

gepensioneerd

Eerste verschijning

308 De Poppenspeler

Ding ookwel Oude Baas Ding genoemd is een inwoner van een klein Vuurnatie dorp. Ding is de enige die aan de krachten van het "maan monster" (Hama) kon ontsnappen, welke mensen tijdens de volle maan naar de bossen sleurde die dan niet meer terugkwamen.

GeschiedenisEdit

Toen Ding op een nacht (tijdens volle maan) in het bos aan het wandelen was, probeerde Hama hem te ontvoeren. Door middel van bloedsturing zou ze hem dan naar een geheime gevangenis brengen welke zich in een grot onder een berg bevond. Maar toen Hama hem eindelijk bij de ingang van de gevangenis had gebracht, kwam de zon op waardoor ze haar gave om bloed te sturen verloor. Toen Ding de controle over zijn eigen lichaam weer had, rende hij zo snel als hij kon terug naar zijn huis.

In de zomer van 100 NSK toen Team Avatar (exclusief Katara, zij was niet aanwezig) aan het rondvragen was in het dorp over de misterieuze geest, verwees een inwoner hen naar Ding. Hij vertelde de groep dat Ding de enige was die het aan den lijve had ondervonden, en het had overleefd. Ding deed zijn verhaal aan de groep en zij hielpen hem met het beveiligen van zijn huis. Later zou de groep de andere slachtoffers ontdekken en hen bevrijden. Ook zouden ze Hama gearresteerd hebben.

Persoonlijkheid en karakterEdit

Ding staat bekend als iemand met een grote wilskracht. Hoewel zijn lichaam duidelijk te lijdden heeft onder zijn ouderdom, blijft hij helder van geest en optimistisch. Het moge duidelijk zijn dat Ding zich ondanks zijn leeftijd niet aangetast denkt te wanen door zijn lichaam, hoewel dat wel wordt aangetoont omdat hij zelf geen grote planken meer kan tillen. Howel hij de groep over zijn verhaal vertelde, lijkt hij niet erg spraakzaam te zijn aangezien hij zijn dorp niet inlichtte. Verder wordt hij snel afgeleid, wat blijkt uit het feit dat hij op zijn duim slaat wanneer Aang hem roept.

Around Wikia's network

Random Wiki