Wikia

Avatar Wiki

Fung

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Aarderijk embleem.png
Witte Lotus steen.gif
Fung
Fung
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Leeftijd

Bejaard

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Grijs

Oogkleur

Bruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Iroh, Zuko, Orde van de Witte Lotus, meer...

Beroep

Gokker

Positie

Lid van de Orde van de Witte Lotus

Affiliatie
  • Witte Lotus steen.gif Orde van de Witte Lotus
Eerste verschijning

211 De Woestijn

Stem door

Peter Jessop Engels

Fung is een lid van de Orde van de Witte Lotus. Hij woont aan de Mistige Palm Oase in de Si Wong Woestijn. Fung is een listige, slimme, oude man met een onwankelbare loyaliteit aan de Orde van de Witte Lotus.

Geschiedenis Edit

Fung2.png

Fung maakt een afleiding.

Wanneer Iroh een collega lid van de Witte Lotus zoekt in aflevering 211 De Woestijn, ziet hij Fung bij een Pai Sho tafel in de Mistige Palm Oase. Iroh gaat samen met Zuko naar de tafel en vraagt of hij mee mag spelen. Nadat Iroh als eerste een Witte Lotus steen in het midden van het bord heeft gelegd, vormen Fung en Iroh een bloemenpatroon met Pai Sho stenen, een soort geheime handdruk waaraan leden van de Orde elkaar herkennen.

Iroh en Zuko worden op dat moment echter gevolgd door Xin Fu en Meester Yu, die op de premie uit zijn, die de Vuurnatie uitlooft voor Zuko en Iroh. Meester Yu wil wachten tot ze de bar verlaten hebben om zo een onnodig gevecht met de lokale bevolking om de premie te voorkomen. Xin Fu verliest daarentegen zijn geduld en gaat naar de twee vuurmeesters. Fung maakt een afleiding door hard te roepen dat Iroh en Zuko een premie op hun hoofd hebben. Hierdoor gaan de mensen in de bar op de vuist waardoor de drie kunnen ontsnappen.

Later helpt Fung Iroh en Zuko aan vervoer naar Ba Sing Se.

Around Wikia's network

Random Wiki