Wikia

Avatar Wiki

Fong

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk icoon.png
Aarderijk embleem.png
Generaal Fong
Fong
Biografische informatie
Origine
Leeftijd

ca. 45 jaar Avatar: The Last Airbender
Overleden De Legende van Korra

Geboorte

ca. 55 NSK

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Aarderijk

Vijanden

Vuurnatie

Favoriete wapen

Aarde

Gevechtsstijl(en)

Aardesturing

Beroep

Generaal

Affiliatie
Eerste verschijning

De Avatar Trance

Stem door

Fred Meijer

Generaal Fong is een generaal uit het leger van het Aarderijk. Hij is een sterk aardemeester, die bekend staat om zijn ongewone tactieken. Hij is ook opperbevelhebber van het leger van het Aarderijk en van het westen van het Aarderijk.

GeschiedenisEdit

Fong werd in 75 NSK geworven in het Vuurnatie leger. Hij vocht eerst tegen de Vuurnatie in de frontlinie met een "geen angst" houding. Daardoor promoveerden hij steeds naar een hoger rang in het leger. Hij verschilt met de andere officieren omdat hij geen opleiding heeft genoten. Maar doordat Fong eerst een soldaat was werd hij wel meer gerespecteerd, en daardoor zijn zijn mannen zeer trouw aan hem.

In 100 NSK, kwam Avatar Aang en zijn vrienden naar hem om via hem naar Omashu begeleid te worden. Hij liet Aang de mogelijheden zien als hij de Avatar trance zou gebruiken tegen de Vuurheer. Na veel mislukte pogingen kwam Fong erachter dat hij Aang in gevaar moest brengen. Daarom stuurde hij zijn manschappen op Aang af. De soldaten vielen Aang aan zonder succes. Daarom liet hij Aang geloven dat hij Katara had gedood, wat Aang in de Avatar Trance bracht. Daarna werd hij neergeslagen door Sokka. Later bood hij zijn excuses aan.

Zijn fort werd gebruikt in het eerste plan van de aanval tijdens de Dag van de Zwarte Zon. Daar vandaan zouden namelijk de troepen naar de Vuurnatie varen. Door de val van het Aarderijk ging dit plan niet door, maar Fong kon even goed soldaten sturen.

Generaal is waarschijnlijk, in 170 NSK, al overleden.

VerschijningenEdit

Avatar: The Last AirbenderEdit

Boek 2: AardeEdit

Boek 3: VuurEdit

Trivia Edit

  • Fong's naar zit ook in de naam van de adelijke familie; Beifong.
  • Eigenlijk was iedereen er op tegen dat Aang de Vuurheer aan zou vallen in de Avatar Trance, maar dat gebeurde toch.

Around Wikia's network

Random Wiki