Wikia

Avatar Wiki

Eclipsbril

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

EclipsBril.png

Een eclipsbril gedragen door zijn ontwerper, de Mechanist.

De Eclipsbril is uitgevonden door de Mechanist. Deze bril was nodig om tijdens de Invasie van de Vuurnatie op de Dag van de Zwarte Zon. Met deze bril kon veilig naar de zonsverduistering worden gekeken zonder dat je ogen beschadigen.

Geschiedenis Edit

In Sokka's invasie plan werd de Vuurnatie aangevallen terwijl de zon verduisterd was. Op dit moment kunnen vuurstuurders namelijk niet sturen. Maar om te kijken of de zon al verduisterd was moest er naar de zon gekeken worden. Dit kon met behulp van deze bril. De Mechanist heeft honderden van deze brillen gemaakt, voor iedereen die meedeed met de invasie.

Vormgeving Edit

De brillen zijn gemaakt van leer. Het bestaat uit stukken leer met een gleuf ertussen. Door deze gleuf kon worden gekeken. Vergelijkbare brillen worden gebruikt door woestijn- en pool-bewoners tegen zand- en sneeuwstormen. De Zandmeesters uit de Si Wong Woestijn hebben vergelijkbare brillen op.

Trivia Edit

  • De enigen zonder bril op waren Aang, Sokka en Toph. Zij waren namelijk op zoek naar Vuurheer Ozai's ondergrondse bunker.

Around Wikia's network

Random Wiki