Wikia

Avatar Wiki

Fort Pohuai

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vuurnatie embleem.png

Fort Pohuai
Pohuai Fort
Fysieke informatie
Locatie

Noordwestelijk Aarderijk(Bekijk de locatie op de kaart)

Regering
Leider

Shinu

Eerste verschijning

113 De Blauwe Geest

Fort Pohuai is een Vuurnatie fort in het noordwestelijk Aarderijk vlakbij de Ruïnes van Taku. Kolonel Shinu was ooit de bevelhebber van het fort, voor zijn benoeming tot generaal. Fort Pohuai is onder andere de thuisbasis van de legendarische Yu Yan boogschutters.

Aang is in dit fort gevangen gehouden.

BezettingEdit

De bevelhebber van Fort Pohuai is een kolonel. Shinu is enige tijd bevelhebber geweest van het fort. De bevelhebber van Fort Pohuai heeft verschillende typen militairen onder zich:

  • De Yu Yan boogschutters: De bekendste militairen die op Fort Pohuai zijn gestationeerd zijn de legendarische Yu Yan boogschutters.
  • Vuurstuurders: Fort Pohuai is ook de thuisbasis van een aantal vuurstuurders. Dit zijn verder geen bijzondere mensen, niet als militair en niet als vuurstuurder.
  • Soldaten: Fort Pohuai heeft ook een aantal normale soldaten. Dit zijn infanteristen. Sommige van hen doen ook dienst als cipier, als er gevangenen in de cellen van het fort zitten.

VoorzieningenEdit

Fort Pohuai heeft als militaire basis verschillende voorzieningen. Daarvan komen de volgende duidelijk in beeld:

  • Oefenterrein: Het fort heeft een groot oefenterrein. Hier staan onder andere schietschijven, zodat de Yu Yan hun vaardigheden met de handboog kunnen trainen.
  • Cellen: Onder in het fort liggen cellen, waar gevangenen worden opgesloten. Aang heeft hier korte tijd opgesloten gezeten.

HistorieEdit

Fort Pohuai komt alleen voor in aflevering 113 De Blauwe Geest . In deze aflevering brengt Commandant Zhao een bezoek aan het fort. Hij wil kolonel Shinu verzoeken de Yu Yan boogschutters op de avatar te laten jagen. Shinu wijst dit verzoek echter af. Korte tijd later wordt er een bericht per havik bezorgd aan het fort. Het bericht vertelt dat Zhao tot admiraal wordt benoemd.

Zhao gebruikt zijn nieuwe rang meteen om van zijn verzoek een bevel te maken: De Yu Yan zullen op de Avatar jagen. En ze blijken succesvol in hun opdracht. Aang wordt gevangen en opgesloten in één van de cellen onder in het fort. Helaas voor admiraal Zhao is dit succes maar van korte duur. Aang ontsnapt met de hulp van de blauwe geest (Prins Zuko in vermomming). Uiteindelijk verlaat Aang de streek. Admiraal Zhao jaagt Aang achterna en hiermee verdwijnt Fort Pohuai uit beeld.

In aflevering 318 Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning blijkt dat kolonel Shinu tot generaal benoemd is, wat inhoudt dat Fort Pohuai waarschijnlijk een nieuwe bevelhebber heeft gekregen. Het is niet bekend wie deze bevelhebber is. Het is ook niet bekend wat er verder met Fort Pohuai is gebeurd. Het is niet ondenkbaar dat Vuurheer Zuko de militaire basis in het fort heeft opgeheven na de oorlog, aangezien het buiten de grenzen van de Vuurnatie ligt.

Zie ook Edit

Around Wikia's network

Random Wiki