Wikia

Avatar Wiki

Gevecht bij het Wulong Bos

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Vorige

Coup van Ba Sing Se, Bevrijding van Ba Sing Se

Gelijktijdig

Komeet Versterkte Agni Kai
Bevrijding van Ba Sing Se

Volgende

Geen, einde van de oorlog

Gevecht bij het Wulong Bos
OzaiAangAvatarAang.png
Begin

100 NSK

Einde

100 NSK

Locatie

Wulong bos

Resultaat
Grote gevechten
  • Ozai tegen Aang
  • Het neerhalen van de luchtschepen
Krachten

Team Avatar

Bevelhebbers
Militanten
Verliezen
[Sjabloon]

Het Gevecht bij het Wulong Bos was het laatste gevecht van de honderd jarige oorlog, dat zich gelijktijdig afspeelde met de Bevrijding van Ba Sing Se en de Komeet Versterkte Agni Kai. Met de terugkeer van Sozins Komeet kroonde Vuurheer Ozai zichzelf tot Feniks Koning van de wereld en wilde met de krachten van de komeet het Aarderijk vernietigen. Het plan was om vanuit luchtschepen het gehele Aarderijk plat te branden.

In een poging om een einde te maken aan de Oorlog begon Team Avatar aan een tegenaanval tegen de Vuurnatie. Zo confronteerde Avatar Aang Feniks Koning Ozai bij het Wulong bos waar het gevecht plaats vond. In het gevecht tussen Aang en Ozai wist Avatar Aang in de Avatar Trance te raken en Ozai te verslaan. Door middel van Energiesturen wist hij de vuurstuur krachten van Ozai te verwijderen. Terwijl Aang en Ozai aan het vechten waren, wisten Sokka, Toph en Suki de luchtschepen vloot te vernietigen.

Door de overwinning van Avatar Aang en de nederlaag van de Vuurnatie, zorgde dit voor een einde aan de Oorlog en werd prins Zuko tot nieuwe Vuurheer gekroond.

Verschijningen Edit

Boek 1: WaterEdit

Boek 2: AardeEdit

Boek 3: VuurEdit

Around Wikia's network

Random Wiki