Wikia

Avatar Wiki

Dok/Xu/Bushi

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png
Dok.png
Dok/Xu/Bushi
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Wit

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Jang Hui, Geverfde Dame, Aang, Katara, Sokka, Toph

Vijanden

Generaal Mung

Beroep

Veerman, Winkelier, Rivier Schoonmaker

Affiliatie

Jang Hui

Eerste verschijning

303 De Geverfde Dame

Stem door

Paul Eiding Engels

Dok/Xu/Bushi is een persoon die leeft in een klein dorpje in de vuurnatie, Jang Hui. Het dorp is een vissersdorpje dat erg onder de armoede lijdt. Het meer waar het het dorp zich bevindt is vervuild door een fabriek. Dok/Xu/Bushi is één dezelfde persoon die zelf een beetje gek is en iedereen probeert laten geloven dat de 3 personages die hij is een drieling zijn. Telkens als hij op een ander persoon overstapt, heeft hij een andere hoed.

Beroepen Edit

Dok werkt op de pond, hij vervoert mensen van en naar het dorp, dat midden in de rivier ligt. Hij heeft een klein bootje en peddelt met een lange vieze stok.

Xu verkoopt vis uit de rivier, deze vissen hebben twee koppen doordat het water zwaar vervuilt is door de fabriek.

Bushi komt aan het einde van de aflevering wanneer ze de rivier gaan schoon maken. Daar laat ziet de groep dat hij gewoon zijn petten verwisseld, maar hij blijft ontkennen dat hij alle 3 personages is.

Trivia Edit

  • In de aflevering "De Spelers van het Sintel Eiland", heeft Aang dezelfde hoed aan als Xu.
  • Bij de aftiteling, staat er in plaats van Dok/Xu/Bushi gewoon Dok. Dit betekent dat zijn echte naam waarschijnlijk Dok is.
Xu.jpg

Xu, de winkelier

Around Wikia's network

Random Wiki