Wikia

Avatar Wiki

Fang

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

Vuurnatie icoon.png
Vuurnatie embleem.png
Geesten embleem.png
Icoon dieren.png
Fang
Fang
Biografische Informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

Overleden

Geboorte

onbekend

Sterfte

12 VSK

Fysieke Beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Rood (Blauw als Geest)

Oogkleur

Goud

Persoonlijke Informatie
Bondgenoten

Avatar Roku, De Avatar

Vijanden

Sozin

Wapen naar keuze

Klauwen, Tanden, Vuur

Gevechtsstijl(en)

Vuursturen

Affiliatie

Avatar Roku

Eerste verschijning

107 Midwinter Deel 1: De Geesten Wereld

Fang was Avatar Roku's vriendelijk Draak en trouwe vriend. Fang was al aan Roku's zijde vanaf zijn geboorte, net als Appa bij Aang.

Geschiedenis Edit

Leven met RokuEdit

Roku's Dood.png

Fang en Roku voor hun dood.

Roku vond Fang toen hij nog een baby was, hij was nog niet uit zijn ei gekomen. Fangs ouders waren weg, dus nam Roku de jonge draak mee en sindsdien zijn ze onafscheidelijk.

Toen er op Roku's Eiland een enorme vulkaan uitbarsting, probeerde Fang zijn meester te helpen. Hoewel Roku erop stond dat Fang weg zou gaan bleef hij toen bij hem. Nadat Vuurheer Sozin eerst Roku had geholpen tegen de vulkaan, verraadde hij hem daarna. Roku kon het niet alleen aan en hij viel, Fang ging boven op Roku liggen en ze stierven samen. Hierdoor komt Fang samen met Avatar Roku in de Geestenwereld.

Verschijningen in Aangs LevenEdit

Aang ontmoet Fang voor het eerst in 100 NSK in het dorpje Senlin in het Aarderijk. Nadat Aang erachter komt dat hij voor het eerst in de Geestenwereld is, komt Fang hem ophalen. Samen gaan ze naar de Vuurnatie Tempel op het Halvemaan Eiland, om daar naar Roku's standbeeld te gaan. Hier ontdekt Aang dat Roku met hem wil praten over Sozins Komeet, te enige keer dat ze kunnen praten is tijdens de winterzonnewende. De draak neemt Aang vervolgens mee terug naar zijn lichaam.

Na de Slag om het Noorden gaat Avatar Aang naar het Aarderijk. Daar vertelt Avatar Roku aan Aang terwijl ze op Fang vliegen dat de Avatar Trance erg gevaarlijk is.

Veel later in 100 NSK is te zien hoe hij Roku en Aang naar de Zuidelijke Luchttempel gaan.

Fang Geest.png

Fang als geest.

Fangs geestelijke capaciteiten Edit

Nu Fang een geest is, kan hij verschillende extra dingen die voor iedereen uit de Geestenwereld gelden, zoals het door vaste voorwerpen heen kunnen vliegen en onzichtbaarheid. Omdat hij een draak is, behoudt hij zijn vermogen om te kunnen vliegen. Maar wat Fang echt uniek maakt is zijn telepathische vermogen, die gebruikt hij voor communicatie met anderen. Dit doet hij door middel van zijn snorharen. Toen Aang Fang voor het eerst ontmoette gebruikte hij dit vermogen om te vertellen dat hij Roku's draak is. In de vuurtempel gebruikt hij het weer om Aang met Roku te laten praten. Daarna brengt hij Aang terug naar de echte wereld door tegen Hei Bai's standbeeld aan te vliegen. De enige mensen waarvan bekend is dat ze Fang in zijn geesten vorm in de sterfelijke wereld hebben gezien zijn; Avatar Aang en Generaal Iroh.

Aflevering verschijningenEdit

Avatar: The Last AirbenderEdit

Boek 1: WaterEdit

Boek 2: AardeEdit

Boek 3: VuurEdit

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki