Wikia

Avatar Wiki

Geografie van de Vuurnatie

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

Vuurnatie Kaart.jpg

De Vuurnatie

Het Rijk van de Vuurnatie ligt in het westen en bestaat uit eilanden met vulkanen.

GeografieEdit

De Vuurnatie is gelokaliseerd op een archipel van een tropisch vulkaan eiland, waarvan er vele nog steeds actief zijn dat de natie ongelimiteerde bemiddelen geeft van kracht. Door een warm en vochtig klimaat, beschikt de thuisbasis van de Vuurnatie over een verscheidenheid aan inheemse flora en fauna, hoewel de meeste van de belangrijkste eilanden het al ontdaan zijn van hun bossen en bestaat nu uit grasvlakten. Weinig mensen reizen naar de Vuurnatie, en geen volk ooit heeft een invasie gemonteerd tegen de Vuurnatie (hoewel in latere jaren van de oorlog, het Aarderijk gepland had om dit te doen op de "Dag van de Zwarte Zon", maar werd tegengehouden door de Vuurnatie door de val van Ba Sing Se, een latere poging op een invasie werd gemonteerd door de Avatar en een band van vrijheidsstrijders maar mislukte).

De bevolking van de Vuurnatie is vooral geconcentreerd in de stedelijke centra, maar kleinere nederzettingen, dorpen en steden van het landschap als goed. De hoofdstad, Vuurnatie Hoofdstad, is op het grootste eiland, gelegen in de krater van een grote vulkaan. Er zijn ook veel industriële vestigingen waar wapens, tanks en oorlogsschepen zijn gebouwd om de oorlog te steunen. Toch is het logisch om te zeggen dat de genoemde inrichtingen werden ontmanteld toen Zuko werd gekroond als nieuwe Vuurheer, om tot een vreedzame opbouw van de wereld te bevorderen.

EilandenEdit

Hoofd eiland.JPG

Hoofdeiland

Het Vuurrijk bestaat uit een hoofdeiland, tien grote eilanden, drie kleine eilanden en de De Kokende Rots.

HoofdeilandEdit

De naam van het Hoofdeiland is onbekend. Op het hoofdeiland ligt onder andere de Hoofdstad van de Vuurnatie. Als je de Hoofdtad wilt berijken moet je eerst door de Grote Poorten van Azulon. Bij het Hoofdeiland liggen drie grote eilanden, De Kokende Rots en het eiland van de Zon Krijgers. Daarnaast ligt nog een Eilanden Rij.

Plaatsen op het Hoofdeiland:

RokuEiland.jpg

Roku's Eiland

Eilanden RijEdit

De Eilanden rij bestaat uit zeven grote eilanden en twee kleine eilanden.

  • Eiland 1: Het eerste eiland is het grootste eiland van de eilanden rij. Het ligt het naast het Hoofdeiland. De naam van het Eiland is onbekend. Op het eiland staat een nog werkende vulkaan. Er is een dorp op het eiland met een vuur fontein, Vuurfontein Stad.
  • Roku's Eiland: Tussen het eerste en het tweede eiland ligt boven een heel klein eilandje met een vulkaan. Op het eiland stond, voordat de vulkaan in 12 VSK uitbarstte, een klein dorpje waar onder andere Avatar Roku woonde.
  • Eiland 2 & 3: Er is geen informatie over deze eilanden
Crescent island.jpg

Halvemaan Eiland

  • Sintel Eiland: Sintel Eiland is het kleine vierde eiland. Het is een tropisch klimaat, en daarom staan er daar veel Strandhuisjes (o.a. die van Ozai).
  • Shu Jing: Shu Jing is het vijfde eiland. Het dorpje heeft dezelfde naam. Op het eiland woont de legendarische Piandao.
  • Eiland 6: Het zesde eiland is een klein eilandje met de rivier genaamd; Jang Hui, met het gelijknamige dorpje. Er stond vroeger ook een fabriek.
  • Eiland 7: Op het zevende eiland staat een school voor Vuurnatie kinderen.
  • Halvemaan Eiland: Na de zeven hoofd eilanden is er nog een klein eilandje. Vroeger stond er een Vuurtempel, waar de Avatar werd vereerd, maar die is gesloopt.

Koloniën 37 VSK - 100 NSKEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: De Oorlog

In 0 NSK begon de Vuurnatie een oorlog. Vuurheer Sozin wou het Vuurrijk uitbreiden. De eerste koloniën waren in het Aarderijk in 12 VSK.

2.PNG

Vuurnatie in 101 NSK met koloniën

Koloniën in het AarderijkEdit

Ook vernietigde ze de steden Taku, een Steppe Dorp en Tu Zin.

Forten in het Aarderijk

LuchtnomadenEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Luchtnomade Genocide

De Vuurnatie stichtten geen koloniën bij de Luchtnomaden. Inplaats daarvan vermoorden ze iedereen met de rede de Avatar te vermoorden.

Wel namen ze het Walvis Staart Eiland in.

WaterstammenEdit

Ook in de Waterstammen stichtten de Vuurnatie geen koloniën. In plaats daarvan ontvoerden ze alle Watermeesters uit de Zuidelijke Waterstam (40 NSK - 94 NSK) en probeerde ze in 100 NSK de Noordelijke Waterstam te veroveren.

Around Wikia's network

Random Wiki