Wikia

Avatar Wiki

Escape from the Spirit World

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Escape from the Spirit World zijn vier korte afleveringen en een inleiding. Ze spelen af tussen Boek 2: Aarde en Boek 3: Vuur nadat Aang werd uitgeschakeld door Azula. In de afleveringen ontmoet Aang steeds een van zijn voorgaande Avatars in de Geestenwereld.

Afleveringen Edit

thumb|300px|right

Deel 1: Hoe Aang in de Geestenwereld komt Edit

Aang komt naar de geestenwereld en waar hij Yue ontmoet. Yue verteld Aang dat zijn Avatar Geest defect is en dat hij de band met de Avatars moet zien terug te krijgen.

thumb|right|300px

Deel 2: Avatar Roku Edit

  • Spel

Je moet eerst al de Geestenwereld Vuurvliegjes in een lantaarn stoppen. Daarna verschijnt Fang, die je verteld waar Roku is. Dan kan je het spel spelen. Als je het spel hebt gespeeld steld Koh je een vraag, waarna het filmpje verschijnt. Het speelt zich af in een Vuurbos.

  • Filmpje

Aang gaat naar Avatar Roku. Aang zit met het probleem dat hij de Avatar Trance niet beheerst. Roku vertelt hem zijn verhaal over het beheersen van de Avatar Trance. Hij laat ook zien hoe hij het heeft geleerd van Vuurwijze Kaja in de Vuurtempel op Halvemaan Eiland in 54 VSK. Na het verhaal zegt Avatar Roku waar Hei Bai is.

thumb|right|300px

Deel 3: Avatar Kyoshi Edit

  • Spel

Om Avatar Kyoshi te vinden moet je eerst op de gele oogjes drukken in de rotsen, waardoor een salemandertje verschijnt. Ook verschijnt er een aapachtig dier die je de weg wijst. Als je het spel hebt gespeeld steld Koh je een vraag, waarna het filmpje verschijnt. Het speelt zich af in een Bamboebos.

  • Filmpje

Aang gaat samen met Hei Bai naar Avatar Kyoshi. Ze verontschuldigd zich voor het gebeuren op de Avatar Dag, over de ruzie met Chin de Grote. Kyoshi verteld dat er in haar tijd problemen waren in Ba Sing Se met de 46e Aardkoning. Kyoshi zei tegen de koning: "Luister naar het volk". Hierna heeft ze de Dai Li opgericht. Deze moesten de stad beschermen. Hierna gaat Aang naar Avatar Kuruk.

thumb|right|300px

Deel 4: Avatar Kuruk Edit

  • Spel

Je moet eerst op alle Krulstaart-blauwneus drukken, waarna Enma verschijnt die je de weg wijst. Als je het spel hebt gespeeld steld Koh je een vraag, waarna het filmpje verschijnt. Het speelt zich af in Kohs Rijk.

  • Filmpje

Aang gaat naar Avatar Kuruk. Hier verteld Kuruk over zijn falen. Hij was een jonge arogante stuurder die iedereen uitdaagte voor een duel. Later werd hij verliefd op Ummi. Koh nam wraak voor zijn wandaden en nam Kuruks verloofde mee de Geestenwereld in. Aang zei daarna dat hij Ummi gezien heeft als gezicht van Koh. Kuruk gaat naar Koh toe om zijn geliefde terug te krijgen, en Aang gaat naar Avatar Yangchen toe.

thumb|right|300px

Deel 5: Avatar Yangchen Edit

  • Spel

Je moet op bamboe fluitjes drukken in de goede volgorde, waarna een licht verschijnt. Als je het spel hebt gespeeld steld Koh je een vraag, waarna het filmpje verschijnt. Het speelt zich af in een Berg Landschap.

  • Filmpje

Hierna gaat Aang naar Avatar Yangchen. Hij vraagt aan Yangchen waarom de Avatar niet een krachtige geest is die nooit dood kan gaan. Yanchen zegt waarom dat is, waarna flashbacks verschijnen van Appa die ontvoerd wordt door de Zandmeesters, Katara en Aang die op pinguins sleeën en meer. Yangchen stuurt Aang terug naar de echte wereld. Aang zal niets meer van zijn reis naar de geestenwereld herineren.

Externe Link Edit

De vier codes zijn:

  • Pathik
  • Bosco
  • Kuruk
  • Yangchen

Around Wikia's network

Random Wiki