Wikia

Avatar Wiki

Geverfde Dame

1.053pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Geesten embleem.png
Waterstam icoon.png
Geverfde Dame
Geverfde Dame
Biografische informatie
Origine

Vuurnatie

Leeftijd

Onbekend

Fysieke beschrijving
Geslacht

Vrouwelijk

Haar kleur

Bruin

Oog kleur

Goudbruin

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Team Avatar, Dok/Xu/Bushi, Jang Hui

Vijanden

Generaal Mung, Vuurnatie

Beroep

Beschermster van de rivier

Eerste verschijning

303 De Geverfde Dame

1rightarrow.png Voor de aflevering zie De Geverfde Dame

De Geverfde Dame is de geest van de Jang Hui rivier. Ze staat bekend om haar gulheid en genezende krachten. Ze werd weggejaagt toen de vervuilende fabriek werd gebouwd door de Vuurnatie.

GeschiedenisEdit

Geverfde Dame Katara.png

Katara als de Geverfde Dame

Toen een Fabriek van het leger tien jaar eerder (in 90 NSK) werd neergezet begon deze de rivier te vervuilen. Deze gebeurtenis dreef de Geverfde Dame weg, zodat de dorpelingen zichzelf moesten redden.

Katara als de Geverfde DameEdit

Toen Avatar Aang in 100 NSK met zijn vrienden Katara, Sokka en Toph kwam, zag Katara hoe slecht de dorpelingen het hadden en wou ze helpen. Daarom verkleedde ze zich in de nacht als de Geverfde Dame. Zo bracht ze eten en medicijnen naar het dorpje. Ze vernietigt zelfs de fabriek met hulp van Aang. De volgende dag komt de Vuurnatie boos naar het dorpje toe en begint het dorpje aan te vallen. Katara verkleed zich weer als de Geverfde Dame en stopt met hulp van haar vrienden Generaal Mung en de andere Vuurnatie soldaten. Dok ontdenkt echter dat het Katara is en zegt dat ze de legende van de Geverfde Dame in de maling neemt. Sokka komt voor haar zus op en brengt de dorpelingen weer op de goede gedachten. Samen maken ze de rivier schoon.

In de avond, als Katara zich bij de rivier bevindt, toont de echte Geverfde Dame zich aan haar en bedankt haar voor het redden van de rivier en het dorp.

Aflevering verschijningenEdit

Boek 3: VuurEdit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki