Wikia

Avatar Wiki

Geestenwereld

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

Geesten embleem.png
Geestenwereld.png

Aang praat met Enma in de Geestenwereld

De Geestenwereld is een wereld die parallel loopt met de Wereld van Avatar. Het is de thuisbasis van geesten, onsterfelijke bovennatuurlijke wezens die vaak verschillende aspecten van het leven en de natuur belichamen. De vorige levens van de Avatar bestaan ook in de Geestenwereld, en in The Legend Of Korra komen we erachter dat er meer stervelingen blijven, omdat Iroh hier is. Ook is er een gevangenis voor mensen.

Het is moeilijk, dus ook zeldzaam, voor een mens om naar de Geestenwereld te gaan; omgekeerd zijn er ook slechts een paar geesten in staat om naar de sterfelijke wereld te gaan. De Geestenwereld en de fysieke wereld staan het dichtst bij elkaar op de dag van de zonnewende, op die dag is het mogelijk voor geesten én mensen om naar de andere wereld te reizen. Er zijn ook verschillende locaties in de fysieke wereld die als een brug naar de Geestenwereld kunnen dienen, vaak worden deze plaatsen geëerd en beschermt door de bewoneners, zoals de Geesten Oase op de Noordpool. De Avatar zelf fungeert ook als brug tussen de twee werelden en hij kan ook vrij tussen heb reizen, hoewel Sturing in de Geestenwereld niet werkt.

Er zijn weinig manieren bekend voor een mens op naar de Geestenwereld te gaan. Waarschijnlijk is de meest voorkomende manier om mee te gaan met een geest als die van wereld naar wereld springt.

GeografieEdit

Er is weinig bekend over de geografie van de geestenwereld. Soms zit Aang in de mensenwereld, maar dan als geest. Maar soms zit Aang ook in een totaal andere wereld. Op de plek waar de 2 werelden samenkomen staan de twee portalen naar de fysieke wereld. In het midden van deze plek staat de boom van tijd. Wanneer je in deze boom staat, zie je alle herrineringen van je eigen leven.

PortalenEdit

Er zijn in het midden van de geestenwereld twee fysieke portalen naar de noord en zuidpool. Deze zijn in 0 ASK door Wan gesloten zodat er niet genoeg spirituele energie was om Vaatu te bevrijden uit zijn gevangenis in de boom van tijd. Bovendien kon er dan geen nieuwe harmonische convergentie plaats vinden.

Berg LandschapEdit

Toen Aang voor het eerst met Avatar Roku sprak, was dat in een soort Berg Landschap. Ook Yue en Avatar Yangchen leven in deze gebieden.

OerwoudEdit

Er is een heel groot oerwoud in de geesten wereld. Er is weinig over bekend. Avatar Aang kwam in 100 NSK in het oerwoud terecht om informatie te vinden over de Maangeest Tui, en de Oceaangeest La. Avatar Roku verscheen in het oerwoud en verteld dat Aang naar de oudste geest Koh moest gaan. Ook Enma en Hei Bai leven in het oerwoud. Je komt binnen in het oerwoud via een poort. Later bracht Hei Bai Aang terug naar de poort en stuurde hem naar de mensenwereld.

  • Oerwoud in de geestenwereld
  • Enma in het oerwoud
  • Hei Bai in het oerwoud
  • Poort naar de mensenwereld
  • Aang komt in het oerwoud
  • Vogel in het oerwoud

Kohs Rijk Edit

De geest Koh heeft een apart rijk in de Geestenwereld. Het is een donkere en duistere plaats. Koh zelf woont in een grote gedraaide boom, met daarvoor rotsen. Binnen in de boom woont de geest Koh. Hij is de oudste geest in de Geestenwereld. In Kohs Rijk komen onder andere Krulstaart-blauwneuzen voor, die hun gezicht zijn verloren door Koh. Ook leeft er een Gigantische Wolf.

VuurbosEdit

Er is in de Geestenwereld een Vuurbos. Een bos waar alles rood is en overal gas uit de grond komt. Het is de woonplaats van Avatar Roku en zijn draak Fang. Ook komen er Geestenwereld Vuurvliegjes voor.

BamboebosEdit

Er is ook een Bamboebos, een groot bos met vooral bamboe, waar Hei Bai zich natuurlijk thuis voelt. Er leven dieren als salamanders, maar ook een Aap geest en ook Avatar Kyoshi is daar te vinden.

GebouwenEdit

Er is erg weinig bekend over de geestenwereld. Over gebouwen is er al helemaal niets bekend behalve over de Bibliotheek.
Tekening Bibliotheek.png

Schets van de Bibliotheek

Wan Shi Tongs Bibliotheek Edit

De Bibliotheek van Wan Shi Tong bevind zich ergens in de geestenwereld. Lang geleden bracht Wan Shi Tong de bibliotheek naar de mensenwereld, om kennis te geven aan de mensen. Maar omdat er misbruik van werd gemaakt bracht hij de bibliotheek in 100 NSK weer terug naar de geestenwereld. Waar de bibliotheek zich bevind in de geestenwereld is onbekend. De enige mens die de bibliotheek ooit heeft bezocht nadat Wan Shi Tong het weer terug heeft gebracht naar de geestenwereld is Avatar Aangs kleinkind Jinora.

Inwoners van de bibliotheek zijn: Wan Shi Tong, Kennis Zoekers en Profssor Zei.

Inwoners Edit

GeestenEdit

Overleden personagesEdit

AvatarsEdit

Overleden dierenEdit

  • Fang, Roku's draak

Overige personagesEdit

Fauna in de GeestenwereldEdit

Bekende Bezoekers Edit

De AvatarEdit

De Avatar kan in de Avatar Trance de Geestenwereld betreden. Bekende Avatars:

Hei Bai ontvoeringenEdit

Hei Bai ontvoerde in 100 NSK elke avond een inwoner van het dorpje Senlin. Dat deed Hei Bai in zijn monstervorm. Het woud was verbrand en Hei Bai dacht dat de inwoners van het dorp dat hadden gedaan. Avatar Aang toonde Hei Bai dat het woud weer zal grooien door middel van eikeltjes. Ontvoerde mensen:

OverigeEdit

Around Wikia's network

Random Wiki